Aamulehden jouluinen kuva-arvoitus
Onko kukaan saanut ratkaistua? Itseltäni puuttuu vielä muutama joki, kahta muuta arvoitusta en ole vielä katsonut. Mukavaa aivojumppaa jouluksi :)
Kommentit (251)
"Vierailija 28.12.2014 klo 22:38
Parempi kuin mun "poika kevarilla, keikka povarilla" "
Poika kevarilla on käännettynä keika povarilla, joten ei käy. Sitä minäkin mietin ensin vastaukseksi.
Runo 2 mitkä missä, 10 mitä tekee ja mille,ei sitr vaan l...,19 kaupunkilaistunut päärätti, 28 tämä seura ja vanha ukko,
Sanakieppi 11 montako kunkkua..12 kenen koppi
2 mikähän kakkonen lie, mutta joki japanin raha ja pakastekala, runo mikä missä, sanak lämmin soitin
Saisiko apuja sanakieppeihin 2, 3, 4, 7 ja 11?
Runo 8, liikennemerkissä on mutka, mikä on myös lempinimi aseelle eli ____ mutkia.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:05"]
Mulla on sanakiepit ja punoa runoa valmiina paitsi RUNO 30, kala pullossa. VIHJEITÄ PLIIS, annan haluamasi takas, runoon 35 keksin mielestäni paremmna kuin yö syö. KIITOS ETUKÄTEEN!
[/quote]
Pullon kanssa rimmaa eräs ahvenkaloihin kuuluva kala. En ainakaan ole keksinyt mitään muuta siihen. Vinkkiä tuohon 35 runoon, kiitos :)?
35 kokeile konditionaalia minä muodossa. ENTÄPÄ JOKI 9, KUKA NAINEN?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:38"]
[/quote]
Näyttellyt mm. Syke- ja Kotikatu-sarjoissa. Voisitko selventää tuota 35een antamaasi vihjettä :)?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:38"]
[/quote]
Näyttellyt mm. Syke- ja Kotikatu-sarjoissa. Voisitko selventää tuota 35een antamaasi vihjettä :)?
[/quote]
Vai tarkoitatko söisin öisin?
Saisinko apuja punoa runoa 5, 18, 20,21, 24
Sain vinkin: "Kyseessä on m:llä alkava joki Saksassa. Kuvan avulla yritetään saada ihmiset ostamaan jotain tuotetta (5-kirjaiminen sana). Vähennä tästä sanasta o-kirjain ja pienin vaatekoko."
Mutta: Olen kyllä pyöritellyt tuota mainos-sanaa, mutta silloinhan loppuun tulee s-kirjain kaksi kertaa. En löydä sellaista jokea. Saksassakin on Main ja Mainz. Mainos ja o pois, jää s ja sitten vielä toinen s siitä T-paidan koosta. Mikä vika?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:43"]Sain vinkin: "Kyseessä on m:llä alkava joki Saksassa. Kuvan avulla yritetään saada ihmiset ostamaan jotain tuotetta (5-kirjaiminen sana). Vähennä tästä sanasta o-kirjain ja pienin vaatekoko."
Mutta: Olen kyllä pyöritellyt tuota mainos-sanaa, mutta silloinhan loppuun tulee s-kirjain kaksi kertaa. En löydä sellaista jokea. Saksassakin on Main ja Mainz. Mainos ja o pois, jää s ja sitten vielä toinen s siitä T-paidan koosta. Mikä vika?
[/quote]
Myös ne paidat on miinus merkin jälkeen eli se s pois myös jolloin tulee Main.
Näitä löytyy kyllä jo täältä,mutta 5 mitä on hiihtovälineissä, 18 päällinen eli ....ja taksa eli..., 20 sillanpää piruna, 21 mitä tuo tekee pullonsulkimelle, 24 mitä tuo tekee noille p...lle
Siis sukissa on rastit, mutta en tajua, miten siitä saa mitään rimmaamaan. Samoin toi 15. Ei vaan aukea. Muut kyllä aukes.
Saisko tohon 20 lisää vihjeitä, ei millään ratkea toi piru-juttu.
Kellään vinkkejä kinkku laulussa kohtiin 2 ja 9. Sekä myös kaipaisin vinkkiä tuohon runon 20? Ne puuttuis vielä.
Selkis tuo joki no 32, kun tuli hyvät vinkit. Suurkiitos auttajalle ja hyvää tätä vuotta toivottelee mummu, kohta 74-v.
En ole vielä keksinyt tuota riimitehtävän nro 28:a. Se on aivan kielen päällä ja vihje on sinänsä yksinkertainen...voisiko joku antaa vinkkiä?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 19:43"]
Löysin Wikipediasta artikkelin, jossa se on kirjoitettu Yangze.
[/quote]
Selvä, kiitoksia. Väkisinkinhän vihjeessä ko. jokea tarkoitetaan, mutta suomeksi se on Jangtse ja esim. englanniksi Yangtze. Mutta joo, eipä tuo iso asia ole, kunhan joutessani pähkäilin.
joki 15 viittaa vuoroveteen, siitä tulee suomalainen joki. Samoin 30 suomalainen joki, vinkki "amerikankielinen" ykkönen :) ei oikein hyvä tuo riimien yö syö (35) ehdotus, koska siinähän ei syödä. Voiskos joku siinä hieman avittaa, joka saanut osuvamman siihen.