Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatteko lapsellenne juhliin alkoholia mukaan=

Vierailija
27.12.2014 |

15-vuotias on menossa uudenvuoden juhliin kaverinsa luokse ja tiedän varmasti että siellä on alkoholia käytössä ja myös lapseni on osallistumassa juomiseen (ohimennen näin facebookista ikävä kyllä). Nyt huoli on suuri, enkä usko että voin kieltää lastani osallistumasta tai hän karkaa juhliin ellen nyt pakkopaitaan sido ja en mitenkään voi kontrolloida juhlissa tapahtuvaa. Pitäisikö minun siis ostaa hänelle muutama tölkki mukaan ja luottaa että hän nauttii vain ostamani juomat eikä muita esimerkiksi vahvempia juomia? Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:36"]Oottekste oikeesti tosissanne? Muistelkaa vaa omia nuoruusaikoja... [/quote] Niitä juuri muistelen. Kaveri huumattiin ja raiskattiin alkohilibileissä. Ihan tuttuja kaikkien piti olla. Ja naurettiin räväkästi yhden äidille, joka osti kolme siideriä lapselleen. Kuvitteli, että juodaan vain ne kolme.

[/quote]

Mun luokkalainen poika taas kuoli uudenvuodenyönä hankeen, kun kaverit eivät olleet enää huomanneet tai muistaneet että oli hävinnyt porukasta. Oli siis sammunut yöllä lumeen. Eikä mitään koko yötä siellä ollut maannut vaan ihan suht lyhyen ajan eikä siis pojan vanhemmatkaan olleet ehtineet olla huolissaan.
[/quote]

Jep. Minusta juuri se nuorten toisiaan kohtaan tuntema välinpitämättömyys on vaarallista noissa juomingeissa. Vanhemmat hyvät, opettajaa lapsillenne turvallisuusasiat vähintään, vaikka ette pystyisi juomista kokonaan estämään.

Vierailija
62/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos ostat pojalle kaljat olet vastuussa seurauksista. Voitko elää itsesi kanssa jos jotain sattuu? Jos poika sammuu ulos? Hajottaa kännipäissään paikkoja? Lähtee humalaisen kyytiin tai ajaa itse? Raiskaa jonkun tytön siellä bileissä? Kun olin 18 kavereitani kuoli 15-16 vuotiaina kun ajoivat kännissä mereen. Kuski jäi henkiin ja elää lähes vihanneksena nyt. Surullisia tarinoita riittää. Suurin osa olisi ilman viinaa (jonka hankkimiseen aina tarvitaan aikuinen) jäänyt tapahtumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi en osta juomia, selvä. En tiedä kaverin vanhempia nimeltä enkä oikeastaan osoitettakaan tarkalleen, joten en osaa mennä varoittamaan. Jos kysyn lapselta yhteystietoja niin alkaako se heti epäilemään ja vihaa minua jos menen pilaamaan "vuosisadan bileet"...

Vierailija
65/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:47"]ELi en osta juomia, selvä. En tiedä kaverin vanhempia nimeltä enkä oikeastaan osoitettakaan tarkalleen, joten en osaa mennä varoittamaan. Jos kysyn lapselta yhteystietoja niin alkaako se heti epäilemään ja vihaa minua jos menen pilaamaan "vuosisadan bileet"...
[/quote]
Tässä on ongelman ydin.
Pelkäät että lapsesi ei tykkää sinusta.
Toisekseen et tunne lapsen kavereita etkä vanhempia.
Pistä nämä asiat kuntoon ja kasvata munat.

Vierailija
66/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä hemmetistä näitä vanhempia tulee? nostetaan vaan kädet pystyyn, en mä voi sitä estää menemästä... haukkukaa vaan mut natsimutsiksi, mut meiltä ei teini olis kyllä vastaavassa tilanteessa päässyt yhtään mihinkään. olisin muuten viestittänyt tietoa myös muiden vanhemmille eteenpäin. nyt jumankekka vanhemmat, rajoja niille kullannupuillenne!

Vierailija
67/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
68/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, enkä päästäisi juhliin. 15-vuotias tekee näissä asioissa niin kuin vanhemmat sanovat.

Vierailija
69/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin myös bileiden järjestäjän vanhemmille ja jos on tuttuja lapsia menossa bileisiin, niin myös heidän vanhemmilleen. Jos bileet toteutuisivat, niin soittaisin poliisille. Teinit nyt kuvittelevat, että he pyörittävät itkupotkuraivareillaan maailmaa, mutta näin ei vain ole asia. Me keski-ikäiset päätämme :)

Vierailija
70/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 oli 52...

Vierailija
71/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua tuntuu huolestuttavan tässä eniten se, suuttuuko lapsesi sinulle! Totta kai suuttuu, mutta joskus vanhemmat nyt vain joutuvat tekemään lastensa puolesta valintoja, joita nämä eivät itse kykene tekemään. Mieti, millaisen karhunpalveluksen teet, jos mielistelet keskenkasvuista lastasi. Pyydät bilepaikan omistajien yhteystietoja, kysyt, tietävätkö he bileiden luonteesta ja siitä, miten turvallisuusasiat on hoidettu. Jos lapsi kieltäytyy antamasta yhteystietoja, kiellät menemästä.

Vierailija
72/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v abipoikani ei dokaa.

Vierailija
73/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:36"]Oottekste oikeesti tosissanne? Muistelkaa vaa omia nuoruusaikoja...

[/quote) hyvä on muistella koska en juonut

Vierailija
74/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
75/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
76/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:47"]ELi en osta juomia, selvä. En tiedä kaverin vanhempia nimeltä enkä oikeastaan osoitettakaan tarkalleen, joten en osaa mennä varoittamaan. Jos kysyn lapselta yhteystietoja niin alkaako se heti epäilemään ja vihaa minua jos menen pilaamaan "vuosisadan bileet"...
[/quote]

Sinun hommasi ei ole olla tykätty. Sinun tehtäväsi on kasvattaa ja huolehtia turvallisuudesta.

Vierailija
77/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:36"]

Oottekste oikeesti tosissanne? Muistelkaa vaa omia nuoruusaikoja...

[/quote]

Parastahan olisikin että joku sukupolvi lopultakin viisastuisi eikä kasvattaisi uusia juoppoja tähän maahan, niitä on ihan tarpeeksi jo. Jos suurin osa aloittaisi kännikokeilut vasta täysi-ikäisenä, elämänsä alkoholille menettäneiden määrä vähenisi luultavasti merkittävästi.

Ja tosiaan, ehkäpä ne vanhemmat voi olla huolissaan myös juuri siksi kun muistavat omat kännisekoilunsa sekä sen mitä olisi saattanut tapahtua.

Vierailija
78/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:47"]

ELi en osta juomia, selvä. En tiedä kaverin vanhempia nimeltä enkä oikeastaan osoitettakaan tarkalleen, joten en osaa mennä varoittamaan. Jos kysyn lapselta yhteystietoja niin alkaako se heti epäilemään ja vihaa minua jos menen pilaamaan "vuosisadan bileet"...

[/quote]

Selvitäpä myös kaverin nimi ja tarkka osoite. Noin hatarilla tiedoilla ei lähdetä minnekään. 

Vierailija
79/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Next

Vierailija
80/80 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:20"]

15-vuotias on menossa uudenvuoden juhliin kaverinsa luokse ja tiedän varmasti että siellä on alkoholia käytössä ja myös lapseni on osallistumassa juomiseen (ohimennen näin facebookista ikävä kyllä). Nyt huoli on suuri, enkä usko että voin kieltää lastani osallistumasta tai hän karkaa juhliin ellen nyt pakkopaitaan sido ja en mitenkään voi kontrolloida juhlissa tapahtuvaa. Pitäisikö minun siis ostaa hänelle muutama tölkki mukaan ja luottaa että hän nauttii vain ostamani juomat eikä muita esimerkiksi vahvempia juomia? Mitä tekisitte tilanteessani?

[/quote]

Kieltäisin menemästä ja jos menee silti soittaisin poliisit paikalle. Siihen loppuu lasten ryyppääminen ihan varmasti.