Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka normaalia hoitoalalla on, että töissä ollaan kellon ympäri?

Vierailija
23.10.2021 |

Vanhustenhuollon yksikkö. Näyttää tapahtuvan säännöllisesti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luvallista. Ks. TES

Vierailija
2/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puutoksia, niin sitten tehdään esim. aamun perään ilta. Olen itsekin tehnyt useasti 13-14 tunnin työpäiviä. Mehut tuollaiset päivät vie. Pahin on jos on ilta ja sen jälkeen pitkäpäivä ja sitten vielä aamu.

Jos siis tarkoitit kellon ympäri, että ollaan 12 tuntia tai enemmän töissä. 15 tuntia taitaa olla se raja minkä verran saa työvuoro kestää. 24h ei saa olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sekä aamu+iltavuoroja että ilta+yövuoroja (13 - 07).

Vierailija
4/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on noita yllättäviä tuplavuoroja. Tilanne on kamala joissain työpaikoissa. Jotkut tekee noita ylitöitä, mutta itse en jaksa. Joku päivä loppuu jaksaminen noillakin. Seurauksena hoitopaikkojen sulkeminen. Hoitajia ei ole.

Vierailija
5/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitoalaa yleensä ajatellaan, niin jossakin ensihoitajat tekevät 24h vuoroja.

Vierailija
6/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden työvuorot kestää yleensä 24h, jos on normityöpäivä ensin ja sen loputtua alkaa ilta+yöpäivystys. Minusta nuo 24h vuorot on liian rankkoja nykyään, kun ei yöllä useimmiten saa yhtään levätä. Kuka jaksaa tehdä tehokkaasti ja älykkäästi töitä 24h putkeen? Ennen oli vähän eri tilanne, kun joka pikku terveyskeskuksessa oli oma päivystys. Itsekin saatoin silloin päivystää putkeen kokonaisen viikonlopun ihan työkykyisenä, kun öisin ei tullut kuin muutama herätys ja päivälläkin oli kiireettömiä hetkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän