keliakia kotitesti
hei! millaisia kokemuksia teillä on apteekin keliakiapikatesteistä? minä ehdin jo ulostaa purkkiin ja lähdin pikaisesti hakemaan lastani harkoista, ja sillä välin mieheni oli käyttänyt testini. Joten säilyykö pökyläni huomiseen siihen asti että apteekit aukeavat? vatsani toimii vain noin. 3 päivän välein joten en viitsisi taas odottaa kolmea päivää että saan tuloksen.
Kommentit (44)
Ei oo todellista! en käy edes usein tällä palstalla mutta joskus tylsyyttäni tätä lueskelen :D olet ilmeisesti jyväskylästä?, koska kerran olimme ystäväni kanssa menossa luennolle bussilla 18 k joka siis tulee nenäinniemestä ja menee kuokkalan kautta keskustaan ja siellä oli eräs vanhahko rouvashenkilö joka bussista noustuaan pudotti näytteenottokeskuksen purkin bussin lattialle ja noukki ulostettaan häpeissään bussinlattialta :D:D nauroimme ystäväni kanssa sinulle monta tuntia kun olit niin hulvaon näky :DD haha en kestä:D:D
ei vittu tätä palstaa ! pökylät lentelee bussissa ja jne..
hei hei lopettakaas nyt pökylöistä jauhaminen ja menkää nukkumaaan. ;D
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:28"]mua pierettää
[/quote] miten tää liittyy aiheeseen?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:14"]Ei oo todellista! en käy edes usein tällä palstalla mutta joskus tylsyyttäni tätä lueskelen :D olet ilmeisesti jyväskylästä?, koska kerran olimme ystäväni kanssa menossa luennolle bussilla 18 k joka siis tulee nenäinniemestä ja menee kuokkalan kautta keskustaan ja siellä oli eräs vanhahko rouvashenkilö joka bussista noustuaan pudotti näytteenottokeskuksen purkin bussin lattialle ja noukki ulostettaan häpeissään bussinlattialta :D:D nauroimme ystäväni kanssa sinulle monta tuntia kun olit niin hulvaon näky :DD haha en kestä:D:D
[/quote] kyllä tämä tapahtui minulle jyväskylässä ja vieläpä kyseisessä bussissa. Muutin häpeän vuoksi barcelonaan pian tapahtuman jälkeen... Nyt osaan onneksi jo itsekin nauraa asialle
etkai oikeasti muuttanut kakka-episodin takia barceloonaan? :D
Hei! Sain hiljattain keliakia-diagnoosin ja olen tämän vuoksi hyvin masentunut. En voi vastustaa vehnätorttuja, mikä aiheuttaa itselleni vielä enemmän ongelmia.. Ystäväni haukkuvat minua sairauteni vuoksi, mm. Siksi etten voi juoda enää olutta heidän kanssaan tms. Tuntuu pahalta... Onko olemassa jotain tukiryhmää tai vastaavaa keliakiaa sairastaville ihmisille? Kiitos vastauksista. T. Keliaakikko-Sirpa
hei! itsekkin ole kokenut syrjintää keliaakkiani vuoksi. se on raskasta kun tietää että on erilainen ja sairas.. minä olen paljon saanut voimaa arjessa jaksamiseen kun olen käynyt säännöllisesti kunnassani toimivassa tukiryhmässä jossa on mm. keliaakkikkoja ja vilja-allergisia. ryhmä on pieni vain 3 minun lisäkseni mutta tukea sieltä saa joten ajaa tehtävänsä. kannattaa kysellä alueella missä asut että jos sattuis olemaan tukiryhmiä. hyvää jatkoa sinulle ja voimia seuraavaan vuoteen. t. keliaakikko Sanni (olen saanut diagnoosini vuonna. 2009)
No oliko miehellä keliakia? Kysy apteeksista samalla kun haet uuden testin. Luulisi, että jääkaapissa pökäle säilyy huomiseen.
kiitos vinkistä! miehelläni ei onneksi ollut keliakiaa vaikka vahvat epäilyt olikin että olisi.
Jos ulostat 3 päivän välein niin ei sulla mikään keliakia ole! Tuon nyt tietää ilman testiäkin.
siis mitähä sä nyt akka sekoilet? Keliakiapikatesti tehdään verellä ei kakalla...
miten niin? monet sairastaa tietämättään keliakiaa ja haluan varmuuden ettei minulla sitä. olen aina ollut pihi kakkaamaan.
olen kyllä lukenut ohjeet ja siinä luki selvällä suomenkielellä että pökylästä tulos saadaan. joten ehkä ei kannata tulla huutelemaan ennenkuin asiasta on varma.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:19"]Jos ulostat 3 päivän välein niin ei sulla mikään keliakia ole! Tuon nyt tietää ilman testiäkin.
[/quote] voi kuule, itselläni on keliakia ja ulostusrytmini on todella vaihteleva! Voi mennä viikkoja ennenkuin edes alkaa kakattaa
"Kissamme Joonas söi pötkylän" :D :D REPS !!