Pitäisiköhän jo vaihtaa sukunimeä sittenkin....
Menin naimisiin 5v. sitten, pidin oman nimeni.
Nyt on alkanut tuntumaan hölmöltä kun lapsilla ja miehellä on eri nimi kuin minulla, varsinkin kun meille on syntymässä kolmas lapsi.
Toisaalta olen vain niin tottunut omaan nimeni etten osaa edes kuvitella itseäni muunnimisenä =D
Vaihatisitteko itse tässä vaiheessa, vai piäisittekö kuitenkin oman nimenne?
Kommentit (8)
Miten te ap päätitte että juuri miehen nimi tulee lapsille? Onko se kauniimpi kuin omasi? En ainakaan rumempaan menisi vaihtamaan.
Antakaa sinun sukunimi tulevalle lapselle, sitten et ole yksin nimesi kanssa. Problem solved.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:08"]
Antakaa sinun sukunimi tulevalle lapselle, sitten et ole yksin nimesi kanssa. Problem solved.
[/quote]
Ei ole mahdollista, nimilaki vaatii saman sukunimen täyssisaruksille.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:08"]
[/quote]
Ei ole mahdollista, nimilaki vaatii saman sukunimen täyssisaruksille.
[/quote]
Oikeasti? Miksi ihmeessä?
Olen sitä mieltä, että ei nimi naista pahenna. Eli jos on tarkoituksenmukaista ja perheen yhtenäisyyden kannalta järkevää, niin vaihda miehen sukunimelle. Se ei vähennä pätkän vertaa sinun omaa arvoasi tms. On ihanaa, kun perheellä on yhteinen nimi.
Vaihtaisin. Haluan mieluummin perheeni kanssa saman sukunimen enkä vanhempieni.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:55"]
Miten te ap päätitte että juuri miehen nimi tulee lapsille? Onko se kauniimpi kuin omasi? En ainakaan rumempaan menisi vaihtamaan.
[/quote]
En edes muista miten päädyttiin miehen nimeen, kait ajattelin että onhan minullakin isäni sukunimi =D
Kumpikaan ei toista rumempi tai hienompi, aika samantasoiset nimet ovat.
Minulla typillinen -son päätteinen, miehellä suht tavallinen suomlaianen nimi.
Taidan pyytää nimenvaihtopaperit itselleni sitten samalla kun vien uuden tulokkaan paperit maistraattiin, kait mä jaksan sitten vaihtaa kaikki ajokortit sun muut =)
(Miehelläni ei ole mitään välilä minkäniminen olen.)
Miksi ihmeessä pitäisi vaihtaa? Meillä lapsilla on minun (äidin) sukunimi ja isällä on oma sukunimi, ei ole ollut kenellekään mikään ongelma.