Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmiesi ammatti, jota et voinut koskaan opiskella?

Vierailija
23.10.2021 |

Kertokaas!

Oletko katkeroitunut, jos jouduitkin opiskelemaan toisen ammatin unelmiesi ammatin sijasta? Miten selvisit pettymyksestä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42257 kirjoitti:

En ymmärrä lääkärin ammatin suosiota. Yhteiskunnallisesti ammatti on toki todella arvostettu (taitaa olla arvostetuin?) mutta palkkaus ei mielestäni ole linjassa työn vaativuuden kanssa. Työnkuvaan kuuluva kolmivuorotyö on pidemmän päälle rankkaa ja perheelliselle vaikea kokonaisuus. Lisäksi on jatkuva kiire ja aliresurssointi alan standardina. Lääkärin työn vaativuus ja kuormittavuus verrattuna siitä saatavaan palkkaan on mielestäni paljon korkeampi kuin esimerkiksi juristeilla, insinööreillä ja ekonomeilla. 

Siksihän se on niin suosittu. Hyvä palkka vähällä. 

22/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

En ymmärrä lääkärin ammatin suosiota. Yhteiskunnallisesti ammatti on toki todella arvostettu (taitaa olla arvostetuin?) mutta palkkaus ei mielestäni ole linjassa työn vaativuuden kanssa. Työnkuvaan kuuluva kolmivuorotyö on pidemmän päälle rankkaa ja perheelliselle vaikea kokonaisuus. Lisäksi on jatkuva kiire ja aliresurssointi alan standardina. Lääkärin työn vaativuus ja kuormittavuus verrattuna siitä saatavaan palkkaan on mielestäni paljon korkeampi kuin esimerkiksi juristeilla, insinööreillä ja ekonomeilla. 

Siksihän se on niin suosittu. Hyvä palkka vähällä. 

Kirjoitin tuossa, että palkka ei ole linjassa työn kuormittavuuden kanssa kun sitä vertaa muiden alojen palkkoihin ja kuormittavuuteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijä.

Piti tyytyä myyjän hommiin, kun en päässyt edes avustajaksi taustalle tv-sarjoihin. Teatteria harrastan edelleen, mutta aina kun kuulen että tuttu on päässyt avustajaksi tai joku peräti sivurooliin, niin kyllä se viiltelee.

TEAKiin hain aikoinaan 9 kertaa. En päässyt sisään, kuten varmaan tajusitte.

Olen kyllä luullut, että kaikki pääsee taustalle, jos haluaa?

Ei pääse enää edes avustajaksi tuosta vaan saati sivurooleihin. Jos supistetaan kulttuurista entisestään, niin aina vaan vaikeutuu, kun rahalliset resurssit pienenee. Korona-aika on ollut monelle näyttelijälle ja esiintyjälle tiukkaa aikaa ja luulisin, että kyllä varmasti kaikki sivuroolit varsinkin pyritään antamaan oikeille näyttelijöille.

Joo. Olen huomannut.

T. Harrastelija

Vierailija
24/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut lääkäriksi, mutta eipä minun lukupäällä (vaikea lukivika). Päädyin diplomi-insinööriksi tuotantotalouden puolelle ja energiatekniikan puolelle. Nyt haaveilen hammaslääkärin työstä tai hammashoitajan työstä.

Vierailija
25/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astronautti. En ole katkera.

Vähän olen katkera, koska tohon olisi kuitenkin paukkuja riittänyt. Nyt on myöhäistä (ikäraja tullut vastaan sekä Esalla että Nasalla), enkä halua mihinkään turistilennoille.

Jospa pääsisin vielä Kuu-tukikohtaan vessoja siivoamaan?

Mutta olen löytänyt itselleni sopivan alan, ja työn, jossa viihdyn eläkeikään asti.

Vierailija
26/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juristi ja olen katkera. lähtökohdat on olleet todella köyhät ja ei ole rahaa valmennuskursseihin jne. pakko duunarina koittaa säästää. jonakin päivänä toteutan unelmani.

Vierailija
27/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi. Olisin ollut kaikin tavoin sopiva, mutta opiskelin jo kahta muuta yliopistoalaa ja isäni ylipuhui jatkamaan niissä (toinen sama ala kuin hänen). Vähän harmittaa, mutta onneksi viihdyn nykyisessäkin työssäni.

Vierailija
28/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kiinnostavin ala ja ammatti olisi ollut ravitsemusterapeutti, mutta tuntui ylitsepääsemättömältä ajatukselta viettää Kuopiossa 5 vuotta, joten se on jäänyt väliin.

Jos koulu olisi pääkaupunkiseudulla niin olisin pyrkinyt varmasti aika montakin kertaa ja ehkä päässyt sisään.

Lähihoitajana ollut jo vuosikaudet töissä.

Vierailija
29/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä tai dramaturgi. 

Vierailija
30/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ns. Oikeaksi Toimittajaksi! :) En hakenut opiskelemaan, kun oli paljon kiireellisempää matkattavaa, juotavaa ja muutakin elettävää... Kävi kuitenkin niin, että myöhemmin ajauduin lähes vastaaviin tehtäviin muun työn sivussa, opiskelin työn ohessa ja kyllä, lopulta olin myös toimittajana. Ei ollut kaksista.  En siis ole katkera, mutta helpommallakin olisi ehkä päässyt. Toisaalta, en kadu myöskään mitään! :)

Vierailija
31/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti. Olen farmanomi ja hain yliopistoon kahdesti. Tässä vaiheessa työkokemusta apteekkialalta oli vuosia ja osaamista todella oli. Kuitenkin lukiota käymättömänä ja äidinkielenäni suomea puhuvani en saanut lainkaan lähtöpisteitä, joka olisi helpottanut sisäänpääsyä huomattavasti. Jäin muutaman pisteen päähän kumpanakin vuonna, enkä enää jaksanut yrittää. Opiskelin sitten toisen korkeakoulututkinnon, johon ei tarvittu lukion lähtöpisteitä.

On se oikeasti epäkohta, jos alaan oleellisesti liittyvä ammattitutkinto ei auta jatkokoulutukseen pääsyssä, vaan vasta kirjoittanut lukiolainen on paremmassa asemassa sisäänpääsyä ajatellen.

Vierailija
32/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenhoitaja, ei kroppa kestä niin fyysistä työtä. Kyllä harmittaa, olisi muuten unelmaduuni. En ole (vielä) opiskellut muuta, vaan tehnyt hanttihommia ilman koulutusta.

Vierailija
33/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te haluaisi lääkäriksi jos tietäisitte kuinka rankka työ se on. Tai okei, riippuu tosi paljon erikoistumisalasta.

Vierailija
34/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä yksityispuolella tienaa todella hyvin. Päivätyö, ei todellakaan mitään kolmivuorotyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän