Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahtosin olla mies

Vierailija
28.12.2014 |

Koen että olen syntynyt väärään ruumiiseen. Olen naimisissa ja minulla on kaksi lasta. Olen mietinyt miten lapset ja etenkin mies suhtautuisivat sukupuilenvaihdosleikkaukseen. Pelkään, että mies jättäisi minut ajatusteni takia enkä siksi ole uskaltanut kertoa. Yhdelle ystävälle olen puhunut asiasta mutta hän on sanonut että eikö elämä ole ihan hyvää tällaisenaan ja mitä pehreeni sanoisi asiasta. Koen syyllisyyttä tämän vuoksi mutta elämä naisena ahdistaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö dominoida miehiä?

Vierailija
2/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:34"]

Miehenä et saisi enää huomiota vain olemalla olemassa.

[/quote]

Huomiolla vain pönkitetään  olematonta itsetuntoa. Jos ihminen kokee olonsa rakastetuksi ja myös rakastaa itseään, niin randomien huomiolla ei ole enää väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä on vaikeaa kun kokoajan pitää olla valehtelemassa naisille etteivät suutu jostain asiasta mitä eivät ymmärrä. Esimerkiksi pitää esittää jotain rakastunutta että saa vakiopillua. Asutaan kaikki niin feministisessä ja feikissä yhteiskunnassa. En usko että haluat todella olla mies koska silloin joudut ottamaan vastuuta.

Vierailija
4/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi vain olla miehekäs nainen? Leikkaa lyhyet hiukset ja käyttäydy äijämäisesti jos se on luonnollista.

Vierailija
5/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina tuntenut näin? Transsukupuoliset ovat jo lapsena erilaisia ja useat kokevat esimerkiksi teini-iässä suunnatonta ahdistusta, kun vartalo muuttuu päinvastaiseksi mitä itse tuntee olevansa. Transmiehille rintojen kasvu ja kuukautiset voivat olla murskaavat. Jos olet pystynyt elelemään elämääsi tähänkin asti naisena onnellisesti(?) niin et toki saisi edes transpapereita. Puolisosi todennäköisesti jättäisi sinut, mutta jos se on sen arvoista, niin hakeudu lääkärille ja saat lähetteen.

Vierailija
6/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:55"]Oletko aina tuntenut näin? Transsukupuoliset ovat jo lapsena erilaisia ja useat kokevat esimerkiksi teini-iässä suunnatonta ahdistusta, kun vartalo muuttuu päinvastaiseksi mitä itse tuntee olevansa. Transmiehille rintojen kasvu ja kuukautiset voivat olla murskaavat. Jos olet pystynyt elelemään elämääsi tähänkin asti naisena onnellisesti(?) niin et toki saisi edes transpapereita. Puolisosi todennäköisesti jättäisi sinut, mutta jos se on sen arvoista, niin hakeudu lääkärille ja saat lähetteen.
[/quote]
En kyllä tiedä mistä tuntemisesta puhut. Luulisi että viimeistään teini iässä on oppinut tietämään että onko tyttö vai poika.

Vierailija
7/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen miehen kanssa mutta kehoni on aina ahdistanut minua. Yritin lapsena pukeutua poikamaisesti mutta kun rinnat kasvoivat niitä oli mahdotonta enää piilottaa edes bindaamisella. Tapasin mieheni ja päätin olla näin hyväksytysti mutta kun ajattelen asiaa nyt koen, että olisin tehnyt väärän valinnan. Ap

Vierailija
8/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että näistä transihmisistä huomaisi parisuhteessa jonkinlaisen ahdistuksen että nämä eivät voi hyvin. Tai minä ainakin aistin ihmisiä herkästi. Onkohan AP:n mies onnistunut olemaan edes läsnä puolisolleen tarvittaessa. Pohdin vain sitä että onko sinulla todella parisuhde, joka on sen arvoista että valehtelet muille ja itsellesi. 

Vierailija
9/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:00"]Olen onnellinen miehen kanssa mutta kehoni on aina ahdistanut minua. Yritin lapsena pukeutua poikamaisesti mutta kun rinnat kasvoivat niitä oli mahdotonta enää piilottaa edes bindaamisella. Tapasin mieheni ja päätin olla näin hyväksytysti mutta kun ajattelen asiaa nyt koen, että olisin tehnyt väärän valinnan. Ap
[/quote]

Voit joko yrittää hyväksyä kehosi tai hyväksyä ettet hyväksy kehosi... Tosiaan, et voi tietää onko elämäsi onnellisempaa ilman miestäsi mutta "todellisena itsenäsi" kuin nyt. Voihan miehesi ollamyös ymmärtäväinen asiaa kohtaa. Päätös sinun täytyy itse tehdä.

Vierailija
10/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:55"]Oletko aina tuntenut näin? Transsukupuoliset ovat jo lapsena erilaisia ja useat kokevat esimerkiksi teini-iässä suunnatonta ahdistusta, kun vartalo muuttuu päinvastaiseksi mitä itse tuntee olevansa. Transmiehille rintojen kasvu ja kuukautiset voivat olla murskaavat. Jos olet pystynyt elelemään elämääsi tähänkin asti naisena onnellisesti(?) niin et toki saisi edes transpapereita. Puolisosi todennäköisesti jättäisi sinut, mutta jos se on sen arvoista, niin hakeudu lääkärille ja saat lähetteen.
[/quote]
En kyllä tiedä mistä tuntemisesta puhut. Luulisi että viimeistään teini iässä on oppinut tietämään että onko tyttö vai poika.
[/quote]

??? Niin, lapsi tunnistaa ja identifioituu sukupuoleensa siinä 3-5v. Jos ihminen on trans, on hän jo tuolloin tiennyt/tuntenut ettei ole tyttö vaan poika.

Vierailija
11/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:08"]

Luulisi että näistä transihmisistä huomaisi parisuhteessa jonkinlaisen ahdistuksen että nämä eivät voi hyvin. Tai minä ainakin aistin ihmisiä herkästi. Onkohan AP:n mies onnistunut olemaan edes läsnä puolisolleen tarvittaessa. Pohdin vain sitä että onko sinulla todella parisuhde, joka on sen arvoista että valehtelet muille ja itsellesi. 

[/quote]

Seksin kuvittelisi olevan vaikeaa, kun ei koe itseään naiseksi.

Vierailija
12/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika normaalia. Siegmund Freudin mukaan kaikki naiset kärsivät penis-kateudesta alemmuuskompleksin takia.

Vierailija
13/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:17"]

Tuo on aika normaalia. Siegmund Freudin mukaan kaikki naiset kärsivät penis-kateudesta alemmuuskompleksin takia.

[/quote]

Freud taas "kärsi" misogyniasta, mikä heijastui hänen analyyseihinsa. Ihminen hänkin.

Vierailija
14/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas uskon transukupuolisuuden olevan mielenterveysongelma.

Minä olen miettinyt että voisin aivan yhtä hyvin olla mies. En minä tunne mitenkään erityisesti olevani nainen, ja jos olisin syntynyt miehen sukupuolielimillä, se varmasti passaisi aivan hyvin sekin.

Oletteko te muut muka aivan erilaisia, teillä on vahvasti tyttömäinen olo?

Pakkomielle leikkauttaa itsensä toisen sukupuolen mukaiseksi on jotenkin teennäinen, aitoahan siitä ei lopulta saada millään. Aivan yhtä hyvin voisi, kuten joillain onkin, olla pakkomielle että käsi tai jalka ei kuulu hänelle, ja se on amputoitava.

Miksi ihmeessä on päästävä siitä munasta eroon/saatava keinokikuli (tiedän että osa jättää nämä leikkaukset kuitenkin tekemättä), miksei voida vaikka vain hyväksyä että sukupuolia on enemmän kuin kaksi, riippumatta ulkoisista merkeistä? 

Se äänen madaltaminen sun muut hormonihoidon vaikutuksethan on loppujen lopuksi sama kuin silikonitissien ja hiuslisäkkeiden laittaminen, vain ulkoista haluttujen ominaisuuksien kopiointia.

Vierailija
15/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kommentoida tuohon, että ns. tavis ei yleensä erityisesti koe itseään naiseksi tai mieheksi ja kuvittelee usein, että voisi aivan hyvin elää toisessakin sukupuolessa. Tästä syystä transihmisiä ei yleensä ymmärretä niin hyvin. Harvemmin esimerkiksi koululainen kokee olevansa ei-oppimisvaikeuksista kärsivä mitenkään spesifisti, kun taas oppimisvaikeuksista kärsivä joutuu pysähtymään ja pohtimaan koulunkäyntiään, kun muut porskuttavat eteenpäin sen kummempia ajattelematta.

Vierailija
16/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tilanteesi kanssa yksin, ap. Sinun kannattaisi kysellä vaikka transtukipisteeltä jonkun vertaisryhmän yhteystietoja, se saattaisi selkiyttää tilannettasi. Leikkauksiin ei ole pakko lähteä, eikä asiaa tarvitse päättää nyt heti.

Vierailija
17/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä ainakin "kärsin". En tosin ole transihminen (onko edes oikea termi, kuulostaa hassulta :D). Mielenkiinnon kohteeni löytyvät kuitenkin enemmän "miehisestä maailmasta". Olen ajatellut, että miehenä oleminen olisi helpompaa. Jotenkin koko maailma on edullisempi miehelle, he ovat voimakkaampia ja isompia. Jotenkin tuntuu, että maailma on miehille enemmän "auki", kuin naisille. Vaikka järjellä mietittynä eihän se oikeastaan edes ole niin. En osaa selittää. Ehkä minua ahdistaa miehen ja naisen perinteiset roolit, joihin koen olevani jollain tapaa pakotettu.

Vierailija
18/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Minä ainakin "kärsin". En tosin ole transihminen (onko edes oikea termi, kuulostaa hassulta :D). Mielenkiinnon kohteeni löytyvät kuitenkin enemmän "miehisestä maailmasta". Olen ajatellut, että miehenä oleminen olisi helpompaa. Jotenkin koko maailma on edullisempi miehelle, he ovat voimakkaampia ja isompia. Jotenkin tuntuu, että maailma on miehille enemmän "auki", kuin naisille. Vaikka järjellä mietittynä eihän se oikeastaan edes ole niin. En osaa selittää. Ehkä minua ahdistaa miehen ja naisen perinteiset roolit, joihin koen olevani jollain tapaa pakotettu.

[/quote]

Koen samoin muttä ymmärrän sen tulevan rooli-odotuksista. Minussa ei ole mitään vikaa. Olen nainen omalla tavallani hieman androgyynina. Naiseus kun on enemmänkin kokemus kuin jokin tietty käytös. Se vain on ympäröivä maailma joka yrittää määrittää kaikkia samaan muottiin.

Vierailija
19/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

Olettaen tietysti, että miehenä olisit syntynyt isoksi ja vahvaksi, itsevarmaksi johtajatyypiksi. Iso osa miehistä ei ole. 

Voisit olla myös pieni, epävarma ja ujo. Silloin on ehdottomasti edullisempaa olla nainen. 

Vierailija
20/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:37"]

Haluan kommentoida tuohon, että ns. tavis ei yleensä erityisesti koe itseään naiseksi tai mieheksi ja kuvittelee usein, että voisi aivan hyvin elää toisessakin sukupuolessa. Tästä syystä transihmisiä ei yleensä ymmärretä niin hyvin. Harvemmin esimerkiksi koululainen kokee olevansa ei-oppimisvaikeuksista kärsivä mitenkään spesifisti, kun taas oppimisvaikeuksista kärsivä joutuu pysähtymään ja pohtimaan koulunkäyntiään, kun muut porskuttavat eteenpäin sen kummempia ajattelematta.

[/quote] 

Minä joka tuosta kirjoitin, etten tunne itseäni naiseksi erityisesti, olen myös mielenkiinnon kohteiltani varmaankin enemmän ollut aina miesmäinen, poikatyttö jo pienestä alkaen. Ulkonäkönikin varmaan on monen mielestä miesmäinen, tai rekkalesbomainen.

Joten en todellakaan ymmärrä nyt, jos olen vaikkapa siltä väliltä, pitäisikö minun nyt vaatia että lomakkeisiin saadaa kolmas sukupuoli, saada itseni rekisteröityä sellaiseksi, sekä saada penis ja kivekset naisellisten sukupuolielimieni lisäksi. Sekä parta tietysti, olen kateellinen kun miehet voivat iän merkkejä piilottaa parralla.

Vai onko ihan normaalia se että olen sisäisesti mikä olen, eikä minulla ole tarvetta laittaa itseäni jompaankumpaan lokeroon, ja ei minua nyt varsinaisesti haittaa se että minulla on naisen vehkeet, vaikka pissaletkusta olen myös kateellinen ollut usein.