Mistä (suolaisista) tarjottavista tykkäät kahvipöydässä?
Kysymys otsikossa.
Nimimerkillä pohdin tarjoiluja päiväseltään luokseni kylään tuleville vieraille. :)
Kommentit (27)
joku suolainen piirakka, esim. vuohenjuusto + kevyt salaatti on aina jees
Ihan rehellisesti tykkään hyvästä leivästä tai itse leivotuista sämpylöistä
Oon varmaan ihan mummo, mutta sellainen vanhanajan lihapiirakka on hyvää. Siis sellainen, jonka voi tehdä vaikka uunipellille.
Vierailija kirjoitti:
joku suolainen piirakka, esim. vuohenjuusto + kevyt salaatti on aina jees
Ei salaatissa ole suolaa
Karjalanpiirakat ja munavoi
Sienipiirakka
Ehkä vähän aiheen vierestä mut tykkään et tarjottava on joko melko pienikokoista tai sitten saa itse leikata haluamansa kokoisen palan. Joskus on nihkeää, kun lautaselle annostellaan hurjan suuri annos eikä jaksa kaikkea.
Kasvispiirakka toimii aina. Myös valmiiksi tehdyt voileivät toimivat vaikka saattavat kuulostaa tylsälle. Tai patonki, hyvää juustoa ja hilloa.
Yksinkertaiset perustarjoilut on hyviä. Just tällaisia mitä on jo lueteltu.
Jos vieraiden joukossa on lapsia, niin kannattaa varata jotain heillekin sopivaa. Kovin eksoottiset jutut ei yleensä lapsille uppoa.
Hyvää on tuore itse leivottu sämpylä, paprika-kinkkumuffinit, modernimpi suolaista sisältävä salaatti, voisarvet. Teeleivät on nopeatekoisia ja margariinia sekä juustosiivu päälle. Myös pieni annos hedelmäsalaattia lisäksi olisi kiva jos ei halua leipoa makeaa tarjottavaa. Marjaisa rahkaa sisältävä smoothie on ollut myös vieraalle mieluisa tarjottava.
Aidot karjalanpiirakat, ei mitkään valmismössöt.
Karjalanpiirakat + munavoi, lohivoileivät (kylmäsavu- tai graavilohi), voileipäkakku.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tykkään myös erilaisista piirakoista; suosikkeja ovat esim. Feta-tomaattipiiras, tonnikala-tai lohipiiras.
Usein teen myös pieniä pyöreitä pizzoja tai sitten hyviä karjalanpiirakoita (ne ostan leipomosta).
Suolaiset piiraat on aina hyviä. Samoin ikisuosikki karjalanpiirakat ja munavoi. Nam.
Kiitos hyvistä vinkeistä, lisääkin saa ehdottaa! :)
ap
Kulho juustonaksuja, kinkkupiirakka