Kehtaisitko käyttää lapsella "julkisesti" paljon käytettyä haalaria?
Jos sulla olisi sukulaisilta tai kavereilta ilmaiseksi saatuja haalareita, jotka olleet käytössä kahdella tai kolmella lapsella, niin kehtaisitko käyttää niitä lapsellasi "ihmisten ilmoilla" liikkuessa?
Mulla siis siskolta saatuja haalareita nyt 1v4kk ikäiselle lapselle. Ollut käytössä heidän kahdella lapsella. Ihan kohtuullisen siistin näköinen kuitenkin.
Mietin nyt kuitenkin raaskisinko ostaa alesta lapselle uuden talvihaalarin... Olis kiva jos lapsella olis siistit vaatteet kun kuljetaan jossain. Käydään kyllä aika harvoin missään, mutta silti. oonko nyt tyhmä jos ostan jonkun 40-50 euron haalarin? Jos ostan 86 kokoisen se ei enää mahdu ensi talvena, mutta voinhan myydä sen kirpparilla pois?
Kommentit (14)
Jos sen haalarin ensisijainen tarkoitus on lämmittää lasta pakkasella ja suojata muuta vaatetusta haalarin alla, niin onko sillä hirveästi väliä miltä haalari näyttää, kunhan siinä ei ole reikiä eikä ole selkeästi väärän kokoinen..
Sillä ei olisi minulle väliä, kuinka moni sitä haalaria on käyttänyt. Noin pienillä ne ei vielä kauheasti kulu, kun eivät vielä liiku maassa. Jos haalari on ehjä ja lämmin ja toimiva ja pitää tuulta ja vettä, niin ei pienet käytön jäljet mua haittais. Jos haluaisin jotain nättiä lapselle laittaa, niin ehkä ennemmin ostaisin nättejä sisävaatteita, koska niitä enemmäkin käytetään esim. kyläillessä tms.
Ostat 50e haalarin, jotta voitte pitää sitä kaupoilla päällä 8) eikös ne osteta käyttöä varten, ei esittelyä..
Minä ostin lapsille kyläreissutakeiksi kirppikseltä toppatakit. Toisen takki maksoi 3 euroa, toisen 5. Eivät ole tietty mitään teknisiä eikä hienoa merkkiä, mutta siistit ja kauniit "hienostelutakit" ovat kuitenkin. Olleet varmaan ennenkin vastaavassa käytössä, joten eivät ole juuri yhtään kuluneet.
Ei ketään kiinnosta pikkutaaperoiden haalarit, kunhan ovat lämpimän näköiset. :) Mutta, omaan lapseensahan saa tuhlata rahaa, ja jos susta tuntuu kivalta ostaa nyt uusi haalari, niin osta pois! On siinä oma viehätyksensä pukea lapsi ulos kauniisti ja toisiinsa sopiviin pipoon ja rukkasiin jne. Se aika, jolloin lapsi vielä pukee mukisematta ylleen kaiken minkä äiti ostaa, on niin lyhyt että siitä kannattaa ottaa kaikki irti.
No todellakin kehtaan. Ei silleen, olis meillä varaa ihan uusiinkin. Mutta kyllä käytetään ihan julkisesti myös noita sisarusten pieniä ja kavereilta saatujakin. Ostan jopa kirppikseltäkin. Ennen olin tosi tarkka, nyt jopa välillä hävettää jos lapsella uusi merkkihaalati ja asusteet.
Todellakin käytin. Myöhemmin saa säätää vaatteiden kanssa ihan tarpeeksi!
Täh?
Tietysti kehtaan. Sisaruksilla olleet vanhat on aina otettu käyttöön pienemmillä jos vaan tarpeeksi ehjät ovat olleet.
Itse olen saanut tosi paljon vaatteita kavereilta, kun heidän lapsensa ovat kasvaneet niistä yli ja itselläni on nuorempi lapsi. Käytän ilolla kaikkia, jotka vaan ovat ehjiä ja perussiistejä (ei siis rinnuksissa porkkanasoseoksennustahraa yms), kulumisen jäljet eivät haittaa. En näe syytä ostaa pienelle lapselle kalliilla uusia vaatteita tässä vaiheessa kun niitä saa kavereiltakin lyhyen käytön jälkeen ilmaiseksi. Samaten annan itse eteenpäin meille pieniä vaatteita.
Eli vastaus kysymykseesi, kyllä kehtaisin.
Parempi kaksi käytettyä kuin yksi kallis koska monesti lapsen pitää vaihtaa haalarissa päivän aikana kuivaan haalariin.
Itse ostin kirppiksen puolen hinnan päivillä peräti kolme käytettyä haalaria. Kaksi oli käytössä ja kolmas pesussa ja kuivumassa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:22"]Parempi kaksi käytettyä kuin yksi kallis koska monesti lapsen pitää vaihtaa haalarissa päivän aikana kuivaan haalariin.
[/quote]
Ei ole ollut molon kanssa tätä ongelmaa vaan hyvin on kestänyt kuivana koko päivän. Laatu maksaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:09"]
Jos sen haalarin ensisijainen tarkoitus on lämmittää lasta pakkasella ja suojata muuta vaatetusta haalarin alla, niin onko sillä hirveästi väliä miltä haalari näyttää, kunhan siinä ei ole reikiä eikä ole selkeästi väärän kokoinen..
[/quote]
Niin, jos ensisijainen tarkoitus on lämmittää. Täyttääkö kahdella tai kolmella lapsella ollut haalari sen tarkoituksen? Sitä on todennäköisesti pesty aika useasti, joten lämpimiä ne tuskin ovat.
Ei tarvi kahdesti miettiä, ostaisinko uuden haalarin. Ja olen ostanutkin yleensä kaikille kahdeksalle lapselle vuosien kuluessa. Ostatko omatkin toppavaatteesi uffista ja käytät niitä vuodet toisensa jälkeen, tuskin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:22"]Parempi kaksi käytettyä kuin yksi kallis koska monesti lapsen pitää vaihtaa haalarissa päivän aikana kuivaan haalariin. [/quote] Ei ole ollut molon kanssa tätä ongelmaa vaan hyvin on kestänyt kuivana koko päivän. Laatu maksaa.
[/quote]
Pakkohan niitä haalareita on joskus pestä lian ja hajun vuoksi.
Erittäin hyvin kehtaan.