Suositelkaa mulle hyvää läppäriä!!
HP on ollut ihan hyvä ja kestävä, mutta en kestä enää tota ylikuumenemista ja sitä, että se vetää aina 5 kg pölyä sisäänsä ja alkaa huutaa. Samoja kokemuksia muillakin kavereilla... Sitten sitä pitääkin viedä huoltoon monta kertaa vuodessa, että ne saa puhdistettua sen pölyn sieltä ja nollata koko paskan (en oo vienyt kuin kerran-kaksi)
Hintaluokka sais olla suunnilleen 300-400. Oon toki googlaillut netistä kannettavia, mutta kertokaa ihmeessä jos teillä on jotain hyviä kokemuksia vaikka Acerista. Ajattelin tilata, koska en omista autoa, tai sitten kun huomenna pääsen kaupungille niin käyn ostamassa, jolloin vaihtoehdoiksi jää ainakin expert, anttila..
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:34"]
Tero puhuu asiaa.
[/quote]
Tero taitaa olla oikein kauppamies. Paljonko saat provikkaa myyntityöstäsi AV:lla?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:04"]
Te joilla kone kuumenee jatkuvasti, putsaatteko niitä koneitanne koskaan? Mulla ei tuota ongelmaa ole ollu ikinä, säännöllisesti puhdistelen. Nyt pari vuotta vanha hp käytössä, ei kuumenemista, ei tuulettimen huutamista. Mutta itse aiheeseen, tuosta hintaluokasta suosittelen jotain asuksen konetta katselemaan.
[/quote]
Enpä juuri putsaile. Kuulemma tölkki-ilmaa voisi suihkutella tuulettimeen silloin tällöin.
Sulla on sitten ollut hyvä tuuri, kun HP:si ei ole kärähtänyt. Korjaajapoika sanoi, että HP:n vika on kaikissa amatöörimalleissa kehnot tuulettimet. Tää tuulettimen valitus alkoi aika pian läppärin kotiutumisen jälkeen. En koskaan pidä konetta suoraan sylissä vaan mulla on koneen alla aina kova alusta, jotta tuuletusaukot eivät peittyisi.
Terveisin se, joka olisi saanut ison Macbook Pron HP:nsa hinnalla
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:58"]
Tero puhuu asiaa.
[/quote]
Tero taitaa olla oikein kauppamies. Paljonko saat provikkaa myyntityöstäsi AV:lla?
[/quote]
Tero on vitun kova alfa-uros!
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:58"]
Tero puhuu asiaa.
[/quote]
[/quote]
Tero on vitun kova alfa-uros!
[/quote]
:DD en tienny että täällä pyörii näin paljon miehiä. Oletan että moni teistä on, tai siis varsinkin sä, tero, "Tero puhuu asiaa" - tyyppi. Mut hyvä että haluutte auttaa avutonta hädässä
Ps: taidan kalistua Asuksen puolelle, mutta en vielä tiedä minkä mallin haluaisin -ap
Ostin eilen Gigantista tarjouksesta Lenovon G-50-70 kannettavan. Maksoi 350 euroo ja nyt kun olen asentanut sen ja vähän tutustunut niin ihmettelen ettei tämä pidä mitään ääntä. Olen tosi tyytyväinen. Edellinen hp kun piti niin älytöntä huminaa vaikka oli kolme kertaa kalliimpi kuin tämä. Eikä tämä windows 8.1 niin kamala ole kun tähän tutustuu. Sivupalkki tosin pomppaa ärsyttävästi esiin mikä ärsyttää monia käyttäjiä, mutta senkin saa pois käytöstä asetuksista.
Suosittelen tätä jos ei halua liikaa maksaa ja tykkää hiljaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:43"]
Ostin eilen Gigantista tarjouksesta Lenovon G-50-70 kannettavan. Maksoi 350 euroo ja nyt kun olen asentanut sen ja vähän tutustunut niin ihmettelen ettei tämä pidä mitään ääntä. Olen tosi tyytyväinen. Edellinen hp kun piti niin älytöntä huminaa vaikka oli kolme kertaa kalliimpi kuin tämä. Eikä tämä windows 8.1 niin kamala ole kun tähän tutustuu. Sivupalkki tosin pomppaa ärsyttävästi esiin mikä ärsyttää monia käyttäjiä, mutta senkin saa pois käytöstä asetuksista. Suosittelen tätä jos ei halua liikaa maksaa ja tykkää hiljaisuudesta.
[/quote]
Pitää sitäkin harkita :) -ap
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:11"]
Lenovo B50-30 ja chromebookit taitaa olla ainoita vaihtoehtoja.
[/quote]
Googlailin vähän, mutta mitä noi chromebookit on :D tai siis.. miten ne on noin halpoja ja onko niissä sit jotain eroa? -ap
[/quote]
Saisinko vielä tähän vastauksen :)? Ilmeisesti tarkoitettuja vaan johonkin netin selaamiseen yms?
Opiskelija täällä hei, minäkin tarvitsisin uuden läppärin. Pitää toimia Netflix ja OpenOffice, mieluiten 15-17 näyttö, ulkoisen kovalevyn omistan. Suosituksia?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:57"]
Opiskelija täällä hei, minäkin tarvitsisin uuden läppärin. Pitää toimia Netflix ja OpenOffice, mieluiten 15-17 näyttö, ulkoisen kovalevyn omistan. Suosituksia?
[/quote]
Tämä ja ostat HDMI-kaapelin Netflixiä varten tai sit tinkaat Chromecastin mukaan:
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/LE80E3013LMT/lenovo-ideapad-g50-45-15-6-kannettava-musta?scid=INT_iPaper
-Tero
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 02:07"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:57"]
[/quote]
Tämä ja ostat HDMI-kaapelin Netflixiä varten tai sit tinkaat Chromecastin mukaan:
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/LE80E3013LMT/lenovo-ideapad-g50-45-15-6-kannettava-musta?scid=INT_iPaper
-Tero
[/quote]
Hei joo, mulla aikalailla sama juttu kun/jos syksyllä meen opiskelemaan. Pitää toimia moitteettomasti kaikki powerpointit ja wordit koneessa + sitten kuvankäsittelyjutut, se Sims 3 ja netin selaus :D en oo vieläkään saanut päätettyä minkä koneen haluan. -ap
Poikaystävä sanoi että Lenovot on epäilyttäviä :D -ap
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 02:12"]
Poikaystävä sanoi että Lenovot on epäilyttäviä :D -ap
[/quote]
No ei noilla Lenovoilla luentosalissa oikein katu-uskottavuutta nauti Mäccien ja Longchampien seassa nauti, mutta sitkeitä työjuhtiahan ne on, vähän karuja. Ja muovisia, kuten kaikki halpamallit. Sisältä kaikki on suunnilleen samaa piirilevyä, kiintolevyä ja muistia, näppis, näyttö ja sit materiaalit ratkaisee miltä se tuntuu "käteen"
Lenovo on ihka oikea ja aito kiinalainen firma, joka pitkään ratsasti oikeastaan IBM:n maineella. Mutta siitä on jo vuosia siitäkin.
-Tero
Ethän sä nyt oikeasti tolla hinnalla saa kunnon läppäriä. Kunnolliset maksaa, oli ne mitä merkkiä tahansa.
Meillä on kotikoneen MacBook Air. Neljä vuotta vanha ja toimii edelleen kuin uusi. Työläppärinä minulla on Mikrosoft Surface. Sekin on todella hyvä. Osta kone, joka kestää. Säästät luontoakin, kun et osta paskaa elektroniikkaromuksi.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:26"]
Osta Lenovo.
[/quote]
Ei oo kokemusta.. onko sulla? -ap
[/quote]
Itelläni on joo Lenovo, ja moni muukin on sanonut että niissä on halvemmissakin malleissa ihan laatu kohdallaan.