Aamulehden jouluinen kuva-arvoitus
Onko kukaan saanut ratkaistua? Itseltäni puuttuu vielä muutama joki, kahta muuta arvoitusta en ole vielä katsonut. Mukavaa aivojumppaa jouluksi :)
Kommentit (251)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:55"]
Olen itse ajatellut puno runoa nro 22:ssa, että kyse on monista sadoista......
[/quote]
Mä en kyllä keksiny tätä tän vihjeen perusteella :( Osaisko joku myös auttaa sanakiepissä nro 14?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 12:55"]
Joki 15 on vuoroveden korkeuskäyrä eli korkein kohta on nimeltään.. Joki 34 entinen valtakunnansovittelija Jorma R... (Saksal.joki)
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta: Millä perustella kuvassa 15 on vuoroveden korkeuskäyrä :)? Yritin etsiä tästä lisätietoa, mutta en oikein löytänyt.
Joki 15 ei luode vaan v...,runo 19 kaupunkilaistunut päärätti, sanak 16 mikä on korkissa
Näitä vihjeitä on annettu jo 8 sivun verran,kannattaa katsoa täältä niitä ennenkuin pyytää vinkkiä!
Kassu torilla tossu karilla,joko älysit?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:09"]
[/quote]
Kuka?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:08"]
Joki 15 ei luode vaan v...,runo 19 kaupunkilaistunut päärätti, sanak 16 mikä on korkissa Näitä vihjeitä on annettu jo 8 sivun verran,kannattaa katsoa täältä niitä ennenkuin pyytää vinkkiä!
[/quote]
Ehkä ne vinkit ovat olleet epäselviä tai ihmiset ei ole huomanneet että niitä on jo vinkattu...?
Minulle on epäselvä sanakieppi nro 18 (en ole huomannut, että olisi vinkattu) ja edelleen tuo nro 19 (kiitos vihjeestä, mutta ei ole auttanut keksimään ratkaisua).
Tuosta punoa runoa nro 22 vielä, että mielestäni siinä on kyseessä Tamperelaisen ravintolan nimikin.
Runo nro 14 viitannee siihen, että tamperelaisen urheiluseuran tunnuseläin otetaan pois jostain.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:51"]
Kuvaan 35 vinkkejä, ei avaudu
[/quote]
Siihen on ehdotettu söisin öisin tai kestää evästää. Kukaan ei kai ole oikein keksinyt mitään muuta.
Kuvaan 2 (Kinkku laulussa) vinkkejä kiitos, ei avaudu vieläkään.
Millä perusteella tuo 29 on aapeli-kaapeli? Ainakaan minä en ole löytänyt Aapeli-nimistä sarjakuvahahmoa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:00"]
Tuosta punoa runoa nro 22 vielä, että mielestäni siinä on kyseessä Tamperelaisen ravintolan nimikin.
Runo nro 14 viitannee siihen, että tamperelaisen urheiluseuran tunnuseläin otetaan pois jostain.
[/quote]
Kiitos vinkistä. Tarkoitin tuolla nro 14 Kinkku laulussa -tehtävän kohtaan nro 14.
Sanak 14 kyseessä on lenajoki,jossa tuo kanto on ja lintu on kana
Pula on kaupunki Istrian niemimaan eteläkärjessä, Kroatiassa
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:41"]
Pula on kaupunki Istrian niemimaan eteläkärjessä, Kroatiassa
[/quote]
Kiitos vihjeestä. Kartan perusteella minäkin arvelin sen liittyvän Pulan kaupunkiin, en ole vain osannut kääntää sitä oikein.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:14"]
Kassun lisäksi kuvassa on kartta ja Tampereen vaakuna..
[/quote]
Kiitti kovasti! Löytyisikö vielä vinkkiä riimiin nro 19?