Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä raskaus lasketaan alkaneeksi jos raskautuu synnytyksen jälkeen...

Vierailija
27.12.2014 |

... ennen kuin kuukautiset ovat alkaneet? Kun normaalisti raskausviikothan aletaan lasketaan viimeisistä kuukautisista mutta mites tosiaan sitten kun ne ei ole kerennyt vielä alkaa synnytyksen jälkeen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultran mittojen perusteella katsotaan viikot.

Vierailija
2/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eikös se selviä sit kuitenkin vasta tyyliin viikoista 10 eteenpäin? Vai voiko semmoisesta pienestä möykystä jo arvioida viikot tarkalleen? :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pienestäkin möykystä arvioida.

Vierailija
4/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on muistissa ainakin ne kerrat, kun olette harrastaneet seksiä? Siitä saa jo jotain osviittaa. Vai aloititteko suoraan sairaalasta kotiuduttua ja naitte päivittäin?

Vierailija
5/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä raskauduin synnytyksen jälkeen ennenkuin kuukautiset alkoivat. Juurikin sen möykyn koon perusteella viikot katsottiin. Viikot pitivät aika hyvin paikkansa, vaikka pienestä alkiosta mitat otettiin. Taisi heittää reilun viikon verran..

Vierailija
6/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:10"]

Kai sinulla on muistissa ainakin ne kerrat, kun olette harrastaneet seksiä? Siitä saa jo jotain osviittaa. Vai aloititteko suoraan sairaalasta kotiuduttua ja naitte päivittäin?

[/quote]

OT: Kamala suhde sinulla, jos pysyt kärryillä seksikerroista. 

Ajatellaan kunnolla: jälkivuoto on loppunut ja seksiä on päivittäin. Äkisti tulee raskausoireita ja teet testin. Oireet tulevat n. 2-3 viikon kohdilla ainakin itselle, viimeksi tosin meni 4 viikkoa. Kyllä siinä on iso heitto, jos haluaa aborttia tai on kuolettavan utelias.

Vierailija
7/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:57"]Mut eikös se selviä sit kuitenkin vasta tyyliin viikoista 10 eteenpäin? Vai voiko semmoisesta pienestä möykystä jo arvioida viikot tarkalleen? :-D
[/quote]

Voi, minä kävin varhaisultrassa raskauden keston selvityksessä kun kuukautisia ei ollut tullut 10 viikkoon. Kierrot heittelivät keskenmenon jälkeen paljon. Raskauden kestoksi arvioitiin hedelmöittymisestä 4-5viikkoa eli se olisi rv6-7 menkoista laskien normaalikierrolla. Seuraavaksi kokoa arvioitiin nt-ultrassa viikolla 12 ja se osui yksiin tuon arvion kanssa. Eli kyllä se aika tarkkaan mitataan se pieni möykkykin.

Vierailija
8/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultralla tosiaan arvioidaan alkion ikä. Itse kävin n. rv. 5+5 ultrattavana, ja tuolloin ultraava kätilö arveli, että jos olisin tullut päivää myöhemmin (tai ehkä jopa samana iltapäivänä), olisi voinut näkyä sykekin. Silti sai arvioitua, että raskausviikkoja on yli 5 mutta alle 6 ("kuukautisista laskettuna"). Parin viikon päähän sain kontrolliajan, ja siellä saatiin sitten jo parisenttisestä alkiosta tarkat mitat ja laskettu aika.

(Pakko mainita, että kyllä osasin itse yhdyntöjen perusteella arvioida, koska lapsi on saanut alkunsa n. viikon tarkkuudella. Meillä oli seksiä tuossa vaiheessa elämää kerran-kaksi viikossa. Clearbluen viikkonäytöllinen testi antoi hyvää osviittaa myös.)

