Miten pukeudutaan baariin tai vastaaviin illanviettopaikkoihin?
Joskus pari kertaa elämässäni oon ollut joissain pikkujouluissa ja pukeuduin aina liian arkisiin toimistovaatteisiin ja oli sellainen fiilis, etten sovi miljööhön. Eli mulla oli joku vaaleansininen kauluspaita tai neule tai vaaleansävyinen poolopaita. Olin jotenkin tylsästi ja nuhjaisesti pukeutunut muihin verrattuna. Ikisinkkuna ehkä voisin koettaa mennä baariin, kun sitä aina suositellaan. Siispä kysyisinkin, miten pukeudutaan baariin?
T. N35+ Helsingistä
Kommentit (41)
Yleensä en edes liiku ulkosalla viikonloppuiltaisin ja joskus harvoin olen eksynyt kulkemaan keskustan läpi. Ihmetyttää, kun ihmiset katukuvassa näyttävätkin tuolloin aivan erityylisiltä kuin arkena. Miten he tekevät sen?!? Ilmeisesti naiset käyttävät enemmän meikkiä ja laittavat hiuksensa jotenkin hienommin. Mitä muuta pitäisi tajuta muistaa ja huomioida?
Ilmeisesti ei mitenkän ihmeellisesti, kun kukaan ei kommentoi mitään...
Niukkaa avonaista lyhyttä läpinäkyvää
Sanoisin että nykyään voi pukeutua melkein miten vaan, kunhan en nyt ihan verkkareissa paikalle ilmesty. Siistit vaatteet päälle.
Oletko kokeillut erilaisia mekkoja, esim. puuvillaisia "trikoo"mekkoja? Alle muotoilevat sukkikset ja jalkaan korkkikset, avot.
No mä en ymmärrä miksi pitäisi pukeutua mihinkään muuhun kuin omiin tavallisiin vaatteisiin. Jos haluat esittää jotain yön prinsessaa, niin vedä päälle nahkahame ja pitsitoppi, niin varmaan saat huomiota. Jos haluat olla oma itsesi niin ole oma itsesi.
Joku mekko on hyvä. Itse olen menossa kohta pitkästä aikaa ulos ja laitan flare malliset housut ja off shoulder paidan. Tilaisuus semmoinen ettei korkkarit mene. Muuten laittaisin pikkumekon ja korkkarit.
Tuolla tavalla:
"Räppäri Lizzon nakumekko aiheutti negatiivisen palautevyöryn – täräyttää nyt takaisin arvostelijoille"
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2e8bdf76-25e3-424b-95e3-7f1834…
En käy yöelämässä, mutta nyt kun baarimiljöitä on näkynyt uutisissa niin Suomesta kuin maailmalta rajoitusten purkamisten yhteydessä, oon ollut yllättynyt, miten arkisesti ihmiset on niihin pukeutuneet tyyliin ap:n vaatteet. Toki pikkujoulut on sitten "juhla", johon jo senkin vuoksi laittaudutaan enemmän.
Anna olla ja jätä miehet rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Niukkaa avonaista lyhyttä läpinäkyvää
Oho, en uskalla noin pukeutua sentään. En edes omista tuollaisia vaatteita. Etsiskelin juuri siisteintä niistä melkein samannäköisistä valkoisista t-paidoistani ja ehkä harmaata pitkähihaista neuletta päälle + ruskeat housut. Mutta täytyy ehkä vähän erityylistä miettiä vielä. Hiukset vain pesisin ja harjaisin siististi + siisti työmeikki.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet oikeassa. Miksi ajattelet noin? Voisihan joku tykätä minustakin? Yksi mies riittää loppuelämäkseni.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joku mekko on hyvä. Itse olen menossa kohta pitkästä aikaa ulos ja laitan flare malliset housut ja off shoulder paidan. Tilaisuus semmoinen ettei korkkarit mene. Muuten laittaisin pikkumekon ja korkkarit.
Aargh, unohdin juuri kengätkin kokonaan. Ei mulla ole siistejä kenkiä oikein. Olen kulkenut samoissa kesästä lähtien, sadesäällä kumisaappaat. En edes liioittele.
T. Ap
"Juhlavuutta" saa suht tavallisiinkin vaatteisiin stailaamalla. Ajatellaan nyt esimerkkinä vaikka ns. tavallisia farkkuja ja t-paitaa:
Kangaskassi olalla, tennarit jalassa, ei koruja, ja college-huppari --> hyvin arkinen.
Vs.
Pieni clutch-laukku, korkkarit, ns. näyttävä kaula- tai korvakorut, ja jakku --> heti juhlavampi.
+Päälle hiukset/meikit jne. mutta lähtökohtaisesti suht simppelitkin asut muuntuvat "mihin vaan" stailauksella.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että nykyään voi pukeutua melkein miten vaan, kunhan en nyt ihan verkkareissa paikalle ilmesty. Siistit vaatteet päälle.
Oletko kokeillut erilaisia mekkoja, esim. puuvillaisia "trikoo"mekkoja? Alle muotoilevat sukkikset ja jalkaan korkkikset, avot.
Tähän aikaan vuodesta pitää olla varmaan sellainen talvisesongin mekko eli ei liian trikoinen? Ja jotkut peittävät sukkikset? Menee kyllä vähän haastavaksi, joten taidan mennä toimistovaatteissa tai sitten vaatekaupan kautta.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
"Juhlavuutta" saa suht tavallisiinkin vaatteisiin stailaamalla. Ajatellaan nyt esimerkkinä vaikka ns. tavallisia farkkuja ja t-paitaa:
Kangaskassi olalla, tennarit jalassa, ei koruja, ja college-huppari --> hyvin arkinen.
Vs.
Pieni clutch-laukku, korkkarit, ns. näyttävä kaula- tai korvakorut, ja jakku --> heti juhlavampi.
+Päälle hiukset/meikit jne. mutta lähtökohtaisesti suht simppelitkin asut muuntuvat "mihin vaan" stailauksella.
Hyviä pointteja jälleen...nimittäin laukkuasiankin olisin unohtanut. Pitää olla jotain muuta kuin arkinen tietokonereppu siis. Ja ehkä voisin joitain koruja miettiä (en sellaisiakaan käytä yleensä).
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet oikeassa. Miksi ajattelet noin? Voisihan joku tykätä minustakin? Yksi mies riittää loppuelämäkseni.
T. Ap
Se ettet kykene edes valitsemaan vaatteitasi ilman vauva.fi konsultointia osoittaa että olisi yksi tulevista miehiä vihaavista inceleistä jotka valittavat palstalla kaikesta mitä mies tekee.
Oikeasti, kukaan mies ei ansaitse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Kommenteista päätellen joku ajattelee, etten ansaitsisi parisuhdetta lainkaan. ☹ Tavallaan tuli paha olo tuosta kommentista. Mulla ei oikein ole läheisiä naispuolisiakaan kavereita, joitten kanssa jutella ja joilta kysyisin neuvoa.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
No mä en ymmärrä miksi pitäisi pukeutua mihinkään muuhun kuin omiin tavallisiin vaatteisiin. Jos haluat esittää jotain yön prinsessaa, niin vedä päälle nahkahame ja pitsitoppi, niin varmaan saat huomiota. Jos haluat olla oma itsesi niin ole oma itsesi.
Ne "omat tavalliset vaatteet" tarkoittavat kuitenkin hiukan eri asiaa tilanteesta riippuen, don't you think? Nahkahameen ja kotona käytettävien lököcollareiden väliin mahtuu aika paljon asuja. Ja riippuu tietysti minkätyyppisiin ravintoloihin on menossa.
Olen absolutisti ja yleensä aina iltaisin ja viikonloppuisin kotona viihtyvä hoikka ikisinkku. En jotenkin osaa kiinnittää muiden vaatteisiin huomiota ja pukeudun yleensä siististi, mutta todella tylsästi ja melkein aina samoihin vaatteisiinkin. Olen eräänlainen naisnörtti. Ois kivaa sulautua ympäristöönsä kerrankin. Pakko kysellä täällä, kun on homma niin pahasti hakusessa.
T. Ap