Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko täysin terve ihminen tarkastuttaa veriarvot ja kuinka voisi?

Vierailija
26.12.2014 |

Hei!

18- vuotias koko elämänsä terveenä ollut (onneksi, myötätunnot kaikille jotka sairastavat jotakin) nuorimies haluaisi ihan uteliaisuuttaan tarkastuttaa veriarvot, eli mm. vitamiinit, testo- ja estrogeenitasot, hemoglobiinin jne jne, veriryhmäänikään en tiedä! Olen kuitenkin viimeksi ollut sairaalassa esikouluikäisenä virtsatietulehduksen takia, eli ei kauheasti ole kokemuksia mistään ajanvarauksista tai kuinka Suomen sairaalasysteemi ylipäätään toimii.

Eli itse kysymykseen, onko tuo mahdollista toteuttaa? Jos on, niin kuinka toimin? Soitanko sairaalaan ja kyselen vapaita aikoja veritesteihin vai mitä ihmettä pitäisi tehdä :D Kuinkahan paljon moinen lysti tulisi sitten kustantamaan, kun ei kauheasti ole ylimääräistä rahaa näin opiskelijana :)

Kiitos jo kaikista vastauksistanne etukäteen ja tiedän olevani tyhmä pälli, ne viestit voi sitten jättää välistä

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kyllä tutkituttaa veri-, testosteroni- ym. muut arvot julkisella. Selvitin tilanteen, että nostin painoa 20kg ja nyt haluan tietää, että mitäs se keho tällaisesta sanoo. Lääkäri kysyi hölmö ilme kasvoillaan, että miksi sinä niin teit. No enpä jaksanut alkaa selvittämään. Arvot olivat kunnossa ja sitten dieettasin 20kg pois. Se oli mielenkiintoinen "matka" lihavan ihmisen elämään. Ihan hemmetin raskasta kaikki. Kylkeä kun käänsi sängyssä niin tuntui, että siihen tarvitaan tunkki avuksi :)

Vierailija
62/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisilla asemilla saa kaikki kuntalaiset terveyspalveluita, myös terveystarkastuksia, nuorison terveystodistuksia, ajokyvyn arvion todistuksineen jne. Jokaiselle voidaan tehdä tutkimuksia riippumatta varallisuudesta. Hormonimäärityksiä tehdään jos esimerkiksi kuukautiskierrossa on ongelmia jne. Myös ennaltaehkäisevä terveydenhuolto kuuluu olennaisena terveysasemille. Ja lisäksi nämä ovat ihan päivittäisiä ja tarpeellisia käyntejä, iso osa sairauksista löytyy satunnaisen tarkastuksen yhteydessä.

Soita omalle terveysasemalle, saat kiireettömän ajan halutessasi. 

-yleislääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:39"] Siinähän käsittääkseni lääkäri suorittaa kaikenmaailman mittauksia ja samalla voisi kysellä noiden verikokeiden tarpeellisuutta ja mahdollisuutta ihan ilmaiseksi :) Ratkesipa tämäkin ongelma, kiitos mammoille!! [/quote] On se kumma ettei sulle mene jakeluun ettei mikään julkisilla varoilla kustannettava taho kustanna sinulle huvin vuoksi ja urheilun kannalta ilmaiseksi kaikkia verikokeita joita keksit vain pyytää. Sinun ongelmasi ratkeaa vasta siitä kohtaa kun viimein tajuat, että yksityinen on ainoa oikea osoite sinun tapauksessasi. [/quote] Olen ollut viimeiset 10 vuotta kotona hoitamassa lapsia ja vakityö terveyspiste ei minua siis ota vastaan jos sairastun tai kaipaan apua jossain terveyteeni liittyvässä asiassa vaan käännyn omalääkärini puoleen (tai Mehiläisen) mutta kun palaan kotoa työhön niin ei se kuntotesti pääsy ole kenties mahdollisuus, sen työnantaja teettää kaikille yhdellä kerralla ja viimeksi olin sellaisessa vuonna 2005. Kyllä omalääkäri tukee ihmisen terveyttä vaikka siinä muuta väittäisitte. Aina kannattaa siis itse kysyä ap! ;)

[/quote]

"mutta kun palaan kotoa työhön niin ei se kuntotesti pääsy ole kenties mahdollisuus, sen työnantaja teettää kaikille yhdellä kerralla ja viimeksi olin sellaisessa vuonna 2005."

Mitäs mutuilua tuo on? Onko se kuntotesti julkisella mahdollista vai ei? Et taida itsekään nyt tietää, mistä puhut. Totta kai sinä flunssassa ym. menet sinne terveyskeskukseen, mutta on täysin eri asia otattaa kaiken maailman kokeita huvikseen.

Vierailija
64/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:08"]

Kunnallisilla asemilla saa kaikki kuntalaiset terveyspalveluita, myös terveystarkastuksia, nuorison terveystodistuksia, ajokyvyn arvion todistuksineen jne. Jokaiselle voidaan tehdä tutkimuksia riippumatta varallisuudesta. Hormonimäärityksiä tehdään jos esimerkiksi kuukautiskierrossa on ongelmia jne. Myös ennaltaehkäisevä terveydenhuolto kuuluu olennaisena terveysasemille. Ja lisäksi nämä ovat ihan päivittäisiä ja tarpeellisia käyntejä, iso osa sairauksista löytyy satunnaisen tarkastuksen yhteydessä.

-yleislääkäri

[/quote]

Ap:lla tuskin on kuukautisongelmia tai sit on hormonit tosi sekaisin.

Vierailija
65/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäri laittoi minulle yleisimmät verikokeet ja sydänfilmin vaikka ei epäilty mitään sairautta, asiaan ehkä vaikutti että olen M59v ja pieni pakkkakunta.

Kaikki kunnossa:)

Vierailija
66/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:47"]

[/quote]Minulla on ainakin kertakaikkisen hyvä omalääkäri jota kiinnostaa minun terveys. Oletko käynyt omalääkärilläsi ja sitä kautta tiedät ettei sinua lähetä veri-ja kuntotestiin vai kuten jo sanoin; vedät mutuja hihastasi?

[/quote]

Sinä itse se siinä vedät mutuja hihastasi ja jankutat jotain ihan soppaa. Kuten nyt väität, että omalääkärille voi tuosta vain soittaa ja saada kaikki mahdolliset verikokeet otettua koska kunnallinen puoli "arvostaa" ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita terveydestään. Hohhoijaa.

Voin kertoa, että kunnallisen puolen arvostus jää siihen, että ne on tyytyväisiä kun et polta, juo alkoholia, et ole ylipainoinen ja harrastat liikuntaa = pienentää sairastumisriskiä useamman sairauden kohdalta.
[/quote]

Miten voit väittää kanssani jos kokemukseni on tämä mikä minulla on?

Jokaisella meistä pitäisi olla omalääkäri jolle voi varata ajan ja keskustella terveydestään. Verinäytteen ottamiset on rutiinia ja verikokeita otetaan monesti jotain lenssua määritellessä tai aborttia suunnitellessa.
Sinä tässä naiivi olet. Ja uskomattoman tyly kun haukut ihmisiä vaikka muilla olisi toisia kokemuksenaan. En ymmärrä miten kehtaat siinä vielä piipittää muuta.

Tottakai omalääkäri auttaa potilaansa asiaa jahänen ainoa potilas ei ole ihminen joka on jo sairas vaan jolla on keskusteltavaa nimenomaan oman terveyden kautta.

Vierailija
67/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:32"] Soittaisin omalääkärilleni. Uskon että kuntapuolella osataan arvostaa omasta terveydestään kiinnostuneista henkilöitä ja äkkiäkös saat lääkäriltäsi ajan verinäytteelle joka sitten tehdään luultavasti sinun lähiterveyskeskuksessa.  [/quote] Vai oikein arvostaa, että terve ihmine haluaa otattaa kaikki mahdolliset verikokeet. Kylläpä on hyvin naiivi asenne sillä joka oikeasti kuvittelee, että useimmiten ylikuormitetulla julkisella puolella olisi resursseja tuollaiseen.i Meidän terveyskeskuksessa ei kyllä arvostettaisi tuollaista, ei saisi lääkärille aikaa. Kun ihan oireita omaavanakin ja sairaana joutuu parhaimmillaan odottamaan 3 viikkoa, että saa lääkäriajan. Lisäksi meillä on terveyskeskuksessa sellainen systeemi, että sinne soittaessa puhutaan vastaanottohoitajan kanssa joka sitten  päättää, onko asiakkaan vaiva edes lääkärihoitoa/lääkärin tapaamista vaativa. Aina ei ole. Missään vaiheessa ei siis "soitella omalääkärille" ja keskustella sen kanssa siitä, että mitä oltaisiin vailla. [/quote] Niin. Mutta minulla ON tämä kokemus! Niin suotta siinä auot.

[/quote]

Joopa joo. Ja koska sinulla on "kokemusta" (mitä en usko hetkeäkään), niin väität ihan pokalla, että kyllä ylikuormitettu julkinen puoli "arvostaa" ja sieltä saa teetettyä mitä testejä tahansa. Lehmät lentää. Btw, en "auo", totean vain faktat joista sinulla ei näemmä ole mitään hajua.

Perusta vaikka ihan oma triidi tuolle jankutuksellesi.
[/quote]

Hommaa aika omalääkärilläsi, näen että voit huonosti.

Vierailija
68/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:05"]

Eli itse kysymykseen, onko tuo mahdollista toteuttaa? Jos on, niin kuinka toimin? Soitanko sairaalaan ja kyselen vapaita aikoja veritesteihin vai mitä ihmettä pitäisi tehdä :D Kuinkahan paljon moinen lysti tulisi sitten kustantamaan, kun ei kauheasti ole ylimääräistä rahaa näin opiskelijana :)

[/quote]

Ei millään pahalla, mutta aika naiivi olet tuon ikäiseksi. 

[/quote]

Mitä naiivia tuossa nyt on? Todella ylimielinen, ärsyttävä ja täysin turha kommentti. Kuinka paljon 18-vuotiaan on mielestäsi tiedettävä verikokeista ja terveysjärjestelmistämme? Parempihan se on kysyä kuin ihmetellä iitsekseen päänsä sisällä. T: ohikulkija

Vierailija
69/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-yleislääkäri

[/quote]

Porvoon terveyskeskuksessa näemmä hyvä palvelu.

Vierailija
70/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:08"]Kunnallisilla asemilla saa kaikki kuntalaiset terveyspalveluita, myös terveystarkastuksia, nuorison terveystodistuksia, ajokyvyn arvion todistuksineen jne. Jokaiselle voidaan tehdä tutkimuksia riippumatta varallisuudesta. Hormonimäärityksiä tehdään jos esimerkiksi kuukautiskierrossa on ongelmia jne. Myös ennaltaehkäisevä terveydenhuolto kuuluu olennaisena terveysasemille. Ja lisäksi nämä ovat ihan päivittäisiä ja tarpeellisia käyntejä, iso osa sairauksista löytyy satunnaisen tarkastuksen yhteydessä.

-yleislääkäri
[/quote]

Aika jännä. Äitini, kohta 70 v, kroonisia sairauksia, yritti saada ihan sairauden oireisiin ajan terveyskeskukseen. Hänelle sanottiin että mene yksityiselle. Tapahtui Espoossa. Että ehkä tämä ei toimi ihan joka puolella maata...

Vierailija
71/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:10"]Terveyskeskuslääkäri laittoi minulle yleisimmät verikokeet ja sydänfilmin vaikka ei epäilty mitään sairautta, asiaan ehkä vaikutti että olen M59v ja pieni pakkkakunta.

Kaikki kunnossa:)
[/quote] No ap on perusterve 18 v eli tilanne on hiukan eri.

Vierailija
72/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:57"] [quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:32"] Soittaisin omalääkärilleni. Uskon että kuntapuolella osataan arvostaa omasta terveydestään kiinnostuneista henkilöitä ja äkkiäkös saat lääkäriltäsi ajan verinäytteelle joka sitten tehdään luultavasti sinun lähiterveyskeskuksessa.  [/quote] Vai oikein arvostaa, että terve ihmine haluaa otattaa kaikki mahdolliset verikokeet. Kylläpä on hyvin naiivi asenne sillä joka oikeasti kuvittelee, että useimmiten ylikuormitetulla julkisella puolella olisi resursseja tuollaiseen.i Meidän terveyskeskuksessa ei kyllä arvostettaisi tuollaista, ei saisi lääkärille aikaa. Kun ihan oireita omaavanakin ja sairaana joutuu parhaimmillaan odottamaan 3 viikkoa, että saa lääkäriajan. Lisäksi meillä on terveyskeskuksessa sellainen systeemi, että sinne soittaessa puhutaan vastaanottohoitajan kanssa joka sitten  päättää, onko asiakkaan vaiva edes lääkärihoitoa/lääkärin tapaamista vaativa. Aina ei ole. Missään vaiheessa ei siis "soitella omalääkärille" ja keskustella sen kanssa siitä, että mitä oltaisiin vailla. [/quote] Niin. Mutta minulla ON tämä kokemus! Niin suotta siinä auot. [/quote] Joopa joo. Ja koska sinulla on "kokemusta" (mitä en usko hetkeäkään), niin väität ihan pokalla, että kyllä ylikuormitettu julkinen puoli "arvostaa" ja sieltä saa teetettyä mitä testejä tahansa. Lehmät lentää. Btw, en "auo", totean vain faktat joista sinulla ei näemmä ole mitään hajua. Perusta vaikka ihan oma triidi tuolle jankutuksellesi. [/quote] Hommaa aika omalääkärilläsi, näen että voit huonosti.

[/quote]

Ei ole tarvetta lääkärille, voin ihan hyvin. Turhaan siis projisoit omaa oloasi minuun. Sinulla kyllä näemmä olisi tarvetta ihan uusiin tutkimuksiin tuon jankuttamisesi ja höpölöpöjuttujesi kanssa. Ei ole tervettä, että aikuinen ihminen keksii päästään kaikenlaista kuin pikkulapsi joka ei erota totuutta valheesta. 

Vierailija
73/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:39"] Siinähän käsittääkseni lääkäri suorittaa kaikenmaailman mittauksia ja samalla voisi kysellä noiden verikokeiden tarpeellisuutta ja mahdollisuutta ihan ilmaiseksi :) Ratkesipa tämäkin ongelma, kiitos mammoille!! [/quote] On se kumma ettei sulle mene jakeluun ettei mikään julkisilla varoilla kustannettava taho kustanna sinulle huvin vuoksi ja urheilun kannalta ilmaiseksi kaikkia verikokeita joita keksit vain pyytää. Sinun ongelmasi ratkeaa vasta siitä kohtaa kun viimein tajuat, että yksityinen on ainoa oikea osoite sinun tapauksessasi. [/quote] Olen ollut viimeiset 10 vuotta kotona hoitamassa lapsia ja vakityö terveyspiste ei minua siis ota vastaan jos sairastun tai kaipaan apua jossain terveyteeni liittyvässä asiassa vaan käännyn omalääkärini puoleen (tai Mehiläisen) mutta kun palaan kotoa työhön niin ei se kuntotesti pääsy ole kenties mahdollisuus, sen työnantaja teettää kaikille yhdellä kerralla ja viimeksi olin sellaisessa vuonna 2005. Kyllä omalääkäri tukee ihmisen terveyttä vaikka siinä muuta väittäisitte. Aina kannattaa siis itse kysyä ap! ;)

[/quote]

"mutta kun palaan kotoa työhön niin ei se kuntotesti pääsy ole kenties mahdollisuus, sen työnantaja teettää kaikille yhdellä kerralla ja viimeksi olin sellaisessa vuonna 2005."
Mitäs mutuilua tuo on? Onko se kuntotesti julkisella mahdollista vai ei? Et taida itsekään nyt tietää, mistä puhut. Totta kai sinä flunssassa ym. menet sinne terveyskeskukseen, mutta on täysin eri asia otattaa kaiken maailman kokeita huvikseen.
[/quote]

Miksi kysyt samaa kysymystäni? Johan tässä on sitä puhuttu että julkinen puoli myös hoitaa terveyttä ja tutkitaan verinäytteitä tai laitetaan lähete kuntotestiin. Mutta vaikka tässä selvittäisin että testejä tehdään meille joilla ei ole työpaikan mahdollisuutta (kotiäidit) tai opiskelijat niin kyllä niitä saadaan. Se ettei ihmiset mene omalääkäriään tapaamaan ja käy läpi omaa terveydentilaansa on jokaisen oma asia jos ei tee niin. Muttei se tarkoita ettei tutkita.

Vierailija
74/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Joillakin ihmisillä, kuten sinulla, on sadistisen taipumus kiusata ihmistä, joka etukäteen myöntää heikkoutensa. 

Minusta ap ei ole ollenkaan naivi, vaan nuori ihminen, jolla ei ole kokemusta. Ja hyvähän se on, että on terveenä pysynyt, eikä ole tuossa iässä jo ravannut siellä sun täällä lääkärillä.

Ap, yksityiseltä saat nuo palvelut, hinnasta ei ole tietoa. Googleta lääkäriasemia, heillä usein on hinnatkin näkyvissä.

Vierailija
75/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:47"]  [/quote]Minulla on ainakin kertakaikkisen hyvä omalääkäri jota kiinnostaa minun terveys. Oletko käynyt omalääkärilläsi ja sitä kautta tiedät ettei sinua lähetä veri-ja kuntotestiin vai kuten jo sanoin; vedät mutuja hihastasi? [/quote] Sinä itse se siinä vedät mutuja hihastasi ja jankutat jotain ihan soppaa. Kuten nyt väität, että omalääkärille voi tuosta vain soittaa ja saada kaikki mahdolliset verikokeet otettua koska kunnallinen puoli "arvostaa" ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita terveydestään. Hohhoijaa. Voin kertoa, että kunnallisen puolen arvostus jää siihen, että ne on tyytyväisiä kun et polta, juo alkoholia, et ole ylipainoinen ja harrastat liikuntaa = pienentää sairastumisriskiä useamman sairauden kohdalta. [/quote] Miten voit väittää kanssani jos kokemukseni on tämä mikä minulla on? Jokaisella meistä pitäisi olla omalääkäri jolle voi varata ajan ja keskustella terveydestään. Verinäytteen ottamiset on rutiinia ja verikokeita otetaan monesti jotain lenssua määritellessä tai aborttia suunnitellessa. Sinä tässä naiivi olet. Ja uskomattoman tyly kun haukut ihmisiä vaikka muilla olisi toisia kokemuksenaan. En ymmärrä miten kehtaat siinä vielä piipittää muuta. Tottakai omalääkäri auttaa potilaansa asiaa jahänen ainoa potilas ei ole ihminen joka on jo sairas vaan jolla on keskusteltavaa nimenomaan oman terveyden kautta.

[/quote]

Miten joku abortin suunnitteleminen tai lenssu liittyy ap:n huvikseen haluamiin verikokeisiin? Ja itseltäni kyllä on nieluviljely otettu flunssassa, ei koskaan verikoetta. Se on mahdollista, mutta ei mikään rutiini edes flunssassa. (Saati huvikseen!)

