Virtsatieinfektio, pitääkö tässä tapauksessa mennä lääkäriin (lue)
Eli siis lääkärissä käyty jo ja antibiootit saatu. Muutama päivä kuurin aloittamisesta oireet hävisivät kokonaan, mutta nyt tulivat ryminällä takaisin.
Pissaaminen sattuu ja verta tulee ihan kamalasti! Koko pytty ihan löyhkää verelle vessakäynnin jälkeen, enkä ole varma tuleeko sieltä pissaa enää ollenkaan vai pelkkää verta, kun tuntuu että vessassa pitää juosta viiden minuutin välein.
Jatkan tietty antibioottikuurin normaalisti loppuun, mutta pitääkö mennä uudestaan lääkäriin? En ole siis missään vaiheessa jättänyt kuuria kesken, ennen kuin joku sitä epäilee.
Kommentit (31)
Onko sinulla kuumetta? Älä ala panikoimaan, ihan ihmeellisiä vastauksia täällä. Verivirtsaisuus on ihan normaali virtsatieinfektion oire, mutta se on myös munuaistulehduksen oire, joten kannattaa oikeasti olla varovainen.
Juo hyvin, ota antibiootit ajallaan ja tarkkaile oloasi. Jos kuume nousee niin välittömästi lääkäriin, silloin kyse on munuaistulehduksesta, koska VTI harvoin oireilee kuumeella.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:43"]
Vittu mitä hysteriaa. Mulle kävi alkusyksystä ihan samoin ja soitin paniikissa päivystykseen. Sanoivat vain että tule aamulla käymään terveyskeskuksessa, eivät antaneet edes kiireaikaa.
[/quote]
Komppi. Kai huomasitte että ap on jo käynyt lääkärissä ja saanut lääkkeet? Lääkärinkin kommentti olisi luultavasti "seuraillaan vointia"
[/quote]
Ei olisi. Pitäisi vaihtaa antibiotti, jos kerran eka ei purrut.
Soita sinne TK:hon ja ne saattaa laittaa apteekkiin (reseptin) sulle uuden antibiotin.
AP tässä. Olen siis töissä, koska tulehduksen takia ei myönnetty sairauslomaa. Verenvuoto alkoi tänään sen jälkeen kun olin juonut melkein puoli litraa limua. Lääkäri kyllä sanoi että verenvuoto on ihan ok ennen kuin antibiootit alkavat vaikuttamaan (siksi ihmettelin miksi alkoi nyt kaksi päivää oireiden loppumisen jälkeen), jouduin kyllä aamusta pidättelemään tosi kauan, kun töissä oli sellainen tilanne etten yhtäkkiä päässytkään vessaan (olin lisäksi juonut paljon)
Asun pienellä paikkakunnalla ja ainoa vaihtoehto olisi varmaan lähteä sairaalaan, jos hoitoon pitää juuri nyt päästä. Apteekkikaan ei ole enää auki.
Olo on muuten kyllä hyvä. Onko oikeasti hengenhätä?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:56"]
AP tässä. Olen siis töissä, koska tulehduksen takia ei myönnetty sairauslomaa. Verenvuoto alkoi tänään sen jälkeen kun olin juonut melkein puoli litraa limua. Lääkäri kyllä sanoi että verenvuoto on ihan ok ennen kuin antibiootit alkavat vaikuttamaan (siksi ihmettelin miksi alkoi nyt kaksi päivää oireiden loppumisen jälkeen), jouduin kyllä aamusta pidättelemään tosi kauan, kun töissä oli sellainen tilanne etten yhtäkkiä päässytkään vessaan (olin lisäksi juonut paljon)
Asun pienellä paikkakunnalla ja ainoa vaihtoehto olisi varmaan lähteä sairaalaan, jos hoitoon pitää juuri nyt päästä. Apteekkikaan ei ole enää auki.
Olo on muuten kyllä hyvä. Onko oikeasti hengenhätä?
[/quote]
24/h apteekit palvelee kellon ympäri, myös sunnuntaisin...
Kävin äsken vessassa ja verta ei tullut enää melkein yhtään, eikä sattunutkaan niin paljoa. Ilmeisesti tosiaan tuo kävely töihin ei tee hyvää, koska juuri sen jälkeen tuo verisyys ilmeni.
Anteeksi panikoiva aloitusviesti... Kiitos kuitenkin neuvoista, menen huomenna käymään terveyskeskuksessa.
Soita päivystykseen ja kysy.
.
Toiseksi, jos naiset saisivat aina sairaslomaa virtsatietulehduksesta, niin johan niitä sairaspäiviä alkaisi kertyä. Yleensä oireet kuitenkin lieventyvät puolessa päivässä kunhan antibiootit alkavat tehota. Ihan jatkuvasti ei tarvitse siellä vessassa rampata, usein kuitenkun jos on sellainen olo.
Muista juoda paljon ja vältä kofeiinia, se ärsyttää tulehtunutta limakalvoa!!
Juo tosi runsaasti ja lepää. Ota uusi virtsanäyte (4h rakossa ja vaikka puhtaaseen purkkiin, jos ei ole näytepurkkia), vie näyte huomenna. Jos nousee kuume, tulee kipua tai virtsa ei muutu vaaleanläpikuultavaksi levolla ja juomisesta tai jos et saa virtsattua, mene heti tänään päivystykseen. Muutoinkin viim huomenna.
Nimimerkki alalla
Jos olet töissä, niin onhan sinulla esteetön pääsy vessaan AINA kun tuntuu siltä? Ei tee nimittäin hyvää pienikään pidättäminen VI:n aikana, mulla alkoi verinen vuoto kun en päässyt käymään kahteen tuntiin vessassa.