Aamulehden jouluinen kuva-arvoitus
Onko kukaan saanut ratkaistua? Itseltäni puuttuu vielä muutama joki, kahta muuta arvoitusta en ole vielä katsonut. Mukavaa aivojumppaa jouluksi :)
Kommentit (251)
32 Missäpäin maailmaa on Mains-joki?
Kinkku laulussa. Mikä on nro 18?
7 Potomac
31 Vals
32 Main
15 täällä ehdotettu Käyräjokea
Aamulehden sivuilla sanotaan, että vastaukset kuva-arvoituksiin pitää palauttaa 6.1. mennessä. Tietääkö kukaan, tarkoittaako tuo kaikkia kolmea arvoitusta, vai voiko osallistua, jos on saanut ainoastaan yhden arvoituksista ratkaistua?
Ja voisiko joku ystävällinen ihminen vääntää oikein paksusta rautalangasta, mitä ihmettä noissa kahdessa muussa kuva-arvoituksessa (Osaatko punoa runoa ja Kinkku laulussa)? Olen yrittänyt katsoa niitä molempia, mutta en tajua niitä ollenkaan (joko olen todella väsynyt tai muuten vain tyhmä...)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:07"]
Aamulehden sivuilla sanotaan, että vastaukset kuva-arvoituksiin pitää palauttaa 6.1. mennessä. Tietääkö kukaan, tarkoittaako tuo kaikkia kolmea arvoitusta, vai voiko osallistua, jos on saanut ainoastaan yhden arvoituksista ratkaistua?
Ja voisiko joku ystävällinen ihminen vääntää oikein paksusta rautalangasta, mitä ihmettä noissa kahdessa muussa kuva-arvoituksessa (Osaatko punoa runoa ja Kinkku laulussa)? Olen yrittänyt katsoa niitä molempia, mutta en tajua niitä ollenkaan (joko olen todella väsynyt tai muuten vain tyhmä...)
[/quote]
Siis: Ja voisiko joku ystävällinen ihminen vääntää oikein paksusta rautalangasta, mitä ihmettä noissa kahdessa muussa kuva-arvoituksessa (Osaatko punoa runoa ja Kinkku laulussa) pitää "tehdä"?
Osaisiko joku auttaa sanakiepeissä 11 ja 12?
35 tuntuisi "söisin öisin" paremmalta kuin yö syö. Mutta onko sekään oikein? Kellosta ei voi päätellä onko päivä vai yö. Jospa mies on vain kyllästynyt nälkäisenä odottamaan aikaa sitten tekemää tilaustaan?
Ei minulla ole ehdotusta, ei välähdä. Sapuskaa, nälkää, kaikkea olen yrittänyt kääntää, mutta ei.
Onko parempia ehdotuksia kuinsöisin öisin?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:35"]
35 tuntuisi "söisin öisin" paremmalta kuin yö syö. Mutta onko sekään oikein? Kellosta ei voi päätellä onko päivä vai yö. Jospa mies on vain kyllästynyt nälkäisenä odottamaan aikaa sitten tekemää tilaustaan?
Ei minulla ole ehdotusta, ei välähdä. Sapuskaa, nälkää, kaikkea olen yrittänyt kääntää, mutta ei.
Onko parempia ehdotuksia kuinsöisin öisin?
[/quote]
Odottaa ateriaa, mutta se ei taida rimmata :(
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:11"]
Mullo pullo
[/quote]
Mikä vihje tämä muka on?
Kiitos, nyt viimeinen joki selvisi. En keksi loppuun parempia kuin ruokaa tuokaa. söisin öisin ja ruokavuoka, mutta luulis että niissä olis enemmän jotain jujua... Kala pullossakin sai nimen!
Runot, no 36 sopii useampi, esim. sanoihin muona, ruoka ja ateria, kaikkiin löytyy kuvaan sopiva rimmaava sana. Mistä tietää mitä Mänttäri on ajatellut. Hän on kyllä aika juoni.
Runot, no 36 sopii useampi, esim. sanoihin muona, ruoka ja ateria, kaikkiin löytyy kuvaan sopiva rimmaava sana. Mistä tietää mitä Mänttäri on ajatellut. Hän on kyllä aika juoni.
Saisiko vinkin joet / no 32, kiitos? Olen antanut tänne vinkkejä ja nyt pyydän vain tähän yhteen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:16"]
Saisiko vinkin joet / no 32, kiitos? Olen antanut tänne vinkkejä ja nyt pyydän vain tähän yhteen.
[/quote]
Kyseessä on m:llä alkava joki Saksassa. Kuvan avulla yritetään saada ihmiset ostamaan jotain tuotetta (5-kirjaiminen sana). Vähennä tästä sanasta o-kirjain ja pienin vaatekoko.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:16"]
[/quote]
Kyseessä on m:llä alkava joki Saksassa. Kuvan avulla yritetään saada ihmiset ostamaan jotain tuotetta (5-kirjaiminen sana). Vähennä tästä sanasta o-kirjain ja pienin vaatekoko.
[/quote]
siis: Vähennä tästä sanasta o-kirjain ja pienintä vaatekokoa symboloivat kirjain.
Saisinko jotain vinkkejä vielä seuraavista punoa runoa -kuvista:
14, 16, 18,20, 24 ja 26. Sekä sanakieppi nro 5 on vielä hakusessa; mikä on tuo oranssinen merkki siinä?