Jos eroan kirkosta, säästän 500 e/ vuosi
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:35"]jos rahojen takia eroaisit kirkosta, niin tervemenoa vaan. et ole aito uskovainen muutenkaan. [/quote] Minä en ole aito uskovainen ollenkaan mutta kirkosta en eroa. Niin rahanahne en ole vaikka kohtalaisesti tienaankin.
[/quote]
Kirkko ei ole ollut muuta kuin rahanahne AINA ja on sitä jatkossakin. Sen pohjattomaan pussiin kyllä uppoaa sunkin rahat. Kirkko kerryttänyt varansa ihmisenten selkänahoista ja sijoittanut ne perämetsiin, osakkeisiin ja rakennuksiin.
Täytyy sanoa että kirkko kyllä on todella lahjakkaasti saanut luotu "hyväntekijä" imagon vaikka todellisuudessa näyttänyt keskaria esim. homoille, yksinhuoltajille, aviottomille lapsille ja kiusaa naispappeja. Itse en suostu maksamaan senttiäkään kiusaajakirkolle joka ei edes halua ihmisten tasa-arvoa.
Mutta 500 euroa on silti aika paljon paimentarinoita levittävälle turhalle yhteisölle. Ennemmin sitten vaikka kodittomille kulkukissoille.
Eroa toki jos haluat säästää, olit uskovainen tai et, eihän sillä kirkkoon kuulumisen kanssa ole mitään tekemistä.
Itse en jaksa maksaa, koska en kirkolta mitään hyödyllistä ole saanut. Haittoja kyllä, esim. rippikoulun muodossa. Erosin Yle-veron tultua, TV-lupaa en koskaan maksanut.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:48"]En eroa."säästäisin" 28€/kk 38 000 vuosituloilla. Kirkon diakonia ja lapsi-nuorisotyö on se mitä arvostan.
Ihan paskaa nuo jonkin puupään laskelmat, että antaisi säästyneistä euroista johonkin hyväntekeväisyyteen osan. Kukaan rahanahneista ei anna. Suurin osa ei eroa kirkosta vakaumuksensa takia, mikä oliskin ihan ok, vaan sen takia, että MINÄMINÄ saan itselleni voittoa.
Sehän on ihan ok sekin, mutta puupäitten ei tarvitsee jankuttaa mantraa "eroa kun minäkin erosin" toisille.
[/quote]Kuinka paljon maksat verotuksen kautta jo kehitysapua ja turvapaikanhakijoiden kuluja? Jos olet Suomalainen palkansaaja, voit erota kirkosta sen suhteen aivan hyvällä omallatunnolla. Et varmasti ole keskivertoa huonompi ihminen.
Jos olet sitä mieltä, että jumala on määrännyt sinut maksamaan kirkon epäonnistuneita kiinteistöbisneksiä yms. Siinä tapauksessa sinun kannattaa maksaa taivaspaikastasi entiseen malliin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:51"]
Sillähän pääsee kerran vuodessa lomalle etelään. Äkkilähtöä vaan.
[/quote]
Tuolla rahalla ehkä korkeintaan Tallinnaan asti, mutta joo, onhan se etelässä sekin...
Vau, mä säästäisin 40 euroa vuodessa.
^ Mutta säkin saatat joskus saada työpaikan.
Sillähän pääsee kerran vuodessa lomalle etelään. Äkkilähtöä vaan.
5: Minulla on työpaikka, kiitos vaan.
Saat omasi takaisin ihan vaan osallistumalla toimintaan. Lisäksi tuet tärkeitä tehtäviä, jotka kirkko hoitaa, kun valtiota ei kiinnosta. Mietippä hetki diakoniatyötä.
Tarkoitin siis osoittaa viestini numerolle 6. Itse olen nr. 5 :)
^ No, tarkoitin sellaista työpaikkaa, jossa maksetaan palkkaa. Vai tarkoitatko, että kuulut muuhun kuin ev.lut. kirkkoon? Nro 6
Itse olen maksanut kirkolle veroa n. 7500€ ja tulen maksamaan vielä ehkä 25.000€. Ei ihan pikkuraha mutta kohtuullista kun menee vuosien saatossa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:57"]
Itse olen maksanut kirkolle veroa n. 7500€ ja tulen maksamaan vielä ehkä 25.000€. Ei ihan pikkuraha mutta kohtuullista kun menee vuosien saatossa.
[/quote]
Mä olisin maksanut varmaan jo 13000€ jos olisin kirkkoon kuulunut ja saman verran vielä maksaisin. Kun en niin kirkko ei ole saanut senttiäkään eikä tule saamaankaan.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:08"]
laskuri kertoi sen- äiti ja 2 alaikäistä lasta
[/quote]
siksi kirkosta kannattaakin erota.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:47"]
Vau, mä säästäisin 40 euroa vuodessa.
[/quote]
Eli tienaat vuodessa alle 9 000 euroa. Suurin osa ihmisistä tienaa huomattavasti enemmän ja maksaa siksi myös kirkollisveroa huomattavasti enemmän. Itse maksaisin (jos siis kuuluisin kirkkoon) vähän yli 700 euroa vuodessa.
Totta. Mä olen säästänyt jo reilusti yli 10 000 euroa, kun erosin jo takavuosina. En kannusta ketään eroamaan, jos uskoo kirkon opetukseen ja sanomaan. Silloin on ihan fiksua olla jäsen. Mutta jos ei jumaliin usko, ei kyllä ole järkeä kuulua instituutioon, joka kokonaan perustuu jumaluskoon.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:48"]
En eroa."säästäisin" 28€/kk 38 000 vuosituloilla. Kirkon diakonia ja lapsi-nuorisotyö on se mitä arvostan. Ihan paskaa nuo jonkin puupään laskelmat, että antaisi säästyneistä euroista johonkin hyväntekeväisyyteen osan. Kukaan rahanahneista ei anna. Suurin osa ei eroa kirkosta vakaumuksensa takia, mikä oliskin ihan ok, vaan sen takia, että MINÄMINÄ saan itselleni voittoa. Sehän on ihan ok sekin, mutta puupäitten ei tarvitsee jankuttaa mantraa "eroa kun minäkin erosin" toisille.
[/quote]
Hah hah, varaudu siihen, että osuutesi tuosta nousee muiden erotessa.