Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä ketjussa keskustellaan kirjoista

Vierailija
23.10.2021 |

Erään aloittajan toiveesta keskustelunavaus kirjoista. Jatkakaa :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites "uutta" tieteiskirjallisuutta suosittelette? Sanotaan 70-luvun jälkeen...

Vierailija
2/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta tämä ketju on kadonnut tietämättömiin kun ketään ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukusuosituksia lomalle?

Jotain kevyttä, ehkä hieman hauskaakin. Ei mitään yliromanttista sössöä… ei kauhua, skifia tai mitään sotakertomuksia…

Vierailija
4/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko lukeneet Sisko Savonlahden Kai minä halusin tätä?

Oma lempihuumorinlajini on itseironia ja sitähän tässä kirjassa riitti. Loppua kohti vielä oikein eskaloitui itseironiatykitykseksi.

Lisäksi se laserintarkka havainnointi sai melkein kadehtimaan kirjoittajaa. Kunpa itekkin osais 😁.

Samaistumispintaa oli enemmän kuin varmaan missään muussa kirjassa ikinä!

Vierailija
5/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukusuosituksia lomalle?

Jotain kevyttä, ehkä hieman hauskaakin. Ei mitään yliromanttista sössöä… ei kauhua, skifia tai mitään sotakertomuksia…

Hirtettyjen kettujen metsä, ehkä Paasilinnan paras.

Vierailija
6/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lempihuumorinlajini on itseironia ja sitähän tässä kirjassa riitti. Loppua kohti vielä oikein eskaloitui itseironiatykitykseksi.

Lisäksi se laserintarkka havainnointi sai melkein kadehtimaan kirjoittajaa. Kunpa itekkin osais 😁.

Odottaa mulla lukemista! Ehkä tartun siihen seuraavaksi.

Vierailija
7/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoja sinä luet/teillä luetaan juuri nyt?

Meillä itse olen lukemassa Jim Holtin kirjoittamaa kirjaa Miksi maailma on olemassa. Lisäksi työn puolesta on kesken Dan Sobackin Valmentava johtajuus ja sänkylukemisena on joku ruotsinkielinen dekkari, olikohan nimeltään Annabelle.

Puolisolle ostin juuri lahjaksi Bregmanin kirjan Hyvän historia - ihmiskunta uudessa valossa. Lisäksi hänelläkin on iltalukemisena useimmiten joku dekkari.

Vierailija
8/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä itse olen lukemassa Jim Holtin kirjoittamaa kirjaa Miksi maailma on olemassa. Lisäksi työn puolesta on kesken Dan Sobackin Valmentava johtajuus ja sänkylukemisena on joku ruotsinkielinen dekkari, olikohan nimeltään Annabelle.

Puolisolle ostin juuri lahjaksi Bregmanin kirjan Hyvän historia - ihmiskunta uudessa valossa. Lisäksi hänelläkin on iltalukemisena useimmiten joku dekkari.

Mä kuuntelin ton hyvän historian. Hätkähdyttävää oli havainnointi Kärpästen Herra -ilmiöstä samaan aikaan ku just Koskelan tapaus oli tuore. Saatto siinä vähän kylmää värettä käydä iholla.

Vierailija
9/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukusuosituksia lomalle?

Lukenut jo. Oli hyvä. Tämän voisi kyllä lukea uudestaankin :)

Vierailija
10/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bregman! Suosittelen!

11/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin (No okei, kuuntelin) pitkästä aikaa muutaman Viisikon, ja vähän yllätyin siitä, miten nenäkkäitä ne lapset välillä on aikuisillekin.

Ja sitä mietin, että onko Blyton joskus kärsinyt nälästä, kun niissä kirjoissa syödään valtavia määriä joka välissä.

Vierailija
12/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kuuntelemaan Matthew McConaugheyn elämäkertaa koska oli saanut hyvät arvostelut. Ihan viihdyttäviä anekdootteja, mutta ärsyttää ku on niin hyväonninen ja lahjaskin ku ite oon tämmönen syrjäytynyt luuseri 😆😆😆.

Vierailija
13/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukusuosituksia lomalle?

Lukenut jo. Oli hyvä. Tämän voisi kyllä lukea uudestaankin :)

Mites:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Is%C3%A4_Camillo

Vierailija
14/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkari Melchior-sarja. Tallinnan keskiaikaan sijoittuvia dekkareita. Suosittelen.

Vierailija
15/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin aloittaa, mutta jäi kesken. Ehkä yritän uudestaan, joskus se ei johdu kirjasta vaan väärästä hetkestä/fiiliksestä

Vierailija
16/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Henna-Riikka Kuisman #Syyllinen kahdelta istumalta. Psykologinen trilleri.

Vierailija
17/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukusuosituksia lomalle?

Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolainen on minusta kyllä tosi hauska ja rento. 

Vierailija
18/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin aloittaa, mutta jäi kesken. Ehkä yritän uudestaan, joskus se ei johdu kirjasta vaan väärästä hetkestä/fiiliksestä

Totta. Joskus joku kirja ei vain uppoa, koska ei sovi siihen hetkeen. Ja aina ei jaksa lukea liian asiapitoista tekstiä.

Vierailija
19/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukusuosituksia lomalle?

Samaa mieltä!

"Viisisatasta vitutti ankarasti" :D.

Vierailija
20/35 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako korkeasti koulutetut elitistit ja kirjasnobit vihdoinkin myöntää, että manga on kirjallisuutta, ihan siinä samassa kuin Tuulen viemää ja muutkin kirjat?

Ai ei?

En ole yllättynyt…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä