Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään joka kävi lukion mutta ei tanssinut wanhoja?

Vierailija
24.10.2021 |

?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan niitä on joitakin, jotka eivät esim. uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi tanssi. Osa jää pois koko tapahtumasta, jotkut taas esim. voivat toimia tilaisuuden kuuluttajina ja muissa avustusluontoisissa tehtävissä.

Viime aikoina pois on jäänyt monia, joilla ei kerta kaikkiaan ole varaa hankkia kallista pukua, kampausta, meikkiä, valokuvausta, ravintolaillallista jne. Sitä en ole huomannut, että poliittinen mielipide estäisi osallistumisen, mutta voihan niitäkin olla. Vanhojen tansseista on tullut jonkinlainen kilpavarustelu, johon monella perheellä ei tahdo rahat riittää. Meidän kunnassamme oli muutamana vuonna kansalaisopistossa tanssiaispukujen ompelupiiri. Mukana oli niin äitejä kuin näppäräsormisia tyttöjäkin. Syntyi todella kauniita pukuja kohtuullisella hinnalla.   

me (kaikki tulevat abit) keräsimme vuoden aikana rahaa, jolla kustannettin ravintolaillalliset, sovittiin teatterin kanssa pukujen lainaamisesta, kampaukset tehtiin toinen toisillemme, vain pari kävi kampaajalla omalla kustannuksellaan ottamassa kampauksen, meikit oli melkein kaikilla omasta takaa ja kaikki eivät halunneet meikkiä lainkaan, valokuvaus oli niinikään kustannettu yhteisistä keräysvaroista + sitten otettiin itsekin. Kaikessa tässä käytettiin hyväksi kunkin omia vahvuuksia ja harrastuksia: joukossamme kun oli mm. valokuvauksen harrastaja ja pari tosi taitavaa "feikkikampaajaa" (tarkoittaen, että eivät olleet ammatiltaan kampaajia, mutta olivat muuten oppineet taitaviksi tuolla alalla). Kaikkeen tähän lähdettiin siksi ettei haluttu, että kukaan joutuu jäämään tansseista pois siksi ettei olisi varaa ja että ei kehtaisi sanoa. Minä en osannistunut tansseihin, mutta osallistuin sitten muuhun yhteiseen toimintaan, koska halusin.

Vierailija
42/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä

Sinäkö? Minä myös (me too).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut tuota perinnettä.

Vierailija
44/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut, koska olin vanhoillislestadiolainen, joten tanssi oli syntiä. Kävi kyllä kateeksi tanssiaisissa, kun muut tytöt pyörähtelivät kauniissa mekoissaan ja itse istuin vain yleisön joukossa. No, ei ole pahin trauma, joka ko. lahkosta jäi.

Vierailija
45/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vanhojen tanssit väliin.

Ei iskenyt yhtään.

Vierailija
46/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tanssinut, en saanut paria. mut ei se oikeestaan haittaa, ku tajusin, mite stressaava se päivä oikeesti oli 😅 mä tykkäsin enemmän siitä, ku olin vähän niinku ystäväni assistentti koko päivän ja laitoin musat soimaan tanssijoille

Vierailija
47/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomeriaikaan ei järjestetty, se oli silloin kun pissiskset eivät olleet vielä syntyneetkään. 

Vierailija
48/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiinnittänyt tansseihin mitään huomiota. Kävin lukion 1984–1987.

Kävin lukion samaan aikaan. Meillä ei ollut mitään tansseja.

Vierailija
49/49 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut, koska ei ollut rahaa.  Tämä siis 80-luvun lopulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä