Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla tapana tervehtiä KAIKKIA, jotka tapaat omalla kerrostalon kotipihallasi?

Vierailija
23.10.2021 |

Siis huonekalutoimitusten tuojaa, pizzalähettiä, naapurien vieraita ja kaikkia? Minä tervehdin, ja joskus saan vastatervehdyksen sijaan vastaukseksi hiljaisuuden tai masentuneen katseen. Jos itse menisin vieraaseen kerrostaloon kylään ja joku tervehtisi minua pihalla, tervehtisin kyllä iloisesti ja saattaisin vaihtaa pari sanaakin.

Entä te?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tervehdin.

Vierailija
2/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tervehdin. Huoltoyhtiön miehiä, kotiavun työntekijöitä, postin jakajia... Tietysti talon asukkaita ja muitakin kulkijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi.En ole mikään 50v marjatta.

Vierailija
4/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Jokainen ihminen on moin arvoinen.

Vierailija
5/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tervehdi.

6/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tervehdin. Toisinasn tulee vastaan henkilö, joka katsoo tarkoituksella toiseen suuntaan ettei nyt vaan tarvitsisi moikata. Sillon jätän rauhaan .

Vierailija
7/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän muistaa sanoa stalkkaavalle naapurille seuraavalla kerralla "syö paskaa", jos se yrittää moikata.

Vierailija
8/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ensin hännänheilutusta. 

Vierailija
9/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi.

Enkä oleta toistenkaan tervehtivän minua.

Ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Vierailija
10/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Talomme on koulun vieressä, joten tervehdin kaikki pikkukoululaisetkin, jotka talomme pihan läpi kouluun matkaansa taittavat. 

Vierailija
11/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi kaikkia ääneen, mutta nyökkään kyllä.

Vierailija
12/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi edes kaikkia naapureita, harvoja oikeastaan vain. Enkä todellakaan ketään, jota en ole edes ennen nähnyt.

Vierailija
13/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tervehdin naapureita mutta eräs koiraa ulkoiluttava nainen aiheutti poikkeuksen. Tervehdin tätä ainakin 20 kertaa eikä kertaakaan vastannut millään lailla. No sitten ajattelin että antaa olla ja kävelin ohi edes katsomatta mutta näin syrjä silmällä että mulkkasi koko sen ajan selvästi ihmeissään kun en tervehtinyt. Tai liekkö ollut tyytyväinen? Meitä on moneksi.

Vierailija
14/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän omasta fiiliksestä, mutta 9/10 tervehdin, toki nopean vilkaisun perusteella melkein näkeekin kuka on sillä lailla 'hereillä'. että katsoo ja huomaa minutkin. Pizzalähettejä tullut neuvottua sen sadannen kerran, vaikkei vielä edes ole kysyneet mitään neuvoa. Minusta on mukava olla avuksi, tulee mukava mieli itselle siitä. Tervehdys kuuluu ihan normaaliin kohtaamistapoihin, toki niinku sanoinkin jos joku selvästi ilmentää haluavansa vain lipua ohi sekin sopii =)

Vierailija
15/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kuljen sen verran harvoin pihan läpi, joten ei tuosta nyt mitään vaivaa ole. Roska-auton kuljettajat heikoiten tervehtii takaisin, mutta väliäkö sillä, tervehdin silti.

Vierailija
16/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sen mukaan millainen on oma fiilis. Joskus tervehdin kaikkia, yleensä en.

Paria tuttua mummoa moikkaan aina koska tunnen heidät nimeltä ja jutellaan muutenkin jonkin verran.

Vierailija
17/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kotia on muukin osa kuin se asunto, eli piha, rappu ja varastot. Siellä on minun omaisuutta ja tiloja. Aika epäilyttävää jos joku yrittää vältellä huomiota. No ehkä jos on joku opiskelijakylä niin siellä en tervehtinyt kaikkia. Ei minua kiinnosta niiden asiat, niinkuin nämä herkät safespace-peterit kuvittelee. Se on enemmänkin luottamuslause ja tuttua maaseudulta muuttaneelta. Naapureiden kanssa kannattaa olla hyvät välit, muttei liian hyvät.

Vierailija
18/18 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Jokainen ihminen on moin arvoinen.

Ihanasti sanottu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi