Aamulla työnteko ja aamukahvi
Miksi aamulla töihin saavuttua täytyy HETI alkaa tekemään töitä? Missä on lakisääteinen aamukahvi? Haluaisin vain istua rauhassa ja juoda aamukahvini ennen kuin täytyy alkaa painaa töitä... Syön aamupalan kotona mutta kahvin vasta töissä eikä siitäkään saa nauttia kun heti täytyy TEHDÄ TÖITÄ. Huoh. Muut samaa mieltä?
Kommentit (19)
Mikset juo kahvia kotona? Niin minä teen. Sitten kahdeksalta aloitan työt. Mikä lakisääteinen kahvitauko?
No sitten sä menet sen verran aiemmin töihin, että ehdit juomaan sen kahvin. Yksinkertaista, eikös?
Mulla on ollut työkaveri, joka teki näin. Saapui töihin puoli tuntia "etuajassa". Luki hesarin, joi kahvin ja söi aamupalan. Avasi tietokoneen vasta tämän jälkeen. Ei kenelläkään ollut huomauttamista tähän.
Itse en aamu-unisena ikinä tuohon pystyisi.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:14"]Kamalaa, kun töissä pitäisi tehdä töitä! :(
[/quote]
No sanos muuta.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:15"]Mikset juo kahvia kotona? Niin minä teen. Sitten kahdeksalta aloitan työt. Mikä lakisääteinen kahvitauko?
[/quote]
Tykkään hakea kahvin työmatkalla ja juoda sen töissä rauhassa. Osa porukasta käy tupakalla, miksei mulla ole kahvitaukoa? Painan duunia muiden tupakkatauoilla.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:19"]No sitten sä menet sen verran aiemmin töihin, että ehdit juomaan sen kahvin. Yksinkertaista, eikös?
Mulla on ollut työkaveri, joka teki näin. Saapui töihin puoli tuntia "etuajassa". Luki hesarin, joi kahvin ja söi aamupalan. Avasi tietokoneen vasta tämän jälkeen. Ei kenelläkään ollut huomauttamista tähän.
Itse en aamu-unisena ikinä tuohon pystyisi.
[/quote]
Ihan hyvä idea mutta ei töihin ole kiva tulla etuajassa. Vasta työajan alettua on mukava istua oman pöydän ääreen ja juoda matkalla haettu iso kahvi. Hesaria en ehdi lukea kyllä. Lueskelen sitten meilejä samalla kun juon kahvia mutta ärsyttää kun heti häiritään työasioilla eikä saa edes meilejä lukea rauhassa samalla kun kahvia juo.
Onneksi täällä saa ihan rauhassa juoda kahvinsa sentään... Olen it-alan hommissa ja aina kun tulen töihin, haen automaatilta ekaksi kahvin ja sitä sitten juon surffaillen netissä kunnes kahvi on juotu. Se on tietynlainen pehmeä lasku siihen että taas ollaan tässä koneen ääressä ja kohta alkaa työnteko. Mihinkään taukohuoneeseen en viitsi mennä, tykkään enemmän pitää kahvipaussini omalla koneella, vain tehden jotain muuta kuin työtä sen ajan.
Meillä osa porukasta tulee esim. 6.40 töihin ja juovat kahvit siinä, muu porukka saapuu 7 ja saattaa juoda kahvin nopeasti ja yleensä noin 7.20 aloitamme työt :)
Ei ole kiva juoda kahvia aamulla kotona. Ei ole kiva tulla töihin etuajassa, jotta ehtisi juoda kahvin ennen töiden alkua. Jos kumpikaan noista ei sinulle kerran käy, sitten kai jatkossakin juot kahvin vasta töiden alettua ja siedät sen, että joku saattaa töissä ollessasi häiritä sinua töillä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:26"]Onneksi täällä saa ihan rauhassa juoda kahvinsa sentään... Olen it-alan hommissa ja aina kun tulen töihin, haen automaatilta ekaksi kahvin ja sitä sitten juon surffaillen netissä kunnes kahvi on juotu. Se on tietynlainen pehmeä lasku siihen että taas ollaan tässä koneen ääressä ja kohta alkaa työnteko. Mihinkään taukohuoneeseen en viitsi mennä, tykkään enemmän pitää kahvipaussini omalla koneella, vain tehden jotain muuta kuin työtä sen ajan.
[/quote]
Joo minäkin mieluummin omalla koneella. En jaksa puhua kenellekään heti aamusta. Siksi se työasioilla häiritseminen niin paljon ärsyttääkin.
Sano itsesi irti jos tosi kovasti harmittaa ja etsi (ja saa) uusi paikka jossa juodaan aamulla kahvia rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:27"]Ei ole kiva juoda kahvia aamulla kotona. Ei ole kiva tulla töihin etuajassa, jotta ehtisi juoda kahvin ennen töiden alkua. Jos kumpikaan noista ei sinulle kerran käy, sitten kai jatkossakin juot kahvin vasta töiden alettua ja siedät sen, että joku saattaa töissä ollessasi häiritä sinua töillä.
[/quote]
No on sitä tähänkin asti kärsitty juuri näin. Pakko vissiin jatkossakin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:30"]Sano itsesi irti jos tosi kovasti harmittaa ja etsi (ja saa) uusi paikka jossa juodaan aamulla kahvia rauhassa.
[/quote]
Ehdotuksia mikä sellainen työpaikka olisi?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:30"]
Sano itsesi irti jos tosi kovasti harmittaa ja etsi (ja saa) uusi paikka jossa juodaan aamulla kahvia rauhassa.
[/quote]
Tai lievempi vaihtoehto: sano niille häiritsijöille, että vietät nyt lakisääteistä kahvitaukoa, ja otat työasiat käsittelyyn sen jälkeen. Kyllä niin voi ihan oikeasti sanoa, koska ihmiselle nyt vaan kuuluu lounastauon lisäksi päivään ne kahvitauotkin, ja kyllä ne pitää saada rauhassa viettää. Aika äkkiä ihan varmasti tottuvat siihen että sinua ei kannata häiritä heti töihin tultua, koska olet kahvitauolla.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:30"]Sano itsesi irti jos tosi kovasti harmittaa ja etsi (ja saa) uusi paikka jossa juodaan aamulla kahvia rauhassa.
[/quote]
[/quote]
Yrittäjänä vois toimia, kun saa itse valita työaikansa. Ja onhan sellaisia duunipaikkojakin, missä voi itse työaikansa päättää. Tai etätyöt kotoa (tai vaikka kahvilasta!).
musta koko kahvitauko on naurettava juttu. miksei se olis sokeritauko tai vaikka viinatauko. riippuvuutta aiheuttavia ja epäterveellisiä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:00"]musta koko kahvitauko on naurettava juttu. miksei se olis sokeritauko tai vaikka viinatauko. riippuvuutta aiheuttavia ja epäterveellisiä kaikki.
[/quote]
Voithan sä käyttää sen sokeritaukona. Viinaa en ehdota töihin juotavaksi.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:30"]Sano itsesi irti jos tosi kovasti harmittaa ja etsi (ja saa) uusi paikka jossa juodaan aamulla kahvia rauhassa.
[/quote]
[/quote]
Yrittäjänä vois toimia, kun saa itse valita työaikansa. Ja onhan sellaisia duunipaikkojakin, missä voi itse työaikansa päättää. Tai etätyöt kotoa (tai vaikka kahvilasta!).
[/quote]
Etätöitä en pysty tekemään, asiakkaiden kanssa täytyy olla tekemisissä... Yrittäjänä olisi liikaa stressiä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:00"]
musta koko kahvitauko on naurettava juttu. miksei se olis sokeritauko tai vaikka viinatauko. riippuvuutta aiheuttavia ja epäterveellisiä kaikki.
[/quote]
Pääasia on että on taukoja, ihan sama mitä niiden aikana tekee. Ei mikään pakko ole kahvia juoda, voi käydä vaikka ulkona kävelemässä jos haluaa.
Kamalaa, kun töissä pitäisi tehdä töitä! :(