Ammattiliiton jäsenmaksu
Hieman hiertää maksaa tuo 564e/vuosi. Ennen sai vähentää verotuksessa, tosin aika pieni ilo sekin oli. Työttömyyskassan maksu on erikseen. Motivoikaa minua pysymään ammattiliiton jäsenenä, tekisi mieli irtisanoutua.
Kommentit (21)
Saat mennä liiton mökille juopottelemaan alennettuun hintaan.
Itse maksoin viime vuonna 800 euroa. Verovähennyksen poistuminen tarkoittaa nyt 380 euron vähennystä tuloihin. Omassa ammattiyhdistyksessä on ihan älytön rakennehimmeli monine alueyhdistyksineen jne. Koko homma on todella kallis, siinä olisi paljon perkaamista. Itse pysyn liitossa lakiavun vuoksi. Ei koskaan tiedä milloin sitä mahdollisesti tarvitsee. Tietynlainen vakuutus sekin.
Vierailija kirjoitti:
No varmaankin sitten kieltäydyt liiton neuvottelemista palkankorotuksista?
Omat palkankorotukseni tulevat työnantajalta.
Jos ay romuttuu niin työehdot tippuu lain minimitasolle. Hallitus on tehnyt jo useita tälläisiä muutoksia. Jos haluat että työehdot heikkenee niin älä tue ay:ta olemalla jäsen.
Täällä tyytyväinen YTK:lainen jo 15v ajalta. Olen aikoinaan kuulunut Metalliin ja AKT:hen, häpeän noita ajanjaksoja elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat palkankorotukseni tulevat työnantajalta.
Pohjana on varmaan silti tes?
Vierailija kirjoitti:
Täällä tyytyväinen YTK:lainen jo 15v ajalta. Olen aikoinaan kuulunut Metalliin ja AKT:hen, häpeän noita ajanjaksoja elämässäni.
Taidat olla tyytyväinen EK:lainen.
Ei ole nykyään pakollinen, vaan voit maksaa pelkän kassan jäsenyydestä. A-kassan jäsenyys maksaa muutaman euro kuukaudessa
Jäsenmaksuja voisi alentaa, karsia turhia himmeleitä ja välijohtajia. Opettaja-lehti ilmestyy kerran viikossa, täysin turhaan, kerran kuukaudessa riittäisi.
Kuka enää haluaa maksaa AY-pomojen kymppitonnien palkkoja.
Kannattaa selvittää, miksi teidän ammattiliitoissanne on niin korkea jäsenmaksu. Omassani se on 357 €/v, johin jo sisältyy työttömyyskassan jäsenmaksu 69 €/v. Eli itse ammattiliitolle menee alle 300 euroa vuodessa.
Itse olen pysynyt liiton jäsenenä aika periaatteellisista syistä. Haluan tukea ammattikunnan yhtenäisyyttä. Lisäksi liitolta tulee upea lehti, tosin nyt entistä harvemmin. Mutta paljon turhempiin asioihin voi 70 euroa kuussa mennä.
Oma liitto on vähän lässy, esim lakkoihin ei osallistu ikinä. Mutta lakiapu on loistavaa! Siksi jäsen. Lakimiehen palkkaaminen maksaisi moninkertaisesti. Onneksi lakiapua ei oke tarvittu hetkeen.
Mitä hyötyä niistä maksuista on? Saat mennä kadulle seisomaan ja palkkaa ei makseta siitä ajate.
Pelkkää vasemmiston probaa.
Vierailija kirjoitti:
Jäsenmaksuja voisi alentaa, karsia turhia himmeleitä ja välijohtajia. Opettaja-lehti ilmestyy kerran viikossa, täysin turhaan, kerran kuukaudessa riittäisi.
Tuo on kyllä järjettömän usein! Itse en lue ammattiliiton lehteä lainkaan.
Asiallisesti sanottuna pitkäaikaisia lakkoiluja ei enää ole tarvetta pitä. Se oli silloin kun kommunistit olivat vallassa. Meillä ammattiliiton edustaja oli kykenevä itse hoitamaan asioita. Ei tarvittu kalliita pamppuja. Heille kyllä maksetaan turhasta.
YTK työttömyyskassa 102 €/v + vakuutukset 31 €
Oma liittoni voisi kyllä mielestäni laskea jäsenmaksua ja samalla lakata toimimasta reissujen ym. huvien tarjoajana. Jatkuvasti tulee meiliä ties mistä Tallinnan reissuista tai drinkkikursseista. Keskittyisivät olennaiseen. Nuo reissut ja huvit kyllä hoituu muutakin kautta.