"Normiduunarit" kertokaa palkkanne!
Joka keskustelusta löytyy maistereita, lääkäreitä sun muita, joiden kk-palkat ovat vähintään 4000e/kk. Kerrotaan myös me "duunarit" avoimesti palkoistamme ja ammateistamme! Itseäni kiinnostaa kampaajien, siivoajien, myyjien sun muiden palkat, jotka tienaavat esim. alle 3t kuussa ja oikeasti joutuvat pohtimaan, mihin rahansa laittavat.
Itse olen vaatekaupassa töissä, brutto n. hieman alle 2500e/kk.
Kommentit (63)
Provisiopalkkainen sisustusmyyjä 2500-3500 €/kk.
Erikoisliikkeen myyjä/apulaismyymäläpäällikkö. Brutto välillä 2000-2400. Teen tosin vain 30h/vko
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:44"]
Normiduunariksi olen aina mieltänyt esim.paperimiehet jotka tienaavat taatusti pitkälle yli 3000e/kk.
[/quote]
Paperimiehet ovat suurteollisuuden prosessinhoitajia joita on vain pieniosa teollisuuden duunareista mutta heidän palkoistaan on tehty myytti teollisuuden hyvistä palkoista. Todellisuudessa teollisuuden duunarien palkat ovat suurinpiirtein luokkaa bruttona 1800-2500 kk riippuen lisistä.
Rakennusmaalari bruttona 1900 kk.
Sairaanhoitaja Helsingin kaupungilla, peruspalkka ilman mitään lisiä on ~2450 €.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:44"]
Mies on tehtaassa töissä, valvoo prosessia ja näplää ohjaamossa tietokoneita. Niin tavisduunari kuin olla ja voi. Kuukausipalkkaa en osaa sanoa, mutta juuri näin verokortista vuoden perustulon: 58 000e. Omani on 11 000e.
[/quote]
Miehesi ei ole mikään tyypillinen esimerkki vaan yksi harvoista hyväpalkkaisista duunareista. Ei noita paikkoja riitä kuin muutamalle prosentille kaikist duunareista.
Lähihoitaja, brutto vähän vajaa 2200€/kk + kolmivuorotyön lisät päälle.
Lähihoitaja brutto 2160€ plus lisät viimeisimmän palkkalaskelman mukaan 1376€. Teen siis pelkkää yötyötä.
Halpahallin myyjä, osittain kassalla hurjien lisien kanssa reilu 2100 € kk.
Myyjä, osa-aikainen, n.1500-1600e/kk
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:44"]
Mies on tehtaassa töissä, valvoo prosessia ja näplää ohjaamossa tietokoneita. Niin tavisduunari kuin olla ja voi. Kuukausipalkkaa en osaa sanoa, mutta juuri näin verokortista vuoden perustulon: 58 000e. Omani on 11 000e.
[/quote]
Miehesi ei ole mikään tyypillinen esimerkki vaan yksi harvoista hyväpalkkaisista duunareista. Ei noita paikkoja riitä kuin muutamalle prosentille kaikist duunareista.
[/quote]
Miksi ei ole tyypillinen esimerkki? On vain sattunut olemaan samassa tehtaassa ja samassa saakutin työtehtävässä armeijaikäisestä alkaen, eli koonnut kaikki ikälisät ja on nyt keski-ikäinen. Ei ole esimies, ei ole asiantuntija, ei valkokaulustyöntekijä. Duunari kuin duunari samassa hommassa varmaan hamaan hautaan asti.
Suntio, brutto 2200 €/kk. Sisältää täydet ikälisät, joten olen urani huipulla.
Nro 57. Kokin ikälisillä sain viiden vuoden kohdalla muistaakseni 17 centtiä/tunti lisää. Seuraava taisi olla 10v? 15v? Ikälisä, jossa tuntipaalkka nousee toiset 20centtiä..
Ja jep, en jäänyt odoytelemaan niitä seuraavai ikälisiä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 23:29"]
Nro 57. Kokin ikälisillä sain viiden vuoden kohdalla muistaakseni 17 centtiä/tunti lisää. Seuraava taisi olla 10v? 15v? Ikälisä, jossa tuntipaalkka nousee toiset 20centtiä.. Ja jep, en jäänyt odoytelemaan niitä seuraavai ikälisiä.
[/quote]
Enpä tiedä itsekään miten tuo miehen palkkakehitys on mennyt, mutta 25 on vaatinut jauhaa samaa duunia ja sietää sen yksitoikkoisuutta. Hän on aikoinaan käynyt ammattikoulun, mutta työyehtävä ei ole edes samalta alalta, siihen pääsi aikoinaan ilman koulutuksia. 57
Kokki 2200, vähemmällä en tekisi ja lisääkin otan mielelläni vastaan
Miten pärjäätte noin surkeilla tuloilla? Mä repisin hiukseni päästä jos tienaisin noin vähän ku te.
T: Eläinlääkäri
En ehkä ole duunari, mutta palkka alle 3000/kk. Kunnalla sosiaalityöntekijä (koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri, ja palkka tosiaan 2900 ja risat bruttona. Aiemmin olin sosiaaliohjaaja (sosionomi amk) ja tällöin palkka oli 2300.