Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tahtosin olla mies
28.12.2014 |
Koen että olen syntynyt väärään ruumiiseen. Olen naimisissa ja minulla on kaksi lasta. Olen mietinyt miten lapset ja etenkin mies suhtautuisivat sukupuilenvaihdosleikkaukseen. Pelkään, että mies jättäisi minut ajatusteni takia enkä siksi ole uskaltanut kertoa. Yhdelle ystävälle olen puhunut asiasta mutta hän on sanonut että eikö elämä ole ihan hyvää tällaisenaan ja mitä pehreeni sanoisi asiasta. Koen syyllisyyttä tämän vuoksi mutta elämä naisena ahdistaa.
Kommentit (23)
Miehenä et saisi enää huomiota vain olemalla olemassa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sama vika mutta olen päättänyt elää näin, ilman leikkauksia tms.
Alue: Aihe vapaa
^^^ Jos ihailee tai haaveilee olevansa jotakin, mikä liitetään vahvasti vain toiseen sukupuoleen, kyse ei ole transseksuaalisuudesta vaan ajattelu virheestä: Sukupuoli ei määritä loppujen lopuksi kuin sen, mitkä vehkeet on jalkovälissä ja joitakin yksittäisiä asioita, jotka ovat eroavaisia persoonasta ja henkisistä kyvyistä. Yhteiskunta, kulttuuri ja kasvatus muokkaavat meistä omaan "rooliimme" sopivia tai sopimattomia. Nainen joka ei ole ns. naisellinen (ei fyysisesti) voi tuntea olonsa ulkopuoliseksi samoin kuin mies joka ei tunne vastaavansa sitä mitä miehiltä tietyissä piireissä odotetaankaan.