Vaikuttaako muoti pukeutumiseenne?
Minä saatan joskus harvoin ostaa muotivaatteen, jos pidän siitä. Esimerkiksi viime keväänä ostin muotifarkut. Saatan myös katsoa, mikä on muodissa, ja ottaa sen perusteella kaapista vanhan vaatteen. Yleisesti ottaen en välitä muodista, vaan käytän hyvin samantapaisia vaatteita aina.
Entä te?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Muoti vaikuttaa kaikkien pukeutumiseen, jotka ovat ostaneet vaatteita kaupasta edes 10 vuoden sisään. Huom! edes UFF:ilta.
t. mies joka ymmärtää asioista toisin kuin mammat
Ehkä jos olisit lukenut muutaman vastauksen ennen omasi kirjoittamista, olisit huomannut, että joka toinen on suunnilleen kirjoittanut samoin.
Riippuu muodista. Reikäfarkuille ja persevakolegginseille ehdoton ei.
Ei vaikuta mitenkään. Virkkaan itse vaatteeni ja välttelen muita ihmisiä etten saa vaikutteita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaverin mies on aina näyttävä mies. Pukeutuu hyvin ja on komea. Sit, kun siltä kysyy mistä ostit ton neuleen ja oli varmaan kallis. Ei, ostin tän vaikka lidlistä 7 eurolla. Silti se näyttää hänen päällään 200e neuleelta. On hänellä myös kalliita vaatteita, mutta ne vaatteet on sellasia mitkä ajattomia ja kestää vuodesta toiseen. Ei hän osta ihan perus t-paitaa mikä maksaa 80e. Hän osti pelkkiä valkosia hyvin istuvia t-paitoja kerran saiturin pörssistä 30kpl. Makso sen 5e kpl. Mutta, kun osaa pukeutua, niin näyttää aina hyvältä ja kalliilta. Toiset osaa ton.
Hän käyttää aikaa oikeaan pyykkihuoltoon silityksineen päivineen. Voi jopa osata tehdä korjauksia itse vaatteisiinsa, koska ompelukonekin on kone ja sitä oppii kyllä ohjekirjaan kanssa käyttämään.
Tykkään muodista, mutta mulla ei ole nykyään yhtään paikkaa, missä "esitellä" kivoja vaatteita. Töissä on pakolliset työnantajan määräämät vaatteet. Ja se vähäinen vapaa-aika, mitä töistä ja työmatkoista jää, menee urheiluun, ulkoiluun ja kotona oleskeluun ja kotihommiin. Siksi panostankin enemmän teknisiin urheiluvaatteisiin ja ulkoiluvaatteisiin. Eli mulle muotia on seurata urheilumerkkien teknisiä innovaatioita ja materiaaleja. Toki seuraan huvikseni instasta kivasti pukeutuvia ihmisiä. Se on mulle vähän kuin taiteen seuraamista.
Tottakai se vaikuttaa. Nyt esimerkiksi liila on tosi muodikas väri, muutama vuosi sitten ei mistään löytynyt mitään liilaa edes etsimällä. Silloin muotia oli leijonankeltainen, josta pidän edelleen. Liilasta pidän myös, ja ostan sitä nyt kaapit täyteen. Mulla myös pikamuoti kestää vuosia.
Luulin, että käyttäisin pillifarkkuja ikuisesti, mutta niin vaan on pillifarkut muuttuneet mammafarkuiksi ja leveälahkeisiksi, ja pillifarkkuja en kehtaisi enää edes vetää jalkaan. Ehkä taas 15 vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Muoti vaikuttaa kaikkien pukeutumiseen, jotka ovat ostaneet vaatteita kaupasta edes 10 vuoden sisään. Huom! edes UFF:ilta.
t. mies joka ymmärtää asioista toisin kuin mammat[/
Tää on totta
Uudet vaatteeni ovat sen hetkistä muotia. En kuitenkaan ole muodin orja vaan käytä vaatekaapin vaatteet puhki eli käytän vaikkei oliskaan muotia enää. Tämä on ekologista.
Vain välillisesti, eli siten, että kaupoissa myytävät vaatteet myötäilevät muotia. Kun ostan kaupasta jonkin vaatteen, se on todennäköisesti muotia. Mutta käytän vanhoja, vuosiakin vanhoja vaatteita, enkä välitä, ovatko ne muodissa vai eivätkö.