Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioliitto aiheuttanut valtavat traumat seksiä kohtaan

Vierailija
23.10.2021 |

Olen ollut avioliitossa mieheni kanssa 11 vuotta, kaksi lasta. Olen lapsen syntymän jälkeen kokenut tulleeni kiusatuksi, haukutuksi, painostetuksi ja jatkuvasti nimitellyksi seksin takia mieheni taholta.

Ekan lapsen syntymän jälkeen harrastimme ekan kerran seksiä noin 3 viikkoa synnytyksestä. Sen jälkeen säännöllisesti vähintään kerran tai kaksi viikossa. Miehen mielestä meidän olisi tullut sännätä aina sänkypuuhiin kun lapsi nukahti ulos vaunuihin. Samoin iltaisin kun lapsi viimein rauhoittui ekoille kunnollisille pitkille unille olisi pitänyt saman tien alkaa herraa viihdyttämään seksihommilla. Ei puhettakaan, että olisi ollut ajatus minun omalle ajalle lehteä lukien, teetä juoden, rentoutuen. Ei hänellä tullut sellainen mieleenkään, jos tätä yritin ehdottaa olin saatanan pihtari ja huoriinko tässä pitää lähteä. Nämä kuuluisat sanat hän sanoi kerran töistä tullessaan kun lapsi oli noin 5kk ikäinen.

Sanomattakin selvää varmaan, että minä hoidin yöheräilyt sekä viikonloppuaamut. Herra oli niin väsynyt töistään (8-16 toimistotyö) että nukkui sekä lauantait että sunnuntait. Muutaman kerran heräsi lapsen kanssa sunnuntaina, mutta lapsihan karjui minua kurkku suorana eikä isällä riittänyt mitkään keinot tilanteen selvittelyyn tai rauhoittamiseen.

Lapsen ollessa noin vuoden ikäinen olin jo aivan uupunut arkeen. Saimme kotiin perhetyöntekijän, jolle yritin puhua myös parisuhteemme ongelmista. Siinä vaiheessa oli ollut jo yksi fyysinen yhteenotto, josta olin saanut mustelmat käsivarsiini.

Toinen lapsi sai alkunsa pakkoseksistä sohvalla, en olisi itse mitenkään jaksanut mutta mies pakotti minut siihen ja laukesi väkisin sisälle. Toinen lapsi on kuitenkin ollut aarteeni, elämäni valo ja ilo. Aivan ihana lapsi, täynnä rakkautta ja lämpöä. Häntä en kadu. Hän on tasapainottanut perheemme arkea haastavan esikoisen jälkeen, sillä esikoislapsemme on luonteeltaan huomattavasti hankalampi.

Tällä hetkellä tilanne on se, etten pysty enää seksiin laisinkaan. Koko keho pistää vastaan, oksettaa, ällöttää, tekee mieli murjoa miehen namaaa nyrkeillä. En olisi uskonut, että tähän oikeasti tullaan. Joskus ajattelin, että tässä voi käydä vielä näin, kun tarpeeksi monta kertaa suostun seksiin vasten tahtoani. Niitä kertoja on ollut monia.

Koen olevani täysin traumatisoitunut seksin suhteen ja täysin umpikujassa miehen kanssa joka muuttuu vain koko ajan ilkeämmäksi ja hankalammaksi. Enää hän ei minua hauku, se loppui kun hän huomasi nyt etten oikeasti enää halua. Nyt hänellä on päällä kunnon vittumainen ja ilkeä kausi, jossa keskittyy siihen miten huonosti meillä menee ja miten kaikki on aivan perseestä tässä elämässä.

Itse haluaisin vain rauhaa. Olla aikuinen, oma itseni. Hoitaa kehoani ja mieltäni rauhassa. Ajatella asioita lämmöllä ja ilolla, elää elämää rauhassa eteenpäin, vailla valtavaa kehollista seksipainetta. Tällaistako se avioliitto oikeasti on?

Kahden tyttären äitinä en anna heidän koskaan mennä naimisiin, jos tämä on se mihin se johtaa. Olen 41-vuotias, jos sillä on merkitystä. Koen että elämää on vielä paljonkin löytää siihen onnea ja iloa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ap seksuaalista väkivaltaa tekevä miehesi. Ei mitään syytä olla moisen sian kanssa. Itseasiassa sikakin olisi parempaa seuraa.

Vierailija
42/44 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole avioliitto tuollaista, oikeastaan kaikki on juuri päinvastoin. Mies on osallistunut alusta asti tasapuolisesti lastenhoitoon, seksiin ei ole koskaan painostanut, kohtelee minua muutenkin todella hyvin ja kunnioittavasti, meillä ei koskaan ole ollut mitään henkistä tai fyysistä väkivaltaa, uhkailua, haukkumista yms. Yhdessä ollaan oltu yli 20 vuotta.

Miehesi on täysi sekopää, ja sinulle parasta olisi jos ottaisit lapset ja laittaisit avioreon vireille niin pian kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt outoa, jos mies joutuu kinuamaan seksiä eikä vaimoa seksi kiinnosta. Ehkä siis haluatkin että miehesi käy purkamassa paineensa hutsujen luona?

Vierailija
44/44 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tekstiä lukiessa tunnistin itseni niin monesta kohtaa, ja jäin miettimään että oma elämäni olisi varmasti mennyt tuohon samaan ellen olisi ymmärtänyt erota. Ex-puolisoni oli väkivaltainen ja hyvin itsekeskeinen. Myöhemmin olen asioita keskusteluavun kanssa käynyt läpi ja ymmärtänyt että olen ollut suhteessa hyvin sairaan ihmisen kanssa. Vaikka erosimme lapsen ollessa vasta puolivuotias, väkivalta minua kohtaan on pysynyt kuvioissa kaikki nämä vuodet. Lapsi on nyt kouluikäinen. Lapsi tapaa isäänsä oikeuden päätöksellä säännöllisesti ja lapsen vaihtotilanteissa lapsen isä on käynyt minuun käsiksi lukuisia kertoja, sekä käyttänyt voimakkaasti henkistä väkivaltaa eriasteisten uhkailuiden ja syytösten muodossa. Kyllä, olen tehnyt aina rikosilmoituksen mutta sana-sanaa-vastaan tilanteissa ne eivät poliisilaitoksella etene edes syyteharkintaan. Olen toisinaan saanut lastensuojelun välityksellä vaihtotilanteet valvotuiksi, mutta puolen vuoden jälkeen ne ovat aina palautuneet kko:n päätöksen mukaiseksi ja luisuneet linjalle, jossa väkivalta minua kohtaan taas jatkuu. Siksi ymmärrän hyvin miksi niin monet perheväkivallan uhrit kokevat eroamisen vaikeaksi, koska siitä alkaa loputon ja raskas tie kuljettavaksi byrokratian rattailla, ja usein tuntuu ettei mikään ole mennyt yhtään sen parempaan suuntaan vaikka on erottu. Mutta on ne, sitä ei vaan huomaa, koska elää hetkessä. Jos minut nyt heitettäisiin kahdeksan vuoden takaiseen elämääni takaisin, ajattelisin että olen hullu kun elän tuollaisen hirviön kanssa. Eihän sitä silloin niin ajatellut, ajattelin vaan että mitähän minä olen nyt taas tehnyt väärin ja kohta se rauhoittuu. Niin ei koskaan käynyt. Itse en toivo tyttärelleni avioliittoa koskaan. Toivon että hän löytää joskus itselleen hyvän elämänkumppanin, joka arvostaa ja rakastaa häntä aidosti, ja joka on hänen rakkautensa arvoinen. Toivon tätä samaa myös kaikille muillekin.