Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homot ja lesbot, asiallinen kysymys:

Vierailija
28.12.2014 |

Miten teitä konkreettisesti syrjitään esim. työelämässä? Onko vaikeuksia edetä uralla? Mistä tiedätte, että johtuu nimenomaan seks.suuntautumisesta? Tämä ei ole yritys väittää, että syrjintää ei olisi vaan ihan tiedonhalusta kysyn. Kiitos, jos vastaat.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:45"]Mua luullaan töissä heteroksi. Oon luullut että työyhteisöni on suvaitsevainen, mutta en siltikään ole tuntenut tarvetta kertoa yksityiselämästäni ja hyvä etten ole mitään puhunutkaan, sillä viime ryhmäpalaverissa esimies innostui päivittelemään lesboja ja sitä kuinka ihmeellinen muoti-ilmiö se nykyään on. Siitä villiintyneenä moni muukin alkoi haukkua lesboja ja koki heidät oksettaviksi. Minä istuin vaisuna siinä ja meinasin saada paniikikohtauksen, mutta onnistuin rauhaittamaan itseni ja vaihtamaan puheenaihetta. En olisi uskonut että keskellä Helsinkiä mainostoimistossa on vielä noin jämähtänyttä ajattelua.
[/quote]

Ehkä noissa tilanteissa voisi tulla kaapista? Minusta olisi noloa muille paikalla olijoille ja ehkä saisivat vähän realismia juttuihinsa sitä kautta.

Vierailija
22/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:10"]harva homo/lesbo kertoo työpaikalla olevansa mikä on. Eri asia joku lesbo "butch" joka ajaa rekkaa tai bb-joni tyylinen homo vaatekaupan kassana. Noista voi jo päätellä mitä ovat. Mut vaikka joku raksamies niin ei välttämättä kerro suuntautumista. Suomi on yllättävän homofobinen edelleen etenki pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
[/quote]

Älä....muutin pikkukaupunkiin ja duunipaikalla supateltiin eräästä miehestä. Mulle kerrottiin, että mies on homo, tää oli siis iso juttu siellä. Puolivuotta kestin, sitten oli pakko muuttaa takaisin kallioon.Enkä edes oo lesbo, niin miten tommosia paikkoja kestää ne, jotka on ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lesbo mutta en ole sitä töissä kertonut. Mua alkoi vähän hymyilyttään kun eräs työkaverini alkoi paasata mulle lesbojen adoptio-oikeudesta ja siitä kuinka se on meiltä tavallisilta heteroilta niin kuin sinulta ja minulta pois. Sitten siihen perään vielä kertoi häntä järkyttäneen juorun kuinka eräs yhteinen tuttumme on lesbo. Tän tyyppisiä juttuja saa aina silloin tällöin töissä kuulla. Joskus ne ottaa kevyesti ja huumorilla mutta ei se aina ole niin mieltä ylentävää.

Vierailija
24/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Teen töitä pääsääntöisesti yksin eikä se ole vaikuttanut mitenkään, kun olen tehnyt töitä muiden kanssa. En ole kuullut minkäänlaista irvailua edes homoudestani teinivuosien jälkeen. Ainoastaan kerran eräs "vanha tuttu" sanoi minulle, että hänen kaverinsa on sitten hetero (kun olin ystävystynyt tämän kaverin kanssa). Totesin vain vitsillä, että pidän haasteista. Olen 18-vuotiaasta lähtien seurustellut saman miehen kanssa enkä siis yritä ketään.

Vierailija
25/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbo ystäväni läheinen työkaveri hylkäsi tämän, sillä muut toimiston naiset painostivat hänet siihen. Ei kuulemma näyttänyt hyvältä kaveerata lesbon kanssa kun muuten ihmiset automaattisesti olettaa hänenkin olevan lesbo. Näin loppui tuo työtoveruus.

Vierailija
26/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työssäni ei syrjitä. Aiemmassa työpaikassa olen joutunut kuuntelemaan todella homofoobista puhetta työkavereilta. Se tuntui pahalta, vaikka olinkin kaapissa. Puolisoni salaa työelämässä perheasiansa täysin, saisi muuten potkut heti. 

Vierailija
27/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 21:45"]Mua luullaan töissä heteroksi. Oon luullut että työyhteisöni on suvaitsevainen, mutta en siltikään ole tuntenut tarvetta kertoa yksityiselämästäni ja hyvä etten ole mitään puhunutkaan, sillä viime ryhmäpalaverissa esimies innostui päivittelemään lesboja ja sitä kuinka ihmeellinen muoti-ilmiö se nykyään on. Siitä villiintyneenä moni muukin alkoi haukkua lesboja ja koki heidät oksettaviksi. Minä istuin vaisuna siinä ja meinasin saada paniikikohtauksen, mutta onnistuin rauhaittamaan itseni ja vaihtamaan puheenaihetta. En olisi uskonut että keskellä Helsinkiä mainostoimistossa on vielä noin jämähtänyttä ajattelua. [/quote] Ehkä noissa tilanteissa voisi tulla kaapista? Minusta olisi noloa muille paikalla olijoille ja ehkä saisivat vähän realismia juttuihinsa sitä kautta.

[/quote]

Toisaalta sitten työtoverit voisivat alkaa hyljeksimään sitä kaapista tullutta. Ja työnteko muuttuu äkkiä painajaiseksi jos joutuu kokemaan ikävää kohtelua työpaikallaan. Töitä taas on pakko tehdä joten ei ehkä kannatakaan riskeerata ihan siedettävää työilmapiiriä opettaakseen työkavereilleen uudenlaista ajattelua.

Vierailija
28/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:02"]

Lesbo ystäväni läheinen työkaveri hylkäsi tämän, sillä muut toimiston naiset painostivat hänet siihen. Ei kuulemma näyttänyt hyvältä kaveerata lesbon kanssa kun muuten ihmiset automaattisesti olettaa hänenkin olevan lesbo. Näin loppui tuo työtoveruus.

[/quote]

Toi nyt on ihan tavallista ja selvä juttu. Toinen syy on pelko että lesbo alkaa kuitenkin pokaamaan. Me tunnistetaan kaikki lesbot ja homot tunnistetaan puheesta. Jos oot vaateliikkeessä myymässä silmäsi vaan kehittyy niin että tunnistat. Meilläkin on omat merkit niille joita asiakkaat ei tiedä eikä huomaa kun näytetään toisille. Ääneen sanottiin joskus mutta jäätiin kiinni siitä ja se on tosi noloa ja hävettävää. 

Vierailija
30/34 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan huumorilla kun vielä voit. Ei tää ikuisesti voi kestää. Kärsivällisyyttä on meilläkiin ihmiseilla on.

Vierailija
31/34 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
32/34 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:27"]Itse olen esimiehenä potkinut yhden sodomiitin pois. Käytin verukkeena erästä kikkaa, jonka varjolla homma onnistui. Meidän firmaan ei tule ainoatakaan homoa. Ei työntekijäksi, eikä asiakkaaksi.

Kerro toki mikä firma on kyseessä niin tiedän välttää!

Tämä on se Leather Heaven!!! Joka on ironista lol, sillä se on yksi mieshomojen suosikkikauppoja. : D

Vierailija
33/34 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut sellaisen, että ei ole väliä, huomaako sen, kunhan sitä ei sano ääneen, tai nosta siitä suurta numeroa. Esimerkiksi itse olen aina ollut luontaisesti tyttömäinen ja tytön näköinenkin poju, josta tietää heti, mutta ihmisiä ei tunnu se haittaavan mitenkään, kunhan en esim. ala yrittämään joitain Miehiä. lul. Olen kyllä siltikin yrittänyt ja on ollutkin sutinaa työkavereidenkin kanssa. : D hahaa

Vierailija
34/34 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän matalaa profiilia suuntautumisestani työpaikalla. Olen sinkkukin, joten ei ole tullut puheeksi. Kahvipöydässä on kuullut kaikenlaista, joten ei tee mieli kertoa. Kahvipöytäkeskustelut annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tämä on aika uskonnollista seutua ja valitettavasti kyllä joudun pelkäämään työnantajan reaktiota, jos suuntautumiseni tulisi esille.

Facebookissa kuulun julkisesti vähemmistön oikeuksia ajavaan ryhmään ja olen joskus laittanut profiilikuvaan sateenkaaren. Tosin niin on tehnyt moni heterotuttunikin. Jos joku stalkkaa someni, niin tehköön itse päätelmänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi