Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululoma täysi pohjanoteeraus - muita?

Vierailija
28.12.2014 |

Työkaverit, ystävät ja tutut tuntuvat viettävän mahtavia joululomapäiviä: kaukomatkoilla, Lapissa, sukulaisissa, muuten vaan mielekkäitä asioita tehden. Minulla on ihan kurja fiilis koko loman suhteen.Kerrankin oli jopa kolme vapaapäivää pyhien lisäksi ja olisin todella halunnut tehdä jotain kivaa. Olen raskaana ja seuraavan loman koittaessa niin pitkällä, etten enää uskalla lähteä esim. ulkomaanmatkalle.
Meidän joulu meni näin. Töissä 23.12. ylitöitä painaen ja siitä stressaantuneena ruokakaupan kautta kotiin. Ilta ja yö jouluvalmisteluita. Jouluaattona korjailin kotona muiden siivoja ja illalla vierailimme äidillämme. Mies jätti osan paketeista vahingossa kotiin. Joulupöydässä en juuri voinut herkutella raskauden ruokarajoitteiden vuoksi.
25.12. ajoimme toiseen kaupunkiin anoppilaan. Joulua ei tuolla ole tapana "hifistellä", ei kattaa pöytää tai koristella kotia. Huushollissa oli jotenkin niin paskaista, ettei tehnyt mieli syödäkään sitä vähäistä mitä tarjottiin. Lisäksi talo on talvella järjettömän kylmä. Anoppi ja miehensä eivät paljon käytöstavoista piittaa, ja parissa päivässä lapsemmenkin alkoi omaksua anoppilan tapoja (puhutaan ruoka suussa, nuollaan ruoka sormista, otetaan ruokaa tarjoilulautaselta käsin, kaivellaan nenää). Joulun kohokohta oli kotiinpaluu.
Nyt kolme päivää ollaan lähinnä maattu kotona, jos lyhyttä ulkoilua lapsen kanssa ei lasketa.
Stressaan siitä, onko raskaudessani kaikki ok. Roikun päivät netissä ja koen kateutta tuttavien facebook-postauksista, jossa upotetaan varpaat rantahiekkaan, ihaillaan revontulia tai vähintäänkin pilkitään koko perheen voimin.
Kolme lomapäivää plus arkipyhä edessä vielä. Yritin ehdottaa miehelle pientä reissua, mutta hän on niin epäaktiivinen, ettei koskaan itse koskaan ehdota mitään tai tee selväksi mitä kiinnostaisi tehdä.
En jaksa aina itse olla ehdottamassa, joten antaa olla. Taidan jättää ne vapaapäivät käyttämättä ja mennä töihin. Tuntuupa tämä netissä roikkuminen sitten työpäivän jälkeen päivän kohokohdalta.
Kohtalotovereita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta.Itse sairastan toistuvaa masennusta ja tälläiset koko perheen loma-ajat koen aika raskaina.Meillä 5 lasta joista osa erityislapsia ja mun mies juuri samanlainen eikä koskaan ehdota mitään tekemistä.Mä yritän suunnitella meidän lomapäivät et on tekemistä eikä lapset vaan riehu kotona.Meillä kaikki lapset jo koululaisia joista nuorin on ekaluokkalainen.Sulla ilmeisesti pienempi lapsi?

Vierailija
2/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nelivuotias. Minullakin kokemusta masennuksesta synnytyksen jälkeen. Nyt on parempi, mutta raskauden myötä on ajoittain aika kurja mieli. Meillä minä aina suunnittelen kaiken, ja nyt kun en vaan jaksaisi, niin kaikki jääkin sitten tekemättä koska mies ei ole tippaakaan aktiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta tuo sun miehen käytös.Myötätuntohalaus täältä.Koita ottaa loma levon kannalta jos et jaksa olla aktiivinen!!

kakkonen

Vierailija
4/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan loma olla kiva, vaikka ei minnekään lähtisikään. Kotona voi olla aivan yhtä mukavaa kuin hiekkarannalla, kivempaakin. Yritä löytää kotiseinien sisältä se mikä tekee elämästä ainutlaatuisen.

Vierailija
5/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää vaikka kylpylässä/uimahallissa ja kokeilkaa jotain uuden ruokalajin kokkaamista yhdessä. Niinkin voi olla kiva loma!

Vierailija
6/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut niin paska joulu että ihana palata arkeen :( 

Vierailija
7/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea! Laittakaa paljon päälle, menkää jäälle ja lapsi pulkkaan ja laavulle mehulle ja makkaralle. Laitatte kotona saunan tulille ja sulle kaupasta joku uusi kuorintajuttuihoon tai tukkaan joku naamio/ jalkakylpyjuttu, uusi tuoksurasva päälle ja pörrösukilka kynttilänvalossa telkusta perheleffaa...meillä tämä toimi minun vastaavaan masikseen:)

Vierailija
8/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt joku pieni hotelliloma, niissäkin oli jotain tarjouksia. Ei meilläkään mitään, tääl kotona vaan möllötetään, mut ehkä lapset tykkää ku välillä ehtii niidenkin kanssa leikkiä ja ulkoilla rauhassa -nauti siitä. Ja tällasia nää joulut on, meinas iteltäki tulla itku ku joulupäivän ateria oli anoppilas Saarioisten valmislaatikot mikrotettuna, parvekkeella jäätynyt palvikinkku ja valmisrosolli muovirasiasta. Mut sitä tää on meillä joillakin.Tarvii viedä anoppilaan jouluruoat ens vuonna mukana.

Vierailija
9/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään olla mitään ihmeellistä tehty lomalla, silti on on ollut ihan kivaa. Oltiin mummolassa pari päivää, joulupäivänä tultiin takaisin, sen jälkeen on vaan möllötetty eli käyty saunassa, katsottu leffoja, nukuttu puolille päivin (aina vuoropäivin miehen kanssa, toinen herää kympiltä lasten kanssa), käyty pulkkamäessä, tänään käytiin shoppailemassa Ideaparkissa. Mulla on ollut kauhea kiire töissä, joten tällainen lekoloma on tullut ihan tarpeeseen. Lisäksi olen katsellut netistä jotain lomamatkoja keväälle, pelkästään se katselu ja haaveilu riittää tässä vaiheessa mulle :)

Tiedän kyllä kokemuksesta, että välillä kotona on tylsää ja kaipaisi jotain uusia ympyröitä. Mutta monesti ei tarvitse tehdä mitään kauhean ihmeellistä (käydä vaikka kaupoilla tms) niin se oma mieli jo piristyy. Toivottavasti olosi kohenee pian!

Vierailija
10/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustuksesta! Kylpyläreissu ei tunnu hyvältä, koska pelkään kovasti saavani sieltä infektion kuten viime raskaudessa. Muutenkin olen sen näköinen, ettei tee mieli mennä uikkareissa näytille. Näytän lähinnä läskiltä, en raskaana olevalta. Jostain syystä raskauden takia tukka tippuu päästä ja naama on täynnä finnejä, joten ne kauneushoidotkaan eivät houkuttele. Voi kun voisikin suunnitella seuraavaa lomareissua, mutta olen siinä vaiheessa niin pitkällä raskaudessa, etten uskalla lähteä (esikoinen syntyi keskosena, enkä uskalla ottaa riskiä, että oleskelen jossain toisella puolella maapalloa keskoshoidoissa monta kuukautta). Tiedän, seli seli..
Onneksi voin mennä etuajassa töihin.

Vierailija
11/11 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustuksesta! Kylpyläreissu ei tunnu hyvältä, koska pelkään kovasti saavani sieltä infektion kuten viime raskaudessa. Muutenkin olen sen näköinen, ettei tee mieli mennä uikkareissa näytille. Näytän lähinnä läskiltä, en raskaana olevalta. Jostain syystä raskauden takia tukka tippuu päästä ja naama on täynnä finnejä, joten ne kauneushoidotkaan eivät houkuttele. Voi kun voisikin suunnitella seuraavaa lomareissua, mutta olen siinä vaiheessa niin pitkällä raskaudessa, etten uskalla lähteä (esikoinen syntyi keskosena, enkä uskalla ottaa riskiä, että oleskelen jossain toisella puolella maapalloa keskoshoidoissa monta kuukautta). Tiedän, seli seli..
Onneksi voin mennä etuajassa töihin.