Voiko ihminen muuttua näin paljon
Meille tuli ero. Mies oli koko viisi vuotta ihan hirveä. Suhde täynnä taloudellista ja henkistä väkivaltaa. Myös muista ihmisistä puhui todella rumasti. Esimerkiksi inhosi feministejä hänestä ne ovat "hirveitä lihavia kananp.... tukkaisia eukkoja". Ne viisi vuotta olivat elämäni kamalimmat. Nyt hän yhtäkkiä on kuin eri ihminen. Face täyttyy päivityksistä missä hän tuo esille melkein päivittäin jonkun kauniin ajatuksen esim kuinka kävi muistisairaan isoäidin kanssa kahvilla, kuinka lahjoitti Afganistanin avustustyöhön koska naisten oikeudet, miten auton alle jäänyt lintu herkisti.. Ihan vastakohta sille ihmiselle mitä tunsin. Hämmentyneenä mietin voiko ihminen oikeasti muuttua noin paljon vai esittääkö vain? Toisaalta jos esittää, niin miksi ihmeessä?
Kommentit (21)
Miks oot sen face-kaveri? Joo ja ei muutu nuo kuvaamasi piirteet…
Oman hyvyyden todisteleminen somessa on myös huono merkki.
Esittää, jotta hänen on helppo liikkua, kaikki tykkäävät ja saa helposti uuden naisen nussittavaksi ja mätkittäväksi.
Hänellä on kulissi kunnossa. Sinä sait nähdä kulissin taakse kun elit hänen kanssaan. Niin se menee.
Söikö hän lastesi vanukkaatkin?
Jätä se sik... ai joo, niinhän sinä teitkin.
Narsisteilla on somessa ihan oma elämänsä. Siellä ne pystyy tarkasti muokkaamaan julkisuuskuvaansa ja hallitsemaan sitä. Älä usko mitään mitä se laittaa. Se on juuri se ihminen jonka sinä tunnet. Somessa hänellä on kulissit.
Noita itsensä ylentäjiä on some pullollaan. Esim. leipurit esittää ihan itse tein. Vai laittaako joku someen toisen tekemiä leipomuksiakin ja esittää että teki itse, hullua.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteilla on somessa ihan oma elämänsä. Siellä ne pystyy tarkasti muokkaamaan julkisuuskuvaansa ja hallitsemaan sitä. Älä usko mitään mitä se laittaa. Se on juuri se ihminen jonka sinä tunnet. Somessa hänellä on kulissit.
Hitsin hyvin kuvailtu! Oman elämänsä lavastajat ja näyttelijät!
Vierailija kirjoitti:
Erittäin totta. Narsistit eivät muutu. Narsistit ylläpitävät julkista kuvaa hyvästä ihmisestä, mutta he eivät ole sitä. He ovat haitallisia, kostonhimoisia olentoja ja tekevät kaikkensa tuhotakseen ihmisten elämän, jotka olivat hyviä heille.
Ihminen VOI muuttua, mutta on harvinaista, ja tarvitsee jonkun ison sysäyksen, joka järisyttää arvot uusiksi. Esim. lähellä kuolemaa käyminen, tms.
Itsekin olen muuttunut, mutta tarvitsi tosiaan käydä aivan pohjalla, ensin toivoa kuolemaa, jonkin ajan kuluttua pelätä sitä (syövän esiaste), erota, saada burn out ja pamahtaa näiden jälkeen vielä uskoon, ennenkuin asiat järjestyivät oikeaan perspektiiviin. 😅
Ap: Ei ihminen muutu koskaan noin paljon oikeasti. Kaksinaamaisuus huipussaan!
[quote = Visitor] [quote = Visitor] Narcissists have a life of their own in some. There, they are able to accurately edit their public image and manage it. Don't believe anything it puts. That's exactly the person you know. Some has backstage. [/ Quote]
Hits well described! Directors and Actors of their own lives! [/ Quote]
Narsistit tuhoavat ihmishenkiä kamalilla ilkeillä tavoilla. Sydämetön ja julma.
Tais olla paljon muutakin koska olit sen 5 vuotta kuitenkin sen kans.
Vierailija kirjoitti:
Esittää. Ihmiset ei muutu.
En ole samaa mieltä. Jotkut ihmiset saavat toisissa vain kaikki huonot piirteet esille.Heillä kun tuli ero.Mies voi hyvin!Ihan sama asia muissa suhteissa. Jätää taakseen vain negativiset ihmiset,vaikka olisi lähisukua. Niin minä tein ja voin todella hyvin.Kun en näe kuule heistä mitään. En myöskään seuraa heitä some. Ovat minulle kuin kuoleet kalat.
On päässyt eroon pakkoliitosta, tietyntyyppiset ajautuu ja sitten rimpuilevat siinä pahaaoloaan. Jätä ap rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittää. Ihmiset ei muutu.
En ole samaa mieltä. Jotkut ihmiset saavat toisissa vain kaikki huonot piirteet esille.Heillä kun tuli ero.Mies voi hyvin!Ihan sama asia muissa suhteissa. Jätää taakseen vain negativiset ihmiset,vaikka olisi lähisukua. Niin minä tein ja voin todella hyvin.Kun en näe kuule heistä mitään. En myöskään seuraa heitä some. Ovat minulle kuin kuoleet kalat.
Varmasti ap voikin hyvin kunhan traumat tasoittuvat exän jälkeen. Yksikään pahoin kohdeltu ei ala voida välittömästi eron jälkeen hyvin vaan toipumiseen menee pitkiäkin aikoja. Ainoastaan nämä narskut siirtyy eteenpäin ilman huolen häivää elämässään. Hehän niitä kiusaajia on, ei heidän hermostoaan ole tuhottu ja aiheutettu elinikäisiä vammoja.
Some on some.