Saako täällä keskustella Matka maailman ympäri 80 päivässä piirretystä?
On ainakin jotkut sitä koskeneet keskustelut poistuneet.
Mutta se on loistava sarja! Siinä huippuja kohtauksia ovat mm. tulitaistelu pyssyin yhdessä niistä Amerikka-jaksoista, sekä se, kun Fix juottaa Passepartoutin humalaan Hong Kong -jaksossa. Huippuja kohtauksia ovat myös monet Bullyn valitukset ja kuinka Fix sitten sanoo Bullyä torveloksi ja tietenkin myös laulu "Pääsimme vihdoinkin Amerikkaan".
Mutta onko nykyihmisille liikaa, jos lastenpiirretyissä näkyy pyssytaisteluja tai humalaan juottamista/humalassa olemista?
Muuten, toisessakin lastenohjelmassa, nimittäin Kaukametsän pako laisissa*, kärppä juo itsensä humalaan yhdessä jaksossa.
*Jouduin kirjoittamaan lastenohjelman nimen noin, jotta ei juutu palstan automaattiseen sensuuriin. :D
Kommentit (23)
Sarjahan perustuu aikuisille kirjoitettuun seikkailuromaaniin, joka luokitellaan nykyään nuortenkirjoihin.
Intialaiset esitetään ikävässä valossa. Sitä leskenpolttoa kuulemma kyllä esiintyy edelleen huonosti valvotuilla syrjäseuduilla silloin tällöin.
Prinsessa on niin kaunis ja hui kauhea sen roiston silmää 😧
Fix oli kapeakatseinen ääliö. Olisi kannattanut kuunnella Bullyakin välillä.
Filthy Fuck oli menevä jätkä. Nainen joka mantereella.
Se ihmetyttää että epäily Foggin osallisuudesta pankkiryöstöön tuntui olevan uutinen vain Britanniassa vaikka itse matkasta tiedettiin ulkomaillakin. Eiväthän ne Suezin, Intian tai Hong Kongin viranomaisetkaan lainkaan uskoneet kun Fix yritti heille selittää.
Sarja on mielestäni mukavampi henkilöhahmoilta kuin kirja. Esim kirjan Fogg oli mulkumpi eikä juuri lainkaan kiinnostunut muiden asioista, Passepartout taas tyhmä jääräpää joka ei käsittänyt auringon pyörimistä.
Minä olen Paspartuu, ja Tiko ystävä. (Kuulostaa paremmalle,kun mitä kirjoitin)
Vierailija kirjoitti:
Filthy Fuck oli menevä jätkä. Nainen joka mantereella.
Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Phileas Fogg on työtön.
Herrasmies ei ole koskaan työtön. Hänhän on rikas naimisissa oleva herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Prinsessa on niin kaunis ja hui kauhea sen roiston silmää 😧
Minä olen rinsessa rakkaudessa kestävä 🎶
Rakastan sitä Reform Clubia. Olisipa Suomessakin kunnon yhteiskuntaluokat eikä häilyvän harmaata massaa.
Ralph sai kyllä paskaa palkkaa jos vedonlyöntisumma 20 000 puntaa oli hänen sadan vuoden palkkansa.
Se norsun omistaja kun muuten pysyi hyvin porukan jäljillä niin miten se ei viimeistään roviopaikalla saanut porukkaa kiinni?
No, ketju poistui rasismikeskusteluun tulevista rasistisista kommenteista johtuen.