Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvittää että saan kaksoset (tai kolmoset)

Vierailija
27.12.2014 |

Eka ultra vasta edessä. Minun siskot ovat identtiset kaksoset kuten myös isän siskot. Mies on itse kaksonen, hänen serkkunsa ovat kaksoset, miehen papalla on kaksoisveli ja miehen pikku- ja pikkupikkuserkuissa on kahdet kaksoset ja kahdet (!!!) kolmoset.

Kuinkahan suuri prosentuaalinen kaksosmahis meillä on?

Meille tulee varmaan neloset.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meilla ei kummankaan suvussa ole kaksosia ja tassa sita vaan identtisia loppumetreilla odotetaan...

Vierailija
2/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä nyt ihan väärässä, mutta mä aina luulin, että identtiset kaksoset ei periydy? Solu jakautuu, voiko se ominaisuus periytyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä hirvittää?

Vierailija
4/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen on kuitenkin todennäköisempää että saatte yhden vauvan yhdestä raskaudesta.

Ymmärrän kyllä että ajatus hirvittää, mutta ei kaksosten saaminen mikään maailmanloppu ole kuitenkaan. :)

Vierailija
5/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani toivon kaksosia. Yksi raskaus riittää ja äitiysloma. Yksikkö vaatii enemmän huomiota, kaksikon voi pistää leikkimään keskenään. t. kaksonen

Vierailija
6/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:22"]Mikäs siinä hirvittää?
[/quote]

No kyllä ainakin ne alkuajat on rankempia kahden (tai kolmen!) vauvan kans. Ainaki jos vertaa yhteen vauvaan. Ehkä myöhemmin heistä on sitten toisilleen seuraa..tai sitten ei. Kivempi olisi keskittyä yhteen vauvaan kerrallaan :) Ap

Vierailija
7/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:18"]Oonko mä nyt ihan väärässä, mutta mä aina luulin, että identtiset kaksoset ei periydy? Solu jakautuu, voiko se ominaisuus periytyä?
[/quote]

Minun puolella kaksoset ovat identtisiä. Miehen puolella eivät ole niinkään. Ap

Vierailija
8/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:32"]Edelleen on kuitenkin todennäköisempää että saatte yhden vauvan yhdestä raskaudesta.

Ymmärrän kyllä että ajatus hirvittää, mutta ei kaksosten saaminen mikään maailmanloppu ole kuitenkaan. :)
[/quote]

Ei tietenkään maailmanloppu! Haluaisin niin vaan keskittyä yhteen vauvaan kerrallaan :) Ap

Vierailija
9/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:34"]Minä puolestani toivon kaksosia. Yksi raskaus riittää ja äitiysloma. Yksikkö vaatii enemmän huomiota, kaksikon voi pistää leikkimään keskenään. t. kaksonen
[/quote]

Ajatellaan kyllä just eri tavalla :D Ap

Vierailija
10/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolen suvun kaksoset ei vaikuta, koska jos tulee erimunaiset kaksoset/kolmoset, niin lasten äiti sinä on ovuloinut useamman kerran eikä siihen miehen perimä mitenkään vaikuta.

Vierailija
11/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:39"]Miehen puolen suvun kaksoset ei vaikuta, koska jos tulee erimunaiset kaksoset/kolmoset, niin lasten äiti sinä on ovuloinut useamman kerran eikä siihen miehen perimä mitenkään vaikuta.
[/quote]

Miks mää oon kuullu just eri tavalla tän jutun :D Että miehen perimä vaikuttaa ja naisen ei niinkään? Vaikka sun selitys kyllä käy järkeen!

Vierailija
12/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:18"]

Oonko mä nyt ihan väärässä, mutta mä aina luulin, että identtiset kaksoset ei periydy? Solu jakautuu, voiko se ominaisuus periytyä?

[/quote]

Identtisten kaksosten periytyvyyttä ei ole voitu sulkea pois. Koska ei edelleenkään tiedetä MIKSI se solu jakautuu, onko munasolussa tai siittiössä tai kenties molemmissa joku ominaisuus, joka aiheuttaa sen jakautumisen. Identtinen kaksosuus voi hyvinkin olla periytyvä ominaisuus, monissa suvuissa on merkittävä määrä identtisiä kaksosia ollakseen pelkkää sattumaa.

Joka tapauksessa kaksoset niin erimunaiset kuin identtisetkin kaksoset voi tulla myös vaikka suvussa ei yhtiäkään kaksosia olisi entuudestaan.

Vierailija
13/13 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikkoperheet saavat kunnalta hoitoapua, jos vain ymmärtävät pyytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi