Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menisittekö lääkäriin tällaisesta (yskä)

Vierailija
29.12.2014 |

pitääkö odottaa ja seurata, vsi olisko järkevää mennä huomenna lääkäriin: flunssa alkoi jouluna, ensin kuumetta 38 ast, sitten kuume laski mutta kuiva yskä salkoi. nyt en ole kolmeen yöhön nukkunut lainkaan. eli olen valvonut klo 4-5 aamulla. joka hengitykellä tulee sellaiset "kouristukset" ja on pakko yskiä. keuhkoissa kutittaa ym. oon hengittäny höyry, juonu vettä, juonu kuumaa ym. mutta ei mitään edistystä. onko tää normaalia flunssaa? en kestä kun ei voi nukkua:(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee ohi. Oot nyt vaan viikon vähän höppänänä. Lääkäriltä tietty saisit jotain keskushermostoa lamaannuttavaa yskänlääkettä. Jos sellaista haluat ottaa. Itse en uskaltaisi.

Vierailija
2/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit mennä jos et voi edes nukkua. Mikä ihmeen kysymys tuo oli. Mutta kokeile nyt ensin juoda raakaa viinaa, viskiä tms väkevää. Minulle se on parasta lääkettä yskäisenä. Varaudu vaan pieneen krapulaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi keuhkputkentulehdus ennestään terveelläkin (nuorella) ihmisellä voi yskittää herkästi kuukaudenkin verran, paranee itestään eikä lääkäri voi juurikan auttaa. Jos astmataipumusta / tuntuu että lisäksi myös henkeä tahtoo ahdistaa, voi harkinnan mukaan köydä lekurissa hakemassa astmapiippureseptin joka voi oireita tuolloin helpottaa. Antibiooteista ei ole apua ellei kyseessä ihan keuhkokuume muttei siltä tuo kuullosta.

Vierailija
4/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 05:48"]Mene lääkäriin, ihan turhaan kärsit. Keuhkoputken tulehdus. Antibiootti alkaa vaikuttamaan parissa päivässä. [/quote] sori mutta antibiootti ei auta keuhkoputken tulehdukseen, joka on virustauti.

[/quote]

Kokemuksesta kyllä ne auttaa. Pitkittynyt keuhkoputkentulehdus yhtä hyvin bakteeritulehdus tai sekamuotoinen eli sisältää sekä viruksen että bakteerin. Monet vastaajat eivät selvästi erota yskää ja yskää.

Vierailija
5/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, no ajattelin vaan että onko tää enää normaalia flunssaa. että yskimisessä ei tavallaan ole mitään taukoa. sanotaanhan sitä että yskä pitää vaan yskiä pois, mutta alkaa voimat loppua....

ap

Vierailija
6/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:12"]

joo, no ajattelin vaan että onko tää enää normaalia flunssaa. että yskimisessä ei tavallaan ole mitään taukoa. sanotaanhan sitä että yskä pitää vaan yskiä pois, mutta alkaa voimat loppua....

ap

[/quote]

Minäkään en nukkunut moneen yöhön kunnolla. Yllättävän hyvin sitä silti pärjäsi, ei ollut kauhean humalainen olo. Ajatus tosin ei oikein kulkenut. Piti jatkuvasti miettiä, mitä onkaan tekemässä ja sanomassa. Nyt valvottaa muusta syystä.

Vierailija
7/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:12"]

ap

[/quote]

No mun pojalle tulee aina kauhea yskä flunssan seurauksena ja saattaa kestää parikin kuukautta. Eipä sille oikein voi mitään. Codesantabletteja ja Bafusineja imeskelee, ne vähän helpottavat kurkun kutinaa. Ei sillä koskaan ole kuin muutama päivä kuumetta ja vähän nenä vuotaa, mutta se yskä on jotain ihan kauheaa, sellaista hakkaavaa... Sitten yht'äkkiä se loppuu. Tsemppiä ja jos jotenkin oireet pahenevat, niin sitten varmaan kannattaa käydä lääkärillä.

Vierailija
8/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia me maksetaan veroa että voi käydä lääkärillä.

Vierailija
9/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on normaalia flunssaa. Mulla on joskus ollut neljäkin viikkoa sellanen yskä ettei ole nukkua voinut. Ei ne siellä lääkärissä mitään sille voi, virustaudit paranee itsestään.

Vierailija
10/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma, mutta lääkärit ei jostain syystä halua sitä yleensä diagnosoida. Itse sairastin muutama vuosi sitten ja hoitamattomana oli lopputuloksena keuhkokuume.

Jos saat jonkun lääkärin uskomaan tämän, onneksi olkoon. Voin ketoa, että se keuhkokuume ei ollut sitten kovin kiva.

Yritä pitää pintasi ja vaadi testiä.

Vierailija
11/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:37"]

Kyllä tuo on normaalia flunssaa. Mulla on joskus ollut neljäkin viikkoa sellanen yskä ettei ole nukkua voinut. Ei ne siellä lääkärissä mitään sille voi, virustaudit paranee itsestään.

[/quote]

4 viikkoa?! että olet nukahtanut klo 04-05 ja mennyt silti aamulla töihin. miten se onnistuu?

ap

Vierailija
12/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tota seuraisin kuukauden ja sit menisin lääkäriin

Vierailija
13/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:39"]

Mykoplasma, mutta lääkärit ei jostain syystä halua sitä yleensä diagnosoida. Itse sairastin muutama vuosi sitten ja hoitamattomana oli lopputuloksena keuhkokuume.

Jos saat jonkun lääkärin uskomaan tämän, onneksi olkoon. Voin ketoa, että se keuhkokuume ei ollut sitten kovin kiva.

Yritä pitää pintasi ja vaadi testiä.

[/quote]

Täällä meilläpäin testataan automaattisesti sekä mykoplasma että keuhkoklamydia jos perheessä on joukkuelajien harrastajia. Jos kyseisiä tauteja löytyy niin oikea lääkitys ja kodin sekä pukuhuoneiden pintojen pyyhkiminen viisiprosenttisella kloriittiliuoksella tai Kossulla jos sitä sattuu olemaan.

Paras yskänlääke on Cocillana.

Vierailija
14/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:53"]

Siis tota seuraisin kuukauden ja sit menisin lääkäriin

[/quote]

olen vieläkin hereillä koska yskin koko ajan ja päätin tässä että menen huomenna lääkäriin. ei tää ole normaalia enkä pysty tällä tavoin seurravia 30 yötä viettämään

ap

Vierailija
15/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, ihan turhaan kärsit. Keuhkoputken tulehdus. Antibiootti alkaa vaikuttamaan parissa päivässä.

Vierailija
16/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella ( 8v) kanssakuumettä toi 38 ja rapiat sekä kamala yskä.Kestänyt 8 päivää, käytiin lääkärissä niin keuhkokuume:( Eli mene lääkäriin!

Vierailija
17/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras yskänlääke tuollaiseen yskään on Codesan comp (nestemäinen lääke) tai ihan Panacod. Kodeiini hillitsee hyvin yskänärsytystä (ja todennäköisesti sen väsyttävä sivuvaikutus ei tilanteessasi ole haitaksi, jos otat lääkettä vain yöksi). Toki nuokaan lääkkeet eivät ihmeiden tekijöitä ole; esim. viime syksynä minulla oli astmaattinen yskä, siihen kodeiinin antama apu oli aika pieni (vain vahvalla kortisonitablettikuurilla paranin), sen sijaan joskus vuosia sitten Panacod auttoi huippuhyvin, nimenomaan niin, että sain yöllä nukuttua yskästä huolimatta.

Vierailija
18/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on infektioastma, jonka diagnoosin sain vasta nyt ihan äskettäin. Joka flunssasta yskin aina keuhkoni pihalle, ei todellakaan voi verrata muiden ihmisten yskään! Ne jotka täällä vähättelee yskää ei tiedä, mitä se pahimmillaan voi olla! Lääkäriin ap!

Vierailija
19/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codesania minäkin suosittelen. Ja lääkärillä käyntiä. 

Vierailija
20/21 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia av:n väelle valvomisseurasta ja neuvoista. menossa tänään lääkäriin. toivottavasti saan apua tähän. mulla on muuten joululoma menossa tässä nyt, haha... hauskaa ollut joo.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi