Lush lähti sitten boikottiin multa
Vaati koronapassia työntekijöiltään Suomessa.
Oon käynyt Lushissa Lontoossa jo silloin, kun sitä ei ollut vielä Suomessa. Enää ei tarvi käydä Suomessakaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6dd7b848-7795-4b5c-8628-51512f8e74b5
Kommentit (57)
En aio boikotoida firmoja, joissa henkilökunnalta vaaditaan rokotus tai negatiivinen testi. Ajatus korinapassista kyllä hiertää pahastikin, mutta vielä enemmän hiertää ajatus siitä että saisin koronatartunnan vaikka lounasravintolan tarjoilijalta.
Olen ottanut rokotteet, mutta tiedän että ne eivät anna täydellistä suojaa, pienentävät vain sairastumisriskiä. Siksi välttelen tilanteita ja paikkoja joissa on tartuntariski. Samasta syystä käytän edelleen maskia.
Aivan oikea periaate, mutta väärä toteutus. Kun tuota rokotusasiaa ei saa kysyä, ottaisin töihin vain sellaisen, joka kysymättä näyttää todistuksensa. Ei tarvitsisi sitten miettiä, onko joku mahdollinen uhmaaja ("minä ja minun kehoni")
Mä boikotoin Lushia, koska niillä on ollut joku Get Naked -kampanja, jossa Lushin työntekijät ovat töissä vain essu päällä. Osallistuminen on työntekijöille vapaaehtoista, mutta mielestäni toi ei ole sopiva kampanjamuoto työpaikalle.
https://www.treehugger.com/lush-wants-you-get-naked-planet-4855912
Vierailija kirjoitti:
Ajatus korinapassista kyllä hiertää pahastikin, mutta vielä enemmän hiertää ajatus siitä että saisin koronatartunnan vaikka lounasravintolan tarjoilijalta.
Mutta rokotetulta tarjoilijalta saatu tartunta ei hierrä yhtään niin paljon?
Kyseiset liikkeet todellakin haisee ihan kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun saatte koronan, niin hajuaisti lähtee ja ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Te boikotoitte vaikka kerrankin joku firma toimii vastuullisesti?!? Missä logiikka??
Milloin syrjinnästä tuli vastuullisuutta?
Maski ei auta hyönteismyrkyn hajuun.
Jaahas, täytyypä keskittää enemmän ostoksia Lushille. Erinomaista ja suoraselkäistä toimintaa. Onko heillä kanta-asiakasohjelmaa?
Maski päällä ja hajuvana seuraa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun saatte koronan, niin hajuaisti lähtee ja ongelma ratkaistu.
Ja koronan kanssa voi mennä hyvin Lushiin, kunhan vaan on koronapassi voimassa - ilmeisestikin.
Eihän ne rokotetut työntekijätkään tiedä edes sairastavansa, jos saavat oireettoman koronan. Tartuttavat sitten Asematunnelissa puoli Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön moka Lushilta, boikottiin menee täälläkin. Terveystiedot eivät kuulu työnantajalle eikä niiden perusteella saa syrjiä ketään.
Kyseessä ei ole terveystieto, koska tyhmyys ei ole sairaus.
Hyvä, onpahan turvallisempi paikka asioida meille muille. En ole koskaan käyntkään Lushissa, mutta nyt täytyy ehdottomasti mennä tuen osoituksena. Time Barissa olen kyllä käynytkin, mutta en vuosikausiin. Ylipäätään en nykyään käy baareissa, mutta täytyyhän tuolla nyt ehdottomasti käydä tukemassa fiksua yrittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli vastustat työntekijöiden ja asiakkaiden turvallisuutta. Erikoista.
Kumpi on turvallisempaa:
Rokotettu saa koronaviruksen, sairastaa todennäköisemmin oireettomana, ei jää pois töistä ja menee töihin levittämään virusta
Rokottamaton saa koronaviruksen, sairastaa todennäköisemmin oireellisena, jää pois töistä
Korona tarttuu ennen oireita. Rokottamaton levittää tautia huomattavasti todennäköisemmin kuin rokotettu. Sitä paitsi en usko, että rokottamattomat toimivat muutenkaan terveysturvallisesti (käyttävät maskia, pitävät turvavälejä, menevät testiin, jäävät sairaana kotiin), kun ylipäätään näyttävät viis veisaavan muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin toisintoa N-Saksasta. Sielläkin varmaan yritykset tähän tapaan keräsivät pisteitä "turvallisuudesta".
Miten niin. Teille follareille tarjotaan erinomaisesti toimivaa rokotetta ja te kieltäydytte siitä. Sitten itkette eriarvoisuutta. Lapsellista.
Juu, toimii varmaan, mutta tykkään geeneistäni näin.
No en tiedä, kuinka hienoa on siirtää eteenpäin tuollaisia geenejä, älykkyys ei ainakaan kovin korkealla ole, tuskin muutkaan hyvät ominaisuudet.
Käsittämätön moka Lushilta, boikottiin menee täälläkin. Terveystiedot eivät kuulu työnantajalle eikä niiden perusteella saa syrjiä ketään.