Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punastun, änkytän, hikoilen,vääntelen käsiä, en keksi sanottavaa!

Vierailija
27.12.2014 |

Mikä tähän paskaan auttaa? Voin olla oma itseni vain miehen ja lasteni seurassa!! ;(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita? Ap

Vierailija
2/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ottaa päähän kun en osaa olla rentona missään ja heittää vähän läppää (tai edes höpistä niitä näitä 2 min kauempaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:25"]Pieni känni päälle, niin johan tulee puhetta! [/quote] No en käytä alkoholia enkä halua vaikuttaa ääliöltä. Ap

[/quote]

Meinaat, että nykyisellään ET vaikuta? 

Vierailija
4/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:08"]Sama juttu, ottaa päähän kun en osaa olla rentona missään ja heittää vähän läppää (tai edes höpistä niitä näitä 2 min kauempaa)
[/quote]

Onko sulla muuten huono itsetunto tai muuta? Kauheaa on myös se kun jotain uskaltautuu sanomaan, ei saa sanottua loppuun vaan jänistää, sitten punastuu ja tekis mieli vajota maan alle..

ap

Vierailija
5/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä auttaa? Ikä, kokemus, se että hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet.Jonain päivänä sulle on yks paskan hailee mitä kukaan susta miettii. Silloin se viimeistään loppuu.

On olemassa myös beetasalpaajia joita voi käyttää sos.tilanteiden pelkoon. Lääkäri kirjoittaa reseptin. Loppuu noi oireet ainakin.

Vierailija
6/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:25"]Pieni känni päälle, niin johan tulee puhetta! [/quote] No en käytä alkoholia enkä halua vaikuttaa ääliöltä. Ap

[/quote]

Meinaat, että nykyisellään ET vaikuta? 
[/quote]

En kiellä sitä mutta enempi ääliöltä vaikutan jos kännissä örvellän. Ap

Vierailija
7/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaajat, kokemus.

Usko pois, mitä enemmän olet sosiaalisissa tilanteissa ja mitä enemmän mokaat, sitä enemmän jännitys alkaa lieventyä.

Vierailija
8/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen kuin ap ja kännissä vaikutan vielä enemmän ääliöltä kuin normaalisti. Ei humaltuminen ole ratkaisu. Propral mulla auttaa noihin ulkoisiin oireisiin, mutta ei se minusta sen puheliaampaa tee. Olen oma itseni hiljaisena enkä yritä muuta ollakaan.

Vierailija
9/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:14"]

Beetasalpaajat, kokemus.

Usko pois, mitä enemmän olet sosiaalisissa tilanteissa ja mitä enemmän mokaat, sitä enemmän jännitys alkaa lieventyä.

[/quote]

No tuo nyt ei kyllä pidä läheskään aina paikkaansa. Mulla mokaaminen vain lisää jännitystä. Ikääkin on jo 54 vuotta eikä asia ole muuksi muuttunut. Propralilla pärjään sosiaalisissa tilanteissa. - 11

Vierailija
10/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaajat, kokemus.

[/quote]

No tuo nyt ei kyllä pidä läheskään aina paikkaansa. Mulla mokaaminen vain lisää jännitystä. Ikääkin on jo 54 vuotta eikä asia ole muuksi muuttunut. Propralilla pärjään sosiaalisissa tilanteissa. - 11

Vierailija
11/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa mitään, ap. Olet ihminen, ja saahan se näkyäkin. Täydellisyys on ainakin minun mielestä tympeää. Toimii pikatestinä turhien ihmisten suhteen, jos joku kuittailee tuosta jotain sulle tai käyttäytyy sen takia jotenkin ikävästi sua kohtaan. Ajattele positiivisesti siis; sulle selviää jyvät akanoista ihan heti kättelyssä, muussa tapauksessa se saattaisi tapahtua vasta myöhemmin, mikä on myös aina haitallisempaa, jos olet ehtinyt jo luottaa ja tykätä. On ihan ok olla tuollainen. :)

Vierailija
12/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:25"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:25"]Pieni känni päälle, niin johan tulee puhetta! [/quote] No en käytä alkoholia enkä halua vaikuttaa ääliöltä. Ap [/quote] Meinaat, että nykyisellään ET vaikuta?  [/quote] En kiellä sitä mutta enempi ääliöltä vaikutan jos kännissä örvellän. Ap

[/quote]

En ole kakkonen, mutta paino olikin sanalla PIENI. Jos otat lasillisen, estosi alenevat. Et sinä siitä määrästä vielä örvellä, edes likimainkaan. Kokeile edes joskus jossain sosiaalisessa tilaisuudessa, jossa muutkin juovat.

Känniä tosiaan tottumattoman kannattaa varoa, mutta lasillinenkin jo voi auttaa asiaa.

Vierailija
13/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:16"]

Beetasalpaajat, kokemus.

[/quote]

[/quote]

Sitten yrität viimein hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet. Tuo, että pelkäät mokaamista kertoo sen, että yhdistät identiteettisi ja minuutesi suorituksiisi. Sehän ei oikeasti mene niin, että jos mokaa olisi huonompi kuin muut ihmisenä.

Vierailija
14/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral hidastaa sydämen sykettä ja vähentää punastelua, mutta ei se kenestäkään sanavalmista seuranaista tee. Turha väittää. Mutta voit toki kokeilla sitä, kunhan et nyt mitään ihmettä odota.

t. Rytmihäiriöiden takia Propralia syövä

Vierailija
15/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ongelmat täällä. Beetasalpaajista ei ollut apua ja alkoholi poistaa kyllä pahimman jännityksen, mutta humalassa olen niin rasittavaa seuraa, että juomisen haitat ovat hyötyä suuremmat. Surkea itsetunto ja sosiaalisten tilanteiden pelko taustalla, mutta onneksi nyt vielä saan töissä ja kaupassa käytyä :p 

Vierailija
16/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaminen auttaa paljon. 

Itse olen aspergernainen ja olen opetellut selviämään sosiaalisista tilanteista aika hyvin. Minulla on smalltalk- lista (usein aloitan viittauksella säähän, jos vastapuoli on nainen, kommentoin ehkä jotain vaatetta neutraalin positiiviseen sävyyn jne. ). 

Tuttuni myös tietävät vaikeuteni, ja jos osun tilanteeseen, jossa on hankalaa, esitän omat "kummallisuuteni" hauskassa valossa ja annan kiinnostavia tärppejä jutteluun. Esim. viimeksi juhlissa sanoin että minun aspergerrileni ei toimi kun joku osallistuu keskusteluun selkäni takaa, haittaisiko jos jumpattaisiin ja vaihdettaisiin paikkoja? Vastasin sitten kysymyksiin faktoilla, joiden tiedän kiinnostavan muita, esim kertomalla miksi en osaa katsoa telkkaria. Ihan hyvä, rento jutustelu puolituntemattomien kesken. 

Fyysiset oireet voi myös kuitata olemalla avoin, minulla korvat muuttuvat tulipunaisiksi ihan yllättävissä juttelutilanteissa. Asiaa ei auta lyhyt tukkamalli. Usein sanonkin heti, että olenko taas Petteri Punakorva, näin vaan tapahtuu aina... 

Joidenkin asioiden kanssa vaan on pakko oppia elämään. Ennalta varustautuminen ja treenaaminen auttavat moneen tilanteeseen. 

Vierailija
17/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyllä haluaisin vinkkejä, että miten muka voi muuttua puheliaammaksi? Olen aina ollut aika hiljainen, vaikka fyysisiä oireita ei nykysin enää ole en vaan tunnu keksivän kenenkään kanssa puhuttavaa, vaikka kaipaan seuraa :D Humalassa nyt olen aina puheliaampi ja ero 'omaan itseeni' on aika iso.

Vierailija
18/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:24"]

Propral hidastaa sydämen sykettä ja vähentää punastelua, mutta ei se kenestäkään sanavalmista seuranaista tee. Turha väittää. Mutta voit toki kokeilla sitä, kunhan et nyt mitään ihmettä odota.

[/quote]

Täällä ei ole kukaan väittänyt, että Propral tekisi ihmisestä puheliaamman.

Vierailija
19/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:24"]

[/quote]

Täällä ei ole kukaan väittänyt, että Propral tekisi ihmisestä puheliaamman.

[/quote]

Kyllä väittää. Jo eka betasalpaajien tyrkyttäjä eli kasi väittää, että nuo oireeT, monikossa, loppuvat. Oireista änkyttäminen ja sanattomuus olivat sosiaalisia oireita, eikä niihin ikävä kyllä propral tehoa pätkääkään. 

Edelleen, propral laskee sykettä ja vähentää (ei poista) punastelua sekä jonkin verran käsien vapinaa. Ei muuta.

Vierailija
20/26 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt eksyikin jankuttaja tähänkin ketjuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän