Te joiden miehet polttelevat
Kannabista siis. Miten se vaikuttaa parisuhteeseenne tai elämäänne vai vaikuttaako mitenkään? Kuinka usein miehenne käyttää? Oletteko asian kanssa sujut?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:20"]
Minkä ihme hippinarkkien kanssa te hengaatte? Tsiisus...
[/quote] Alapeukuistakin voi tosiaan päätellä että aika moni täällä hyväksyy toisen rikollisen toiminnan.
[/quote]Ei tuo asia ole niin mustavalkoinen, että polttelijat olisivat pelkästään jotain hippinarkkareita. Tunnen eräänkin pariskunnan, jossa toinen on poltellut yli 10vuotta eikä hänestä sitä huomaa ollenkaan. Melkeinpä sama kuin polttaisi pelkkää tupakkaa. Ja ovat fiksuja ja hyvissä työpaikoissa. Ei se varmaan kaikille sovi, enkä puolusta muuten sitä kun on laitonta, mutta ei voi yleistää miksikään hippinarkkien touhuiksi. Niinkuin ei muitakaan huumeiden käyttäjiä, niitä löytyy fiksuista ja hyvin koulutetuistakin ihmisistä.
Mieheni polttelee minun kanssani, noin kerran- pari viikossa. Minä polttelen hieman useammin kuin mieheni. Tämä sopii meille, en juo enää lainkaan alkoholia ja mieskin juo nykyään vain harvoin. Tykkään paljon enemmän siitä että mies polttelee kuin juo, koska mies muuttuu kännissä täysin. Suhteemme on muuttunut parempaan suuntaan, koska juominen on vähentynyt. Meillä ei ole lapsia. Mies tekee töitä ja minä opiskelen. Eivät kaikki päihteet sovi kaikille. Joo, kannabis ei ole laillista ja viina on. Siitä huolimatta uskallan väittää, että viina on aiheuttanut minulle sata kertaa enemmän ongelmia. Silloin kun join vielä, se riistäytyi helposti käsistä ja minusta tuli itkuinen ja riidanhaluinen. Minulla oli toisinaan ongelmia virkavallan kanssa, pahoja riitoja miehen ja sukulaisten kanssa, lihoin ja rahaa meni paljon. Nykyään asiat ovat siltä osin paremmin. Se ei tosin ole pelkästään kannabiksen ansiota vaan lähinnä juomattomuuden ansiota. Näin on ihan hyvä.
Miehen lapsuudenystävä järjestää joka kesä "sadonkorjuujamit" mökillään nuoruuden ystäväporukalleen ja siellä viikonlopun soittelevat, grillaavat, saunovat ja polttelevat. Yleensä miehellä on kotiin tullessaan mukanaan pieni pussillinen, jonka polttaa syksyn mittaan, jointin tai pari muutaman kerran kuussa. Jos jamit jää väliin, niin sitten on yleensä koko vuoden polttamatta.
Eipä tuosta mitään haittaa ole, ei polta lasten nähden vaan illalla ennen nukkumaan menoa ja jää sitten yksinään sohvalle joko kuuntelemaan musiikkia tai hekottelemaan itsekseen typerille piirretyilleen (family guy tjsp).
Itse en ole koskaan polttanut ja otettiin alkuun aika kovastikin yhteen tuosta miehen tavasta, mutta näin jälkikäteen ajatellen ehkä hieman ylireagoin kun ei tuosta tosiaan näytä juuri harmia olevan.
Ikää meillä vajaa 40 ja korkeakoulutettuja & hyvätuloisia molemmat.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:07"]
Millaisissa elämäntilanteissa elätte, te joiden puolisot polttelevat? Perheellisiä, opiskelijoita, töissäkäyviä, työttömiä, parikymppisiä, nelikymppisiä?
[/quote]
Yliopistokoulutettuja, vakituisessa työssä, tulot yhteensä ~100 tonnia vuodessa, ei lapsia, ikää 30+. Näin täällä esimerkiksi.
ei haittaa, polttelee noin kerran kahdessa viikossa, kun lapset menny nukkumaan. ulkovarastossa harrastaa tätä. ite joskus kokeillut pariin otteeseen, kerran sain aikaan kunnon huutonaurukäkätys kohtauksen, mutten silti ole viitsinyt jatkaa.. ei vaan oo mun juttu!
"Mun mies polttelee eikä meillä ole lapsia. Olen nyt asian kanssa ihan sujut, mutta kun lapsia tulee poltteleminen saa jäädä"
Valitettavasti ei tule jäämään. Joten jos olet sitä mieltä että lapset ja huumeet eivät saman katon alle mahdu niin suosittelen että vaihdat miestä. Tiedän mistä puhun. Sen edelle vaan menee kaikki :(
Hassua, miten kevyesti huumeiden käyttöön suhtaudutaan. "Mielummin tätä kuin alkoholia" - mutta miksi pitää yleensäkään käyttää mitään? Jos työnantaja saa vihiä työntekijänsä huumeidenkäytöstä, niin siinä lähtee työpaikka nopeasti alta. Kannabis vieläpä näkyy huumetesteissä melko pitkään, ei ole seuraavana päivänä todellakaan pyyhkiytynyt pois elimistöstä.
Tiedän lapsuudenkavereista useamman, jotka polttelevat kuulema ihan huvikseen, "koska kannabiksella on niin paljon hyviä terveysvaikutuksiakin". Toisen työnantajalle sana kiiri huumeidenkäytöstä, ja huumetestauksen jälkeen alkoikin keskustelu päihdekuntoutuksesta yms. Ei ollut kenellekään mieluisa tai helppo tilanne.
Ja terveysvaikutuksetkaan eivät ole kovin hyvät kannabiksella: lisääntynyt riski keuhko-, nielu- ja suusyöpiin, psykoosiin ja jo kaksi käyttökertaa puolessa vuodessa voi vaikuttaa kognitiiviseen toimintaan, esim. muisti voi heikentyä. Miksi ottaa mitään riskejä? Onko päihteitä pakko käyttää sitten ollenkaan, jos ei alkoholikaan sovi?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:26"]
Ja terveysvaikutuksetkaan eivät ole kovin hyvät kannabiksella: lisääntynyt riski keuhko-, nielu- ja suusyöpiin, psykoosiin ja jo kaksi käyttökertaa puolessa vuodessa voi vaikuttaa kognitiiviseen toimintaan, esim. muisti voi heikentyä. Miksi ottaa mitään riskejä? Onko päihteitä pakko käyttää sitten ollenkaan, jos ei alkoholikaan sovi?
[/quote]
Höpöhöpöä, mitään tuollaisia terveysvaikutuksia ei todellakaan ole todistettu :D. Sano vielä, että voi vahingossa kuoria itsensä kun luulee itseään appelsiiniksi!
Ei, päihteitä ei ole pakko käyttää. Suklaata ei ole pakko syödä, telkkaria ei ole pakko katsoa ja musiikkiakaan ei ole pakko kuunnella. Suurin osa ihmisistä kuitenkaan ei koe mielekkääksi elää niin, että tekee vain sen, mikä on ehdottoman pakollista.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:26"]
Hassua, miten kevyesti huumeiden käyttöön suhtaudutaan. "Mielummin tätä kuin alkoholia" - mutta miksi pitää yleensäkään käyttää mitään? Jos työnantaja saa vihiä työntekijänsä huumeidenkäytöstä, niin siinä lähtee työpaikka nopeasti alta. Kannabis vieläpä näkyy huumetesteissä melko pitkään, ei ole seuraavana päivänä todellakaan pyyhkiytynyt pois elimistöstä.
Tiedän lapsuudenkavereista useamman, jotka polttelevat kuulema ihan huvikseen, "koska kannabiksella on niin paljon hyviä terveysvaikutuksiakin". Toisen työnantajalle sana kiiri huumeidenkäytöstä, ja huumetestauksen jälkeen alkoikin keskustelu päihdekuntoutuksesta yms. Ei ollut kenellekään mieluisa tai helppo tilanne.
[/quote]
Minä en ymmärrä miksi kannabis on laitonta? Onhan se päihde mutta todella mieto verrattuna esim alkoholiin. Eihän mitään ole pakko käyttää mutta katson että aikuisella ihmisellä on oikeus päättää mitä itselleen tekee.
Jos oikein totta puhutaan niin kannabiksen suurin haitallisuus on laittomuus, ei itse aine.
Musta olis kiva jos mies polttelis useamminkin kuin kerran vuodessa, se on nimittäin melkeenpä ainoa mahis saaha siltä seksiä.
Millaisissa elämäntilanteissa elätte, te joiden puolisot polttelevat? Perheellisiä, opiskelijoita, töissäkäyviä, työttömiä, parikymppisiä, nelikymppisiä?
Laittomuus on perheellisille se suurin ongelma eikä itse kannabis.
Lapsetkin kärsivät jos isä tai äiti jää kiinni ja tulee ls-ilmoitus.
Vanhemmilta ehkä lähtee jopa työt ja ajokortti alta.
Periaate kysymys. Moni rikkoo lakia, koska ei tunne tekevänsä väärin. Perheellisenä muuttaisin suvaitsevaisempaan ja sivistyneempään valtioon siksi aikaa kunnes Suomessakin laillistetaan. Mikään valtion laki ei saa mennä perheen edun edelle. Typerä lakihan se on ja ajan kysymys milloin kolikko kääntyy vihdoinkin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:07"]Millaisissa elämäntilanteissa elätte, te joiden puolisot polttelevat? Perheellisiä, opiskelijoita, töissäkäyviä, työttömiä, parikymppisiä, nelikymppisiä?
[/quote]
Perheellisiä, mies sos.viranomainen, minä teen gradua yliopistossa, mies 35v minä 27. 2 lasta 1,5v ja 4v lapset. Koskaan ei oteta alkoa, ei polteta tupakkaa mutta n. kerran puoleen vuoteen mies polttelee.