Mitä tehdä, kun mies tönii lasta?
Lapsi kolmevuotias. En jaksa tuota mieheni käytöstä :((( Lapsi on tietysti välillä ärsyttävä mutta eihän lasta saa silti tyrkätä pois luotaan :(
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:29"]Lapsi kolmevuotias. En jaksa tuota mieheni käytöstä :((( Lapsi on tietysti välillä ärsyttävä mutta eihän lasta saa silti tyrkätä pois luotaan :(
[/quote]
Otat pesismailan ja vedät kolmesti päähän.
Kannattas varmaa vaa jättää tommonen mies. Ei lasta saa huonosti kohdella. Ajan kanssa luultavasti vaan pahenis. Ja sä osakseen hyväksyt ton koska et tee asialle mitään ja kattelet vaan vierestä.
Töni se mies vittuun sun ja lapsen elämästä
Onko lapsi päivähoidossa? Onko sieltä jo tullut kommenttia lapsesi tönimisestä tai muusta väkivaltaisuudesta? Jos ei vielä ole tullut, niin kohta tulee, ihan varmast. :(
Muistan kun oma isä tönäisi minua kerran ollessamme autotallissa "puutöissä". Niin kiivastuin äkillisesti ja löin isääni vasaralla naamaan.
Siitä lähtien kävin psykologilla. Mielestäni syynä oli oman isäni kiivastuminen minuun. Reagoin tönäisyyn kuten hänkin. En vieläkään pidä itseäni syyllisenä. Isältä meni kaksi poskihammasta sisään. Olin 7-vuotias.
isän poika
Mitä sitten seuraavaksi jos nyt tönii? Mitä jos tönäsee ja kolhasee päänsä ja se on sit siinä. Ite en antais anteeksi. Tekisin selväksi, että mun lapseen ei kukaan koske ikinä. Muuten tulee ero.
Meilä on auttanut ihan selitys että lapsi oppii tönimään tönimisestä ja kirjojen luku lapsen kehityksestä, lisäksi olen saanut muutamat helvetin moiset raivarit ja haukkunut miehen, hänen käytöksensä, isyytensä, vastuutomuutensa. Olen huutanut että lasten on parempi ilman häntä yms. Mies on tietenkin loukkaantunut ja syytellyt minua, johon puolustaudun että minun tekemiset eivät liity siihen mitenkään että hän on paska.
Eli suosittelen kilareita ja järkevää kasvatus keskustelua, sekä luettavaksi lasten kasvun vaiheista kertovia kirjoja. Lasten kasvatuksessa tietoei lisää tuskaa vaan auttaa ymmärtämään lasta ja sen käytöstä ja sen vaiheita.