Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usassa asuvat tai asuneet: Miten paljon olet auttanut köyhiä/asunnottomia?

Vierailija
27.12.2014 |

ja millä tavoin?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/37 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? O.o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:35"]

Miksi kysyt? O.o

[/quote]

Siksi, koska haluan tietää, miten paljon tavis kansalaisen normi siellä on auttaa asunnottomia, kun tuota sosiaaliturvaa ei ole suomen malliin. Kokevatko kaikki yhteisön jäsenet asiakseen auttaa heikompiosaisia, vai eletäänkö siellä omaa napaa tuijottaen?

Vierailija
4/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 08:45"] [quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 08:27"] Miksi te jenkkisiat tulette tänne suomalaisten palstoille? Miksi ette pysy omilla jenkkisivuillanne? [/quote] Mä olen kyllä suomalainen joka asuu Yhdysvalloissa. En mikään jenkkisika eivätkä mun tuntemat jenkit ole sikoja nekään. Luulisin että sulle vapaa tahto on tuttu termi siellä Suomessa.  [/quote] Jos asut Jenkkilässä, olet jenkkisika. Piste. Koska olet itsekin jenkkisika, et huomaa muidenkin jenkkien olevan sikoja, vaan kuvittelet heitä kunniallisiksi ihmisiksi. Jos et olisi jenkkisika, olisit huono maahanmuuttaja, koska maassa pitää olla maan tavalla. Jenkkilässä siis kaikki kuuluvat samaan jenkkisikakatraaseen. Miksi muuten olet muuttanut jenkkeihin, jos et halua olla jenkkisika? [/quote] Vinkkasin poliisille

[/quote]

Ensin te jenkkipellet tulette tänne kerjäämään huomiota, ja sitten kun sitä saatte, menette itkemään poliisille. Tyypillistä jenkkien käytöstä.

Vierailija
5/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin halutaan kuulla miten USAssa osallistutaan hyväntekeväisyteen ja sen jälkeen haukutaan jenkkisiaksi. On meillä oikein hieno maa tämä Sovietfinlandia. Olen todella tyytyväinen että pääsen muuttamaan Yhdysvaltoihin ja  saan jatkossa maksaa verot sinne ja osallistua hyväntekeväisyyteen paikallisesti. En jää kaipaamaan Suomen asenneilmapiiriä.

Vierailija
6/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Californiassa, johon keräytyy ilmaston vuoksi paljon kodittomia, ihmiset auttavat konkreettisesti kodittomia. Ostetaan esim. kahvi ja Mäkkäriateria kadulla istuvlle kodittomalle. Paikallisessa Whole Foodissa kodittomat peseytyvät vessoissa eivätkä asiakaat liiemmin valita. 

Vierailija
7/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:33"]Ensin halutaan kuulla miten USAssa osallistutaan hyväntekeväisyteen ja sen jälkeen haukutaan jenkkisiaksi. On meillä oikein hieno maa tämä Sovietfinlandia. Olen todella tyytyväinen että pääsen muuttamaan Yhdysvaltoihin ja  saan jatkossa maksaa verot sinne ja osallistua hyväntekeväisyyteen paikallisesti. En jää kaipaamaan Suomen asenneilmapiiriä.
[/quote]
Tarkenna vähän miten sait maahanmuuttoluvan?

Vierailija
8/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, olen kyllä auttanut ja osallistunut monenlaisiin keräyksiin. Helpoin kai on osallistua ruokakeräyksiin ja ostaa ruokaa paikalliselle "hurstille" jaettavaksi. Tätä montakin kautta: koulusta, järjestöistä, jopa ruokakaupan tekemänä.

Vierailija
10/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten paljon tavikset/ normaalituloiset auttavat mutta me autamme runsaasti, samoin kuin koko naapurusto. Olemme joulukuun aikana lahjoittaneet suunnilleen 10 000 dollaria eri järjestöille ja joululahjapakettien muodossa vähävaraisille lapsille. Tosin täällä ruokaan kerätään enemmän kuin leluihin ja semmoisiin. Hätä on tosi. Kuulun yhteen hyväntekeväisyysjärjestöön itse, toisin kuin Suomessa apua annetaan lähelle eikä sellaisia kaukokeräyksiä ole tullut vastaan. Kaikki raha menee lyhentämättömänä avuntarvitsijoille koska kaikki hyväntekeväisyyden parissa työskentelevät tekevät sen omalla kustannuksellaan ja keräävät rahaa ja mitä ei saa kerättyä otetaan omasta pussista.

Vierailija
11/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:23"]

Mä en tiedä miten paljon tavikset/ normaalituloiset auttavat mutta me autamme runsaasti, samoin kuin koko naapurusto. Olemme joulukuun aikana lahjoittaneet suunnilleen 10 000 dollaria eri järjestöille ja joululahjapakettien muodossa vähävaraisille lapsille. Tosin täällä ruokaan kerätään enemmän kuin leluihin ja semmoisiin. Hätä on tosi. Kuulun yhteen hyväntekeväisyysjärjestöön itse, toisin kuin Suomessa apua annetaan lähelle eikä sellaisia kaukokeräyksiä ole tullut vastaan. Kaikki raha menee lyhentämättömänä avuntarvitsijoille koska kaikki hyväntekeväisyyden parissa työskentelevät tekevät sen omalla kustannuksellaan ja keräävät rahaa ja mitä ei saa kerättyä otetaan omasta pussista.

[/quote]

Me-muodolla tarkoitin minua ja miestäni. 

Vierailija
12/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneksi jääneet vaatteet vien aina lähellä olevaan turvakotiin. Kouluihin lapset vie säilykepurkkeja ja leluja.

Kaupan kassalla lasku pyöristetään lähimpään dollariin ja se erotus menee sitten milloin millekin avun tarvitsevalle taholle.

Samoin kaupassa saa ostaa valmiiksi pakatun kauppakassin, joka menee vaikka niille kodittomille. Koulujen alkaessa taas lahjoitetaan koulutarvikkeita vähäosaisille lapsille jne. aina on menossa jokin keräys ja niihin annan, en paljoa, mutta annan kuitenkin.

Vierailija
13/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaika sponsoroi paikallista turvakotia. Lahjoitin sille turvakodille tänä vuonna $250 ja ostin jollekin pojalle joka siellä oli ollut vieraana joululahjan. Jokainen firmassa teki näin ja yhteensä rahallinen lahjoitus turvakodille oli jotain $200,000 ja niitä paketteja oli useita kymmeniä.

Olen vasta ensimmäistä vuotta oman alan töissä niin en voi kauheasti mainostaa näitä omia tekemisiäni. Tulevaisuudessa haluaisin lahjoittaa organisaatiolle joka tukee pienituloisten, mutta menestykekkäiden opiskelijoiden opintoja STEM aloilla ja joilta itsekin sain tukea vuosi sitten. Tämä kohde on sattuneesta syystä minulle tärkeä.

Lisäksi kuulun yhteen akateemiseen järjestöön ja sen kautta tein jonkun verran vapaaehtoistyötä nyt kuluneena vuonna.

Auttamiskohteita ja syitä on monia niin niistä pitää valita ne mitä pitää tärkeimpinä. Kaikkia ei voi tukea.

Vierailija
14/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:25"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:23"]

[/quote]

Me-muodolla tarkoitin minua ja miestäni. 
[/quote]10 000 dollaria joulukuussa? Missa asut?

Vierailija
15/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:51"]Minun työpaika sponsoroi paikallista turvakotia. Lahjoitin sille turvakodille tänä vuonna $250 ja ostin jollekin pojalle joka siellä oli ollut vieraana joululahjan. Jokainen firmassa teki näin ja yhteensä rahallinen lahjoitus turvakodille oli jotain $200,000 ja niitä paketteja oli useita kymmeniä.

Olen vasta ensimmäistä vuotta oman alan töissä niin en voi kauheasti mainostaa näitä omia tekemisiäni. Tulevaisuudessa haluaisin lahjoittaa organisaatiolle joka tukee pienituloisten, mutta menestykekkäiden opiskelijoiden opintoja STEM aloilla ja joilta itsekin sain tukea vuosi sitten. Tämä kohde on sattuneesta syystä minulle tärkeä.

Lisäksi kuulun yhteen akateemiseen järjestöön ja sen kautta tein jonkun verran vapaaehtoistyötä nyt kuluneena vuonna.

Auttamiskohteita ja syitä on monia niin niistä pitää valita ne mitä pitää tärkeimpinä. Kaikkia ei voi tukea.

[/quote]Mihin jarjestoon?

Vierailija
16/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 06:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:25"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:23"] Mä en tiedä miten paljon tavikset/ normaalituloiset auttavat mutta me autamme runsaasti, samoin kuin koko naapurusto. Olemme joulukuun aikana lahjoittaneet suunnilleen 10 000 dollaria eri järjestöille ja joululahjapakettien muodossa vähävaraisille lapsille. Tosin täällä ruokaan kerätään enemmän kuin leluihin ja semmoisiin. Hätä on tosi. Kuulun yhteen hyväntekeväisyysjärjestöön itse, toisin kuin Suomessa apua annetaan lähelle eikä sellaisia kaukokeräyksiä ole tullut vastaan. Kaikki raha menee lyhentämättömänä avuntarvitsijoille koska kaikki hyväntekeväisyyden parissa työskentelevät tekevät sen omalla kustannuksellaan ja keräävät rahaa ja mitä ei saa kerättyä otetaan omasta pussista. [/quote] Me-muodolla tarkoitin minua ja miestäni.  [/quote]10 000 dollaria joulukuussa? Missa asut?

[/quote]

En taida kuitenkaan kertoa kun muita suomalaisia ei asu täällä. Lähikaupungeissa asuu. Sen voin kertoa että meidän perheen lahjoitusmäärä on kärpäsenkikkare monien muiden naapuruston perheiden lahjoituksiin verrattuna. Rikkailla on todella suuret paineet auttaa vähäosaisia mutta myös sitä omaa halua löytyy. Vapaaehtois -ja hyväntekeväisyystyöhön tarvitaan työlupa joten älkää turhaan moralisoiko jos joku suomalaisvaimo ei tee niitä vaikka onkin "vaan kotona". Minulla menee omien töiden lisäksi monta tuntia hyväntekeväisyyshommiin.

Vierailija
17/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 06:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:51"]Minun työpaika sponsoroi paikallista turvakotia. Lahjoitin sille turvakodille tänä vuonna $250 ja ostin jollekin pojalle joka siellä oli ollut vieraana joululahjan. Jokainen firmassa teki näin ja yhteensä rahallinen lahjoitus turvakodille oli jotain $200,000 ja niitä paketteja oli useita kymmeniä.

Olen vasta ensimmäistä vuotta oman alan töissä niin en voi kauheasti mainostaa näitä omia tekemisiäni. Tulevaisuudessa haluaisin lahjoittaa organisaatiolle joka tukee pienituloisten, mutta menestykekkäiden opiskelijoiden opintoja STEM aloilla ja joilta itsekin sain tukea vuosi sitten. Tämä kohde on sattuneesta syystä minulle tärkeä. Lisäksi kuulun yhteen akateemiseen järjestöön ja sen kautta tein jonkun verran vapaaehtoistyötä nyt kuluneena vuonna. Auttamiskohteita ja syitä on monia niin niistä pitää valita ne mitä pitää tärkeimpinä. Kaikkia ei voi tukea.   [/quote]Mihin jarjestoon?

[/quote]

Se on kansallinen honor society, en halua sanoa koska sattumoisin siihen kuuluu muitakin suomalaisia. En tiedä käykö nekin täällä vauvalla.

Vierailija
18/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 06:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 06:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:25"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 05:23"] Mä en tiedä miten paljon tavikset/ normaalituloiset auttavat mutta me autamme runsaasti, samoin kuin koko naapurusto. Olemme joulukuun aikana lahjoittaneet suunnilleen 10 000 dollaria eri järjestöille ja joululahjapakettien muodossa vähävaraisille lapsille. Tosin täällä ruokaan kerätään enemmän kuin leluihin ja semmoisiin. Hätä on tosi. Kuulun yhteen hyväntekeväisyysjärjestöön itse, toisin kuin Suomessa apua annetaan lähelle eikä sellaisia kaukokeräyksiä ole tullut vastaan. Kaikki raha menee lyhentämättömänä avuntarvitsijoille koska kaikki hyväntekeväisyyden parissa työskentelevät tekevät sen omalla kustannuksellaan ja keräävät rahaa ja mitä ei saa kerättyä otetaan omasta pussista. [/quote] Me-muodolla tarkoitin minua ja miestäni.  [/quote]10 000 dollaria joulukuussa? Missa asut?

[/quote]

En taida kuitenkaan kertoa kun muita suomalaisia ei asu täällä. Lähikaupungeissa asuu. Sen voin kertoa että meidän perheen lahjoitusmäärä on kärpäsenkikkare monien muiden naapuruston perheiden lahjoituksiin verrattuna. Rikkailla on todella suuret paineet auttaa vähäosaisia mutta myös sitä omaa halua löytyy. Vapaaehtois -ja hyväntekeväisyystyöhön tarvitaan työlupa joten älkää turhaan moralisoiko jos joku suomalaisvaimo ei tee niitä vaikka onkin "vaan kotona". Minulla menee omien töiden lisäksi monta tuntia hyväntekeväisyyshommiin.

[/quote]

Hieno juttu että teet hyväntekeväisyystöitä. Kiitos.

Vierailija
19/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa #13! Muutin vasta USA:an enkä tiennytkään että vapaaehtoistyöhön tarvitaan työlupa, itselläni ei sitä vielä ole.

Vierailija
20/37 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hyväntekeväisyyteen annetut rahat saa vähentää verotuksessa usa:ssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan