Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana, koulu jää kesken..

Vierailija
28.12.2014 |

Kauankohan saan pitää äitiysvapaata? Joku on pitänyt vuoden. Mihin lapsen sitten laitan, kun mieskin on töissä? Päiväkotiin on mun mielestä liian nuori vuoden ikäisenä.. Kyseessä lähihoitajakoulu, josta käyty 2v kun jään äitiyslomalle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vain olisi Tessa tai Heidi?

Vierailija
2/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä jäät sieltä äitiyslomalle ja sitten kh-tuelle. Kysy koulusta pitääkö sinun olla pois tasan vuosi tai kaksi vai voitko jatkaa eri vuodenaikaan kuin mitä jäit pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oonkin tessaheidi? Tai sitten en :D

Kolmonen, ei se ihan noin mene että sieltä voi olla pois sen verran mitä haluaa ja oleskella kotona kh-tuella..
Ap

Vierailija
4/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät välivuotta, tai hommat vauvalle hoitajan kotiin! Voit myös käydä koulua samalla :)

Vierailija
5/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö välivuosi mene jo ikäänkuin äitiyslomaan? :/ toisaalta haluaisin kyllä mahdollisimman pian sen koulun sitten suorittaa loppuun, mutta en tiedä koulun käytännöstä ollenkaan tällasissa tilanteissa.. Pelottaa edes sanoa asiasta koulussa opettajille. Mistä vauvalle saisin hoitajan kotiin, saati että kuka sen maksaisi? :/

Ap

Vierailija
6/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan opettajia pelkää. :) Kyllä hekin haluavat sinun joskus valmistuvan. Kysy opolta tai ryhmänohjaajalta, miten on mahdollista toimia. Lapsen laittaminen hoitoon voi kirpaista, mutta toisaalta hoitopäivät eivät tule olemaan mielettömän pitkiä ja koulun loma-ajat lapsi saa olla kotona. Kyllä kaikki järjestyy. Onnea vauvasta!

Vierailija
7/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulle jää koulua paljon mitään jäljelle kun jäät äitiyslomalle. Kysy voitko vain tenttiä osan kursseista? Lopuille järjestät hoitajan siksi ajaksi kun opiskelet. Itse jäin äitiyslomalle niin et viimeinen harjoittelu jäi tekemättä. Lapsi oli muistaakseni reilu puolitoistavuotias kun tein harjoittelun ja valmistuin. Koululta hain opiskelun keskeytystä perusteena äitiysloma/vanhempainloma.

Vierailija
8/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisaus on todella helppoa ja halpaa, mutta täytyihän teillä olla joku käsitys noista asioista kun päätitte hankkia lapsen kesken sinun opintojesi. Miten silloin suunnittelitte? Vai onko tämä nyt taas niitä "vahinkoraskauksia"? Eikö mies voi jäädä kotiin lapsensa kanssa kun sinä menet takaisin kouluun? 

Vierailija
9/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se asia ole ihan sovittavissa. Itse sain lapsen kun lähihoitajaopinnoista oli puolet tehtynä. Sitten sain heti perään toisen lapsen ja jatkoin opinnot loppuun vasta sitten, vieläpä eri koulussa missä olin aloittanut sillä muutimme tuossa välissä paikkakuntaa. Aloitin opinnot alunperin vuonna 1997 ja valmistuin lopulta vasta 2003.

Vierailija
10/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanani saanut lapsen kesken sh- opintojen. 6kk olin kokonaan kotona, sen jälkeen työharjoittelussa (lapsi pph:lla) ja opinnot jatkuivat taas syksyllä lapsen ollessa pikkuisen vaille vuoden. Valmistuin samaan aikaan kuin lapsettomat luokkakaverini ;) kirin siis sen laiskotellun 6kk kiinni opiskelemalla vähän tiiviimmin. Aika paljon tuolla koululla (teen nyt jatko-opintoja samassa paikassa) näyttää nykyään vauvat kulkevan mukanakin, niin ei ollut vielä 90-luvun lopussa. 

Kannattaa opettajalta kysyä vinkkejä, koulu saa rahaa jokaisesta valmistuvasta opiskelijasta, joten he eivät halua sinua pitää koulun kirjoilla väkisin pitkään ;) osan kursseista saa tentittyä vailla läsnäolopaikkoa.

Vierailija
11/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:20"]Jälkiviisaus on todella helppoa ja halpaa, mutta täytyihän teillä olla joku käsitys noista asioista kun päätitte hankkia lapsen kesken sinun opintojesi. Miten silloin suunnittelitte? Vai onko tämä nyt taas niitä "vahinkoraskauksia"? Eikö mies voi jäädä kotiin lapsensa kanssa kun sinä menet takaisin kouluun? 
[/quote]

Ollaan aloitettu yrittämää lasta jo ennen kouluunpääsyä. Oon siis käynyt aiemmin jo yhden ammattitutkinnon mutten halua työskennellä alalla - siksi onkin typerää että 14-vuotiaana pitää valita mikä haluaa olla isona. Aitten tulee mentyä kuhan johonkin kouluun ja niitä töitä ei haluakkaan tehdä. Olin töissä ennen koulun aloittamista ja siölon laitettiin lapsentekoyritys alulle mutta näin kauan siinä kesti ja nyt tärppäsi.

Ja millä verukkeella isä voisi jäädä tosta noin vaan töistä kotiin? Potkut se saisi.

Ap

Vierailija
12/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinä on, ettte sitä lasta voi laittaa päivähoitoon kun vanhempainloma loppuu eli lapsi on päivähoitoikäinen, ei voi laittaa elämäänsä kuntoon, käydä koulua loppuun ja hankkia työpaikkaa, jolla sen lapsen voisi elättää, vaan pitää väkisin hankkia lapsen elämään pitkäaikaisia haasteita ja murheita vanhempien talousvaikeuksien ja näköalattomuuden takia?

Vierailija
13/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät sen vauvasi päiväkotiin ja käyt koulun loppuun. Sain itse vauvan,kun sh-opintoja oli  vuosi jäljellä. Sain ihan hyvin vietyä opinnot loppuun. Sääli tietysti oli  laittaa niin pieni vauva päiväkotiin, mutta ei ollut kamalasti vaihtoehtoja. Hyvin se menee!

Vierailija
14/14 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta (oli mikä tahansa koulu sitten) saa olla poissa ties kuinka kauan jos syy on se, että hoitaa lasta kotona. Ja jos mies jää vanhempainvapaalle/hoitamaan lasta kotiin kodinhoidontuella, ei siitä lain puitteissa saa mitään potkuja antaa. Että en tajua mikä ongelma.