Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriin muutti ulkomaalainen, joka huutaa koko ajan omalla kielellään ja huudattaa musiikkia. En jaksa.

Vierailija
24.10.2021 |

Olen asunut asunnossani 7 vuotta ja seutu ja taloyhtiö on aina ollut rauhallinen ja nyt se on mennyttä. Naapuriin muutti ulkomaalainen mies, joka huutaa omalla kielellään jatkuvasti niin rappukäytävässä kuin kämpässäänkin. Lisäksi kuuntelee musiikkia niin kovalla, että laulun lyriikat erottuvat aivan selvästi. Ja tässä talossa on todella paksut seinät, hyvät äänieristeet, että esim vilkkaan aivan vieressä olevan tien äänet eivät kuulu yhtään, joten huudon ja musiikin pitää olla TODELLA lujalla. Lisäksi kuuluu kauheaa pauketta ja epämääräistä kilinää ja kolinaa.

Ainoa mutta tässä on se, että tämä tapahtuu hiljaisuuden ulkopuolella. Esim tänään aloitti 10 aikaa aamulla. Yöllä ei ainakaan VIELÄ metelöi.
Joten kysyn nyt, että saako kerrostalossa käyttäytyä jatkuvasti näin edes päiväsaikaan? Onko minulla oikeutta valittaa? Olen yötyöläinen ja aika epätoivoinen. Kaikki on pilalla yhden takia.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvällä omallatunnolla valittaa isännöitsijälle, ohjeet on annettu.

Mutta ihan itse olen havainnut hyväksi konstiksi sen, että tervehdin kaikkia naapureita, olen kohtelias, vaihdan pari sanaa sopivassa tilanteessa jne.

Kun asukkaat on kohteliaita toisilleen, pelko ja stressi vähenee ja on helpompi ottaa puheeksi vaikka naapurista kuuluvat äänet.

Vastoin rasistien väitteitä ihmiset ymmärtävät toisiaan jos haluavat ja erittäin harva HALUAA olla inhottava muille (rasisti ovat poikkeus, he ovat vahingoittuneita raukkoja, jotka kostavat omat sielulliset vammansa ja pelkonsa muille).

Lyhyen tähtäimen pika-apu ovat korvatulpat, vastamelukuulokkeet ja taustaääni omassa asunnossa, vaikka ns. valkoinen kohina, jota voi soitella luureihin tai kaiuttimella.

Vierailija
42/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermoromahdusta sanotaan monikulttuurisuudeksi.

Rasismi taas on oire vaikeasta ja pysyvästä psyykkisestä häiriötilasta. Esimerkiksi:

Pakkomielteet ja pakonomainen ajattelu

Pelot ja neuroosit

Persoonallisuushäiriö

Psykoosisairaudet

Ei ole. Otapa selvää edes perustasolla mikä psykoosi tai persoonallisuushäiriö on. Haitallista puhetta sinulta mielenterveyspotilaiden kannalta.

Ymmärsit väärin. Mielenterveysongelma ei tee ihmistä rasistiksi, mutta rasistilla on aina mielenterveysongelma. Yleensä diagnosoimaton mutta näkyvä. Ynnä matala äo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihan itse olen havainnut hyväksi konstiksi sen, että tervehdin kaikkia naapureita, olen kohtelias, vaihdan pari sanaa sopivassa tilanteessa jne.

Kun asukkaat on kohteliaita toisilleen, pelko ja stressi vähenee ja on helpompi ottaa puheeksi vaikka naapurista kuuluvat äänet.

Vastoin rasistien väitteitä ihmiset ymmärtävät toisiaan jos haluavat ja erittäin harva HALUAA olla inhottava muille (rasisti ovat poikkeus, he ovat vahingoittuneita raukkoja, jotka kostavat omat sielulliset vammansa ja pelkonsa muille).

Lyhyen tähtäimen pika-apu ovat korvatulpat, vastamelukuulokkeet ja taustaääni omassa asunnossa, vaikka ns. valkoinen kohina, jota voi soitella luureihin tai kaiuttimella.

Tähänkin oli pakko työntää tuo "rasisti". Tunnetko itsesi nyt paremmaksi ihmiseksi taas?

Vierailija
44/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hän ei voi olla ulkomaalainen jos asuu suomessa.

On AINA ulkomaalainen vaikka asuisi kymmeniä vuosia Suomessa.

Ja sinä olet rasisti. Tyhmä kuin saapas.

Vierailija
45/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantamakkaraa kebabbiin niin rauhoittuu.

Vierailija
46/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin oli pakko työntää tuo "rasisti". Tunnetko itsesi nyt paremmaksi ihmiseksi taas?

Mikäs sinua rasisti-sanassa rassaa? Mahdatko olla sellainen, siis tyyliin "En ole rasisti, MUTTA."

Vierailija
47/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrstaloläävissä asuvien köyhien ongelmia, näitä on hauskaa lukea.

Vierailija
48/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen termipankki määrittelee rasismi seuraavasti:

»rasismi (Filosofia) näkemys, jonka mukaan on biologisesti määräytyneitä eroja eri rotujen välillä ja tästä syystä jotkut rodut ovat arvokkaampia tai kykenevämpiä kuin toiset [6]»

Kielitoimiston sanakirja antaa rasismille lyhyen määritelmän: {Sitaatti|rotusyrjintä, -sorto, etninen syrjintä.[7]}}

Rasismiin perehtynyt sosiologi Anna Rastas on esittänyt rasismille pidemmän määritelmän:

»Rasismiksi voidaan luonnehtia valta- ja alistussuhteita tuottavia ajattelu-, puhe-, ja toimintatapoja, joissa jonkun yksilön tai ryhmän (oletettu tai väitetty) ominaisuus, olipa se biologinen tai kulttuurinen, esitetään olemukselliseksi ja muuttumattomaksi.[3]»

Ihmisoikeusliitto on vuonna 2000 määritellyt rasismin seuraavasti:

»Rasismia ovat – – sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta kulttuurisesta ja/tai biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella.[8]»

Rasismiksi määritellään sekä kansainvälisten sopimusten että tutkijoiden piirissä myös kulttuurinen rasismi, johon viittaa rotua laajempi ilmaisu "etninen syrjintä".[8]

Vierailija
49/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sinua rasisti-sanassa rassaa? Mahdatko olla sellainen, siis tyyliin "En ole rasisti, MUTTA."

Ei rassaa itse sana vaan motiivisi käyttää sitä. Opettele ymmärtämään luettua niin sinullekin aukeaa sellainen seikka että eri tavalla ajattelevilla voi olla jokin syy ajattelulleen. Sitten et heittele niin herkästi leimakirveitä ajattelemattomasti. Harmillisena puolena niiden heittelystä saatu itsetyytyväisyyden sekä paremmuuden tunne pienenee.

Vierailija
50/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kulttuuriin. Siis sivistymättömyys. 

Vierailija
51/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi kertoo sinusta ikäviä asioita.

Muutin omakotitalosta kerrostaloon mukavuussyistä, en köyhyydestä johtuen.

Kerrostalossa pääsee helposti eroon häirikkönaapurista normaalilla haltuunottoprotokollalla, kun taas omakotialueella se ei onnistu kuin muuttamalla itse.

Talon myynti voi olla mahdotonta, jos häirikkönaapuri röllöttää pihalla näyttämässä tapojaan ostajien läsnäollessa.

Ilmeisesti olet tuollainen inhokkinaapuri.

Vierailija
52/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi elintaso ei aina tarkoita älyllistä edistystä.

Kuten sinun tapauksestasi huomataan.

Vierailija
53/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi perussuomalaiset.

Vierailija
54/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rassaa itse sana vaan motiivisi käyttää sitä. Opettele ymmärtämään luettua niin sinullekin aukeaa sellainen seikka että eri tavalla ajattelevilla voi olla jokin syy ajattelulleen. Sitten et heittele niin herkästi leimakirveitä ajattelemattomasti. Harmillisena puolena niiden heittelystä saatu itsetyytyväisyyden sekä paremmuuden tunne pienenee.

Rasismille on syy: pelko, tietämättömyys, alemmuudentunto, matala älykkyys ja impulssikontrollin puute.

Samat syyt löytyvät väkivaltarikollisten ja viharikollisten nupista.

Vierailija
55/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi perussuomalaiset.

No ei tod. 🤮

Vierailija
56/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joku sotkee kerran kuussa rappukäytävän nimitaulun. Lapsellista.

Vierailija
57/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasismille on syy: pelko, tietämättömyys, alemmuudentunto, matala älykkyys ja impulssikontrollin puute.

Samat syyt löytyvät väkivaltarikollisten ja viharikollisten nupista.

Aloittajan naapuri on ulkomaalainen joka metelöi. Tästä siis sinun ajatteluketjullasi asian huomioiminen = rasisimia -> Aloittaja pelkää, on tietämätön, alemmuudentuntoinen, matala-älykkyyksinen ja hänellä on huono impulssikontrolli. Sinulla on nyt parempi mieli koska koet olevasti aloittajaa parempi ihminen ja pääsit tuomaan tämän muidenkin tietoon. Ymmärrätkö vieläkään mitä ajan takaa?

Vierailija
58/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hän ei voi olla ulkomaalainen jos asuu suomessa.

On AINA ulkomaalainen vaikka asuisi kymmeniä vuosia Suomessa.

Ja sinä olet rasisti. Tyhmä kuin saapas.

Sinä tyhmempi. Olet tyhmä kuin VASEMMAN jalan saapas! 🤣

Vierailija
59/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät asuu kuulokkeet korvillaan betonikolhooseissaan. Kylläpä naurattaa!

😂😂😂😂😂

Vierailija
60/75 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äänestit hallituspuolueita/kikkareita niin saat mitä tilasit. Muuten olen pahoillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi