Pyytäisittekö kumpaa kummeiksi?
Kova pohdinta menossa lapsemme kummiksi. Kumman heistä te pyytäisitte?
Sukulaispariskunta, jotka ovat yleisesti fiksuja, naimisissa. Eivät tee kanssamme kuitenkaan mitään vaikka on kovasti yritetty järjestää jotain yhteistä. Viime vuonna kieltäytyivät hiihtoreissusta, kesällä valitettavasti kertoivat etteivät pääse mökille lapsen takia, mutta samaan aikaan ajoivat toiselle mökille😬 ja kesällä eivät päässeet auttamaan omakotityömaallemme kertaakaan lasten takia, mutta samaan aikaan tekivät omia pitkiä aikuisten ratsastus- ym huvittelumatkoja, joihin he pääsivät kuitenkin? 😬
(Jäivät valheesta kiinni useamman kerran, vaikka eivät tietenkään ole meille tilivelvollisia)
Kaksi hyvää naisystävääni, vahvan naisen mallia yksinään ilman puolisoitaan. Pitivät yhteyttä koko viime vuoden ja tsemppasivat aivan täysillä meitä eteenpäin.
Hyvä kaveripariskuntamme, jotka jo ovat ensimmäisen lapsemme kummeja. Onko tyhmää olla lapsilla samat kummit? Tai osin samat?
Toivomme asiallisia vastauksia
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Haittaako vaikka naisista toinen (lämmin ja ystävällinen) ei kuulu kirkkoon? Ja haittaako vaikka pyydämme ilman puolisoitaan, jotka tiedämme, mutta emme tunne niin hyvin kuin nämä naiset, jotka ovat läheisiä opiskeluajoista lähtien.
Jos minä pyydän nämä kaksi naisystävääni, voiko mies pyytää uudelleen tämän hyvän ystävänsä puolisonsa kanssa, jotka meillä ovat jo kummeina…?
Ap
Jos meinaat lapsen kastaa, ei kirkkoon kuulumaton voi olla virallinen kummi, ellei liity siksi aikaa, että saa nimensä paperiin ja sitten eroa taas.
Ja miksi ihmeessä lapsella pitäisi olla neljä kummia? Eikö riitä nuo kaksi naista? Ei puolisoita tarvitse pyytää, jos eivät ole läheisiä. Ei meilläkään pyydetty.
Itsellä on vaikeuksia keksiä, mistä ihmeestä saisi edes sen yhden pakollisen kummin toiselle lapselle, kun tuli ensimmäisen kanssa käytettyä ne ainoat kaksi läheistä ihmistä (veljeni puoliso ja mieheni sisko), jotka vielä kuuluvat kirkkoon. Veljeni olisin halunnut kummiksi, mutta ei varmasti liity tämän takia edes tilapäisesti kirkkoon, ja hyvä ystävänikin ehti erota kirkosta todettuaan, ettei kukaan pyydä kuitenkaan. No, minä olisin pyytänyt... Ja ehkä hän vielä liittyisikin sen tähden takaisin kirkkoon, että voi ruveta kummiksi. En haluaisi pyytää molemmille lapsille samoja kummeja, vaikka suostuisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös 1-2v ikäinen kummityttö.
Meitä ei koskaan pyydetä ja luoteta vahtimaan häntä esim yhden tunnin ajaksi, vaan isovanhemmat lennätetään jostain Kainuusta hoitamaan se homma.
Tullut fiilis että miksi meitä on edes pyydetty kummeiksi? Miksi ei luoteta tälläistä hommaa?
Ei haluta edes tutustuttaa lapseen? Ollaan tarjouduttu/ tarjottu apua.Ei tulisi mieleenkään pyytää lasten kummeja lastenvahdiksi...
Ja miksei? 😵
Ihan samaa mietin, että miksi ei. Kummithan on yleensä läheisiä ihmisiä, joilla kuuluisi olla läheiset välit kummilapseen, eikä toimia pelkkänä lahja-automaattina ja lompakkona. Kyllä minä ainakin pyytäisin ja olen pyytänytkin lapsen kummia vahtimaan ja hirveän mielellään olisi tullutkin, jos ei aikataulut olisi mennyt ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös 1-2v ikäinen kummityttö.
Meitä ei koskaan pyydetä ja luoteta vahtimaan häntä esim yhden tunnin ajaksi, vaan isovanhemmat lennätetään jostain Kainuusta hoitamaan se homma.
Tullut fiilis että miksi meitä on edes pyydetty kummeiksi? Miksi ei luoteta tälläistä hommaa?
Ei haluta edes tutustuttaa lapseen? Ollaan tarjouduttu/ tarjottu apua.Ei tulisi mieleenkään pyytää lasten kummeja lastenvahdiksi...
Ja miksei? 😵
Ihan samaa mietin, että miksi ei. Kummithan on yleensä läheisiä ihmisiä, joilla kuuluisi olla läheiset välit kummilapseen, eikä toimia pelkkänä lahja-automaattina ja lompakkona. Kyllä minä ainakin pyytäisin ja olen pyytänytkin lapsen kummia vahtimaan ja hirveän mielellään olisi tullutkin, jos ei aikataulut olisi mennyt ristiin.
Koska nykyaikana on muotia ettei auteta lähimmäisiä. Jos autetaan, niin otetaan joku miel. verollinen maksu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin kysymys on siitä kuka SUOSTUU kummiksi. Itse olen ystävällisesti torjunut monta pyyntöä.
Tuskin olet. Täällä sitä kelpaa valehdella.
Kummijutuista ei kieltäydytä.
Ymmärrän Ap:ta hyvin, veri on vettä sakeampaa. Olisi ihana, jos nämä sukulaiset kutsuisivat kylään ja olisivat auttavaisia. Jää inhottava vaikutelma jos aina peräjälkeen kieltäydytään yhteisestä tekemisestä, mutta mennään tekemään sitä muiden kanssa. Voi olla kyse kateudesta. En usko että perusluonne esim tällä naisella muuttuu samanlaiseksi valoisaksi ja auttavaiseksi kuin kavereillasi on…
Ohis, mutta minä olen kieltäytynyt kummiudesta joka kerta kun sitä on kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin kysymys on siitä kuka SUOSTUU kummiksi. Itse olen ystävällisesti torjunut monta pyyntöä.
Tuskin olet. Täällä sitä kelpaa valehdella.
Kummijutuista ei kieltäydytä.
Ymmärrän Ap:ta hyvin, veri on vettä sakeampaa. Olisi ihana, jos nämä sukulaiset kutsuisivat kylään ja olisivat auttavaisia. Jää inhottava vaikutelma jos aina peräjälkeen kieltäydytään yhteisestä tekemisestä, mutta mennään tekemään sitä muiden kanssa. Voi olla kyse kateudesta. En usko että perusluonne esim tällä naisella muuttuu samanlaiseksi valoisaksi ja auttavaiseksi kuin kavereillasi on…
Ohis, mutta minä olen kieltäytynyt kummiudesta joka kerta kun sitä on kysytty.
Miksi ihmeessä? 🤔
Ja miksei? 😵