Opiskelijan joululahjoista..
Millaisia määriä lahjoja muut opiskelijat saavat vanhemmiltaan? Tai paljonko vanhemmat te ostatte opiskelijoille lahjoja jouluna?
Itse olen 23 v., kotoa muutama vuosi sitten muuttanut opiskelija. Sen jälkeen kun muutin kotoa, olen saanut toivoa aina kahta tarvitsemaani lahjaa ja lisäksi on tullut jotain pientä, niinku lapaset tai suklaarasia. Viime vuonna sain leivänpaahtimen ja lenkkarit. Tänä vuonna toivoin hajuvettä sekä DKNY:n laukkua. Muilta sukulaisilta (mukaanlukien 8 v pikkuveli) en lahjoja saa, poikakaverilta ehkä jotain pientä :)
Mielestäni tässä on jo paljon ja olen todellakin tyytyväinen. Ystävät kuitenkin päivittelivät lahjojeni VÄHYYTTÄ. Monelle tuntuu olevan älytön läjä tavaraa tulossa, vaikka aikuisia itsekin..
Kommentit (4)
Yhden lahjan toiveen mukaan. Tänä vuonna en tahdo mitään.
Joo, mun mielestä toi kuulostaa todella riittävältä. Itse saan valita yhden haluamani lahjan. Tänä vuonna toivoin lahjakorttia sisustusliikkeeseen.
Terv, opiskelija myös.
Kun vielä opiskelin (nyt jo muutaman vuoden työelämässä) vanhempani maksoivat kaiken kouluun liittyvän (kirjat jne.), terveysmenot (lääkkeet, silmälasit, tk-maksut jne.), normaalit vaatteet (ns. bile-vaatteet piti kustantaa itse) ja kulkemisen (bussi ja junaliput aluksi, myöhemmin ostivat auton ja maksoivat sen kulut paitsi bensan). Opintotuella, asumislisällä ja kesätöillä piti sitten maksaa ruoka, asuminen ja harrastukset.
Osa asioista tuli joulu- ja synttärilahjoina, osa aina tarpeen mukaan. Vanhemmilleni olen tästä avusta tosi kiitollinen. Helppo oli opiskella, kun ei tarvinnut miettiä joka euroa, vaan raha riitti hyvin, kun vaatimattomasti eli.
Mikä viestisi tarkoitus oli? Hajuvesi tarpeeseen. Tirsk. T. Myöskin opiskelija