Vierailija
9/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:36"]Eikö parempaa tekemistä ole kuin vauvan tultua pukata uutta paksuutta? Sitten kitistään väsymystä ja jaksamista kun ette vaivaudu ensimmäistä häivääkään hoitamaan!
[/quote]

Mä suosittelen kyllä lyhyttä ikäeroa jos vaan tuntee jaksavansa, meillä on kaksi aivan ihanaa, rauhallista lasta ja hurjan hyvin mennyt. Olin väsyneempi kun esikoinen oli aivan vastasyntynyt kuin toisen synnyttyä, ja ihana seurata miten upea suhde näille on jo nyt kehittynyt. Pikkuvauva-ainakin menee nopeasti ja pääsee takaisin työelämään. Mä kyllä mielelläni pukkaisin näitä yhden tai kaksi vaikka heti lisääkin mutta tietysti miehen toiveet pitää ottaa huomioon sekä muutkin resurssit kuin vain jaksaminen. Mutta omalla kohdallani voin vilpittömästi sanoa etten keksi pahaa sanaa, tietysti ei kaikille sovi tämä. Ja onnestakin kiinni, meillä on toinen ollut tosi rauhallinen ja tyytyväinen. Jos lapset olisivat syntyneet toisin päin (esikoinen kakkosena) niin olisi varmaan ollut hiukan rankempaa alussa mahavaivojen kanssa :) Ikäero siis 1v2kk. -13

Vierailija
10/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettiin ovulaatiosta. Olin sen limoista tunnistanut, kuukautisia ei ollut ehtinyt tulla. Pikkaisen jouduin vääntämään asiaa rautalangasta lääkärille, kun tämä oli tottunut aina vain laskemaan kuukautisista, mutta lopulta ymmärsi. Teki myös sisätutkimuksen, jonka perusteella pääsi suunnilleen samaan tulokseen. En muista, montako viikkoa olisi ollut, selkeästi monta viikkoa ennen np-ultraa kuitenkin.

Vierailija
11/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:20"]

OT: Kamala suhde sinulla, jos pysyt kärryillä seksikerroista. 

[/quote]

Jos ajatellaan aikaa, joka kului synnytyksestä kuukautisten alkamiseen, niin pystyn kyllä sanomaan, että harrastin kaksi kertaa seksiä sinä aikana. Paikat olivat sen verran kipeät ja limakalvot herkkinä.

Vierailija
12/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksiä on parikin krt/vk, on aika mahdotonta arvioida hedelmöitysajankohta. Itse tulin raskaaksi 9 kk synnytyksestä, ilman että ensimmäistäkään kuukautisia oli vielä tullut. Kyllä siinä vaiheessa seksielämäkin oli jo palautunut normaaliksi.

Vierailija
13/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö parempaa tekemistä ole kuin vauvan tultua pukata uutta paksuutta? Sitten kitistään väsymystä ja jaksamista kun ette vaivaudu ensimmäistä häivääkään hoitamaan!

Vierailija
14/14 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:10"]Kai sinulla on muistissa ainakin ne kerrat, kun olette harrastaneet seksiä? Siitä saa jo jotain osviittaa. Vai aloititteko suoraan sairaalasta kotiuduttua ja naitte päivittäin?
[/quote]

Mulla ei ole ollut kuukautisia synnytyksen jälkeen, synnytyksestä noin 8 kuukautta. Seksi aloitettiin 3 vkoa synnytyksestä ja kyllä, ihan useita kertoja viikossa harrastetaan vaikka on nyt kaksi alle 2-vuotiasta. Ei nyt ehkä ihan joka ikinen päivä mutta joskus taas useampi kerta päivässä. Ihanaa kun on hyvä suhde ja seksielämä, kannattaa kokeilla! Pointti kuitenkin se että jos paljastuisi että olisin raskaana niin voisin olla rv5- jotain +30, siinä on aika iso hajonta. Toki tehtyjen testien ja oireiden perusteella osaisin varmaan tehdä aika vahvan veikkauksen ihan siksi että mulla oireet aiemmissa raskauksissa on tulleet aikaisin ja voimakkaina. Mutta onhan se niinkin että jokainen raskaus on potentiaalisesti erilainen.