Vierailija
76/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi toki. Omalla kustannuksella yksityisellä

Vierailija
77/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:15"]

-yleislääkäri

[/quote]

Porvoon terveyskeskuksessa näemmä hyvä palvelu.

[/quote]

Ihan länsirannikolla näitä lakisääteisiä terveyspalveluita on saatavilla, kyllä Porvoostakin pitäisi saada samat soittamalla virka-aikaan. 

Vierailija
78/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:47"]  [/quote]Minulla on ainakin kertakaikkisen hyvä omalääkäri jota kiinnostaa minun terveys. Oletko käynyt omalääkärilläsi ja sitä kautta tiedät ettei sinua lähetä veri-ja kuntotestiin vai kuten jo sanoin; vedät mutuja hihastasi? [/quote] Sinä itse se siinä vedät mutuja hihastasi ja jankutat jotain ihan soppaa. Kuten nyt väität, että omalääkärille voi tuosta vain soittaa ja saada kaikki mahdolliset verikokeet otettua koska kunnallinen puoli "arvostaa" ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita terveydestään. Hohhoijaa. Voin kertoa, että kunnallisen puolen arvostus jää siihen, että ne on tyytyväisiä kun et polta, juo alkoholia, et ole ylipainoinen ja harrastat liikuntaa = pienentää sairastumisriskiä useamman sairauden kohdalta. [/quote] Miten voit väittää kanssani jos kokemukseni on tämä mikä minulla on? Jokaisella meistä pitäisi olla omalääkäri jolle voi varata ajan ja keskustella terveydestään. Verinäytteen ottamiset on rutiinia ja verikokeita otetaan monesti jotain lenssua määritellessä tai aborttia suunnitellessa. Sinä tässä naiivi olet. Ja uskomattoman tyly kun haukut ihmisiä vaikka muilla olisi toisia kokemuksenaan. En ymmärrä miten kehtaat siinä vielä piipittää muuta. Tottakai omalääkäri auttaa potilaansa asiaa jahänen ainoa potilas ei ole ihminen joka on jo sairas vaan jolla on keskusteltavaa nimenomaan oman terveyden kautta.

[/quote]

Itse tässä koko ajan koitat yleistää omaa "kokemustasi" joksikin universaaliksi totuudeksi ja koitat väittää, että julkiselta puolelta saa mitä vain kunhan pyytää. Tässä triidissä aika moni on sinulle koittanut sanoa, että asia ei todellakaan ole näin, ihan oman kokemuksensa pohjalta. Miksi et usko muita? Miksi vaan jankutat kädet korvillasi, että kylläpäs saa, kylläpäs saa, koska minä sanon niin?

Vierailija
79/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]

Joillakin ihmisillä, kuten sinulla, on sadistisen taipumus kiusata ihmistä, joka etukäteen myöntää heikkoutensa.

[/quote]

No kylläpä onkin sadistista todeta, että ap on naiivi ikäisekseen. Kannattaisikohan sinun tarkistaa, että mitä sana "sadistinen" tarkoittaa... 

Btw, miksi pillastut noin ap:n puolesta? Et itsekään tiedä kuinka terveydenhuolto toimii ja koet tulleesi kollektiivisesti loukatuksi?

Vierailija
80/89 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella kyllä tutkitaan mutta se ei ole valintatalo, jonne mennään listan kanssa. Muutenhan niitä ammattilaisia ei siinä välissä tarvittaisi. Lääkärin täytyy arvioida ensin terveydentila ja sitten määrää tarpeelliseksi katsomansa tutkimukset, ei potilaan mielihalujen ja googlausten mukaan. Lisäksi nykyiset kunnanisät maksavat mielummin jonojen kustannukset kuin yrittäisivät muuttaa mitään, eli ajanvaraus ei ainakaan palvele potilaita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi