Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos eroan kirkosta, säästän 500 e/ vuosi

Vierailija
27.12.2014 |

laskuri kertoi sen- äiti ja 2 alaikäistä lasta

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:10"]Kyllä minua harmittaa, että ihmiset pitävät roposillaan pystyssä ahnasta ja ilkeämielistä instituutiota.
[/quote]

Miksi harmittaa? Oletko kaikkia rakastava epäitsekäs maailmansyleilijä?

Vierailija
42/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:34"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:18"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:48"] En eroa."säästäisin" 28€/kk 38 000 vuosituloilla. Kirkon diakonia ja lapsi-nuorisotyö on se mitä arvostan. Ihan paskaa nuo jonkin puupään laskelmat, että antaisi säästyneistä euroista johonkin hyväntekeväisyyteen osan. Kukaan rahanahneista ei anna. Suurin osa ei eroa kirkosta vakaumuksensa takia, mikä oliskin ihan ok, vaan sen takia, että MINÄMINÄ saan itselleni voittoa. Sehän on ihan ok sekin, mutta puupäitten ei tarvitsee jankuttaa mantraa "eroa kun minäkin erosin" toisille. [/quote] Ei kirkkokaan anna kuin pari vaivaista euroa hyväntekeväisyyteen. Kirkon jakama ruoka-apukin on oikeasti EU:n rahoittamaa.  Kirkosta kannattaa kyllä erota. Voin sanoa yli 40 vuoden kirkoonkuulumattomuuskokemuksella että kirkkolla ei ole mitään virkaa elämässä. [/quote] Ei sulle mutta muille on. [/quote] No ehkä vain 200 000. Loppuja kiinnosta kirkko paskaakaan kunhan eivät uskalla suvun ja ympäristön takia erota. Onneksi nuorempi sukupolvi on fiksumpi kuin edelliset. [/quote] Hah, minun rikas appiukko erosi kirkosta eurojen takia. Nuoremmat kuuluvat kirkkoon. Kovin tuntuu olevan hänelle törkeää saada kunnialliset hautajaiset ja nehän se salin, ihan omilla rahoillaan. [/quote] Kaikki maksavat hautajaisistaan myös kirkkoon kuuluvat ja ihan omista varoistaan, jos ei ole aivan varaton. Itse en halua edes tuhkiani kirkkomaan. Tuhkana tuuleen ja lapsi säästyy haudoilla juoksemiselta. [/quote] Niin ja onhan lapsellesikin lisää perintöä, kun laitat laskelmat testamenttiin, paljon säästit kirkollisveroissa. Aina pankkitiliä kaysoessan muistaa sitten sinua. [/quote] Oikeasti en säästä mitään kun en ole kirkkoon koskaan kuulunut. En maksele yhteisöille jonka jäsen en ole. ;D Harmittaako? t kastamaton nelikymppinen [/quote] Harmittaako sinua, kun minä maksan? :D

[/quote]

Ei koska se on poissa sun rahakukkarosta eikä mun.

Tänäänkin eroaa n 500 kirkosta joten se tarkoittaa n 125000 € tappiota kirkon kassaan per vuosi. Taitaa olla 2-3 henkilön vuosipalkka. :D 75000 erovuosi tarkoittaa lähes 20 miljoonan vajetta kirkon kassaan joka ikinen vuosi tästä eteenpäin. Sitä on sunkin kiva paikkaalla näitä reikiä. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:24"]Järjetöntä työntää rahaa noin turhaan asiaan.
[/quote]

Ihan oma valinta, sulle ja mulle.
[/quote]

Onko joku eri mieltä, että ei olisi oma valinta?

Vierailija
44/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en toki, mutta en voi ymmärtää kirkon työntekjöiden vittumaista asennetta muita ihmisiä kohtaan. Kun nyt kuitenkin julistetaan sitä laupeutta. Paskimpia ammattiryhmiä, joihin olen koskaan törmännyt.

Vierailija
45/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:53"] Saat omasi takaisin ihan vaan osallistumalla toimintaan. Lisäksi tuet tärkeitä tehtäviä, jotka kirkko hoitaa, kun valtiota ei kiinnosta. Mietippä hetki diakoniatyötä. [/quote] Mietipä itse, että siihen diakoniatyöhön ja muuhun sosiaaliseen hyväntekeväisyyteen menee kirkollisveroista noin 5-10%. Tekisit siis tuplasti hyvää sillä, että eroaisit kirkosta ja lahjoittaisit 20% kirkollisveron määrästä suoraan diakoniatyöhön. [/quote] Joo, ja sä olisit ensimmäisenä vinkumassa samalla hinnalla srk:n päiväkerhon paikkaa ja koululaisten iltapäiväkerhonpaikkaa (kun kunnan paikat on täynnä) ja vielä vaatisit että sanaa uskonto ei saa mainita.

[/quote]

Todennäköisesti sekä seurakunnan päiväkerho että -itapäiväkerho ovat kunnan kirkolta ostamaa palvelua.

Minua oksettaa tuo tapa miten kirkko esiintyy muiden rahoilla hyväntekijänä.

Vierailija
47/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:34"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:18"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:48"] En eroa."säästäisin" 28€/kk 38 000 vuosituloilla. Kirkon diakonia ja lapsi-nuorisotyö on se mitä arvostan. Ihan paskaa nuo jonkin puupään laskelmat, että antaisi säästyneistä euroista johonkin hyväntekeväisyyteen osan. Kukaan rahanahneista ei anna. Suurin osa ei eroa kirkosta vakaumuksensa takia, mikä oliskin ihan ok, vaan sen takia, että MINÄMINÄ saan itselleni voittoa. Sehän on ihan ok sekin, mutta puupäitten ei tarvitsee jankuttaa mantraa "eroa kun minäkin erosin" toisille. [/quote] Ei kirkkokaan anna kuin pari vaivaista euroa hyväntekeväisyyteen. Kirkon jakama ruoka-apukin on oikeasti EU:n rahoittamaa.  Kirkosta kannattaa kyllä erota. Voin sanoa yli 40 vuoden kirkoonkuulumattomuuskokemuksella että kirkkolla ei ole mitään virkaa elämässä. [/quote] Ei sulle mutta muille on. [/quote] No ehkä vain 200 000. Loppuja kiinnosta kirkko paskaakaan kunhan eivät uskalla suvun ja ympäristön takia erota. Onneksi nuorempi sukupolvi on fiksumpi kuin edelliset. [/quote] Hah, minun rikas appiukko erosi kirkosta eurojen takia. Nuoremmat kuuluvat kirkkoon. Kovin tuntuu olevan hänelle törkeää saada kunnialliset hautajaiset ja nehän se salin, ihan omilla rahoillaan. [/quote] Kaikki maksavat hautajaisistaan myös kirkkoon kuuluvat ja ihan omista varoistaan, jos ei ole aivan varaton. Itse en halua edes tuhkiani kirkkomaan. Tuhkana tuuleen ja lapsi säästyy haudoilla juoksemiselta. [/quote] Niin ja onhan lapsellesikin lisää perintöä, kun laitat laskelmat testamenttiin, paljon säästit kirkollisveroissa. Aina pankkitiliä kaysoessan muistaa sitten sinua. [/quote] Oikeasti en säästä mitään kun en ole kirkkoon koskaan kuulunut. En maksele yhteisöille jonka jäsen en ole. ;D Harmittaako? t kastamaton nelikymppinen [/quote] Harmittaako sinua, kun minä maksan? :D

[/quote]

Ei koska se on poissa sun rahakukkarosta eikä mun.

Tänäänkin eroaa n 500 kirkosta joten se tarkoittaa n 125000 € tappiota kirkon kassaan per vuosi. Taitaa olla 2-3 henkilön vuosipalkka. :D 75000 erovuosi tarkoittaa lähes 20 miljoonan vajetta kirkon kassaan joka ikinen vuosi tästä eteenpäin. Sitä on sunkin kiva paikkaalla näitä reikiä. :D 

[/quote]

Et vastannut kysymykseeni :D

Vierailija
48/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:53"] Saat omasi takaisin ihan vaan osallistumalla toimintaan. Lisäksi tuet tärkeitä tehtäviä, jotka kirkko hoitaa, kun valtiota ei kiinnosta. Mietippä hetki diakoniatyötä. [/quote] Mietipä itse, että siihen diakoniatyöhön ja muuhun sosiaaliseen hyväntekeväisyyteen menee kirkollisveroista noin 5-10%. Tekisit siis tuplasti hyvää sillä, että eroaisit kirkosta ja lahjoittaisit 20% kirkollisveron määrästä suoraan diakoniatyöhön. [/quote] Joo, ja sä olisit ensimmäisenä vinkumassa samalla hinnalla srk:n päiväkerhon paikkaa ja koululaisten iltapäiväkerhonpaikkaa (kun kunnan paikat on täynnä) ja vielä vaatisit että sanaa uskonto ei saa mainita.

[/quote]

Todennäköisesti sekä seurakunnan päiväkerho että -itapäiväkerho ovat kunnan kirkolta ostamaa palvelua.

Minua oksettaa tuo tapa miten kirkko esiintyy muiden rahoilla hyväntekijänä.

[/quote]

Joo etenkin ruoka-apu on oikeasti EU:n maksamaa eikä millään kirkollisveroilla raahoitettua hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
49/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmisillä on niin kova sosiaalinen paine, että on mahdotonta erota. Vrt pieni paikkakunta. Työn saanti saattaa tyssätä jonkun uskovaisen pedofiilin ilmiantoon kirkkoon kuulumattomuudesta.

Vierailija
50/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:34"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:18"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:48"] En eroa."säästäisin" 28€/kk 38 000 vuosituloilla. Kirkon diakonia ja lapsi-nuorisotyö on se mitä arvostan. Ihan paskaa nuo jonkin puupään laskelmat, että antaisi säästyneistä euroista johonkin hyväntekeväisyyteen osan. Kukaan rahanahneista ei anna. Suurin osa ei eroa kirkosta vakaumuksensa takia, mikä oliskin ihan ok, vaan sen takia, että MINÄMINÄ saan itselleni voittoa. Sehän on ihan ok sekin, mutta puupäitten ei tarvitsee jankuttaa mantraa "eroa kun minäkin erosin" toisille. [/quote] Ei kirkkokaan anna kuin pari vaivaista euroa hyväntekeväisyyteen. Kirkon jakama ruoka-apukin on oikeasti EU:n rahoittamaa.  Kirkosta kannattaa kyllä erota. Voin sanoa yli 40 vuoden kirkoonkuulumattomuuskokemuksella että kirkkolla ei ole mitään virkaa elämässä. [/quote] Ei sulle mutta muille on. [/quote] No ehkä vain 200 000. Loppuja kiinnosta kirkko paskaakaan kunhan eivät uskalla suvun ja ympäristön takia erota. Onneksi nuorempi sukupolvi on fiksumpi kuin edelliset. [/quote] Hah, minun rikas appiukko erosi kirkosta eurojen takia. Nuoremmat kuuluvat kirkkoon. Kovin tuntuu olevan hänelle törkeää saada kunnialliset hautajaiset ja nehän se salin, ihan omilla rahoillaan. [/quote] Kaikki maksavat hautajaisistaan myös kirkkoon kuuluvat ja ihan omista varoistaan, jos ei ole aivan varaton. Itse en halua edes tuhkiani kirkkomaan. Tuhkana tuuleen ja lapsi säästyy haudoilla juoksemiselta. [/quote] Niin ja onhan lapsellesikin lisää perintöä, kun laitat laskelmat testamenttiin, paljon säästit kirkollisveroissa. Aina pankkitiliä kaysoessan muistaa sitten sinua. [/quote] Oikeasti en säästä mitään kun en ole kirkkoon koskaan kuulunut. En maksele yhteisöille jonka jäsen en ole. ;D Harmittaako? t kastamaton nelikymppinen [/quote] Harmittaako sinua, kun minä maksan? :D [/quote] Ei koska se on poissa sun rahakukkarosta eikä mun. Tänäänkin eroaa n 500 kirkosta joten se tarkoittaa n 125000 € tappiota kirkon kassaan per vuosi. Taitaa olla 2-3 henkilön vuosipalkka. :D 75000 erovuosi tarkoittaa lähes 20 miljoonan vajetta kirkon kassaan joka ikinen vuosi tästä eteenpäin. Sitä on sunkin kiva paikkaalla näitä reikiä. :D 
  [/quote] Et vastannut kysymykseeni :D

[/quote]

Luepas eka lause uusiksi...

Vierailija
51/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:20"]No en toki, mutta en voi ymmärtää kirkon työntekjöiden vittumaista asennetta muita ihmisiä kohtaan. Kun nyt kuitenkin julistetaan sitä laupeutta. Paskimpia ammattiryhmiä, joihin olen koskaan törmännyt.
[/quote]

Niin että siellä olet tyrkyllä ollut. Mutta kirkollisveroja et maksa. Pysy vain siellä sossun luukulla niin hyvin menee.

Vierailija
52/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:20"]No en toki, mutta en voi ymmärtää kirkon työntekjöiden vittumaista asennetta muita ihmisiä kohtaan. Kun nyt kuitenkin julistetaan sitä laupeutta. Paskimpia ammattiryhmiä, joihin olen koskaan törmännyt.
[/quote]

Niin että siellä olet tyrkyllä ollut. Mutta kirkollisveroja et maksa. Pysy vain siellä sossun luukulla niin hyvin menee.
[/quote] en ole sillä luukulla ollut. Asiakkaina kaikista mulkuimpia ahneimpia

Vierailija
53/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me liityttiin anopin mieliksi kirkkoon, jotta saatiin sen mieliksi showhäät. Sitten vain näppärästi irti ja kaikki happy.

Vierailija
54/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:24"]Joskus ihmisillä on niin kova sosiaalinen paine, että on mahdotonta erota. Vrt pieni paikkakunta. Työn saanti saattaa tyssätä jonkun uskovaisen pedofiilin ilmiantoon kirkkoon kuulumattomuudesta.
[/quote]

Haha, jos on noin nössö, että ei elämässään muuta pysty,kuin av:lla jauhamaan paskaa, niin pitäisköhän vilkaista peiliin? Miten tollanen luseri muka uskaltaisi erota kirkosta? Tai jos uskaltauisi niin olisihan se elämäsi rohkein teko:D

Vierailija
55/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:24"]Joskus ihmisillä on niin kova sosiaalinen paine, että on mahdotonta erota. Vrt pieni paikkakunta. Työn saanti saattaa tyssätä jonkun uskovaisen pedofiilin ilmiantoon kirkkoon kuulumattomuudesta.
[/quote]

Haha, jos on noin nössö, että ei elämässään muuta pysty,kuin av:lla jauhamaan paskaa, niin pitäisköhän vilkaista peiliin? Miten tollanen luseri muka uskaltaisi erota kirkosta? Tai jos uskaltauisi niin olisihan se elämäsi rohkein teko:D
[/quote] en kuulu kirkkoon. Säälin vain itseäni heikompia, jotka antavat noiden uskovaisten pyörittää elämäänsä. Minä haistatin pitkät jo kymmeniä vuosia sitten tuolle tekopyhälle paskasakille.

Vierailija
56/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:32"]Me liityttiin anopin mieliksi kirkkoon, jotta saatiin sen mieliksi showhäät. Sitten vain näppärästi irti ja kaikki happy.
[/quote]

Oikein. Eikä sinuakaan harmita jos joku maksaa veroa edelleen? Ihme inttäjiä täällä! Mikä vittu siinä on, jos joku kuuluu kirkkoon tai ei? Täysin vapaaehtoista se kun on!

Vierailija
57/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:32"]

Me liityttiin anopin mieliksi kirkkoon, jotta saatiin sen mieliksi showhäät. Sitten vain näppärästi irti ja kaikki happy.

[/quote]

Ihmeelistä painostamista, mutta niin tyypillistä uskovaisille. Mua ei kukaan saisi tuollisell perusteella liittymään kirkkoon, johon en ole koskaan kulunut. Mitäs muuta teet anopin mieliksi? Hyppäät kaivoon?

Vierailija
58/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Jep, eihän se kirkossa piipahdus pahemmin uskonnotonta purista. Mutta aika tyhmäähän se on :) Mitäs sitten kun tulee pienokainen ja anoppi vaatii kastetta? Hypittekö taas anopin pillin mukaan?

Vierailija
59/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Jep, eihän se kirkossa piipahdus pahemmin uskonnotonta purista. Mutta aika tyhmäähän se on :) Mitäs sitten kun tulee pienokainen ja anoppi vaatii kastetta? Hypittekö taas anopin pillin mukaan?
[/quote] Olemme päättäneet pysyä lapsettomina.

Vierailija
60/100 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään näe syytä maksaa veroa kirkolle. Kun se nyt taas näin ilmaistaan, niin mielelläni käytän nuokin rahat suoralahjoituksena vähävaraiselle lähimmäiselle.