Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edes ylempi AMK ei vastaa maisteria

Vierailija
26.12.2014 |

Taas huomaa miten puolitutut kehuu englanniksi linkedinissä olevansa maistereita, vaikka niillä on ylempi AMK-tutkinto. Koko AMK-järjestelmä on häpeäksi Suomelle.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:13"]

Ylempi ammattikorkeakoulututkinto on ylempi korkeakoulututkinto. (ammattikorkeakoululaki 564/2009 18§). Näin lukee juuri uunituoreessa tutkintotodistuksessa.

Harmittanee AP:ta hirveästi kun AMK tutkinto on korkeakoulututkinto eikä siitä pääse yli eikä ympäri. :D

[/quote]

Olen käynyt vuoden AMK:ta ja huonon tason takia vaihdoin yliopistoon. Jos sama meno jatkuu kolme vuotta kokopäiväisenä ja kaksi vuotta etänä niin lopputulos ei tasoltaan voi mitenkään vastata yhtään yliopistokoulutusta. Karsea ajatus jos tuolla pohjalla ja opiskelija-aineksella työllistytään johtaviin asemiin.

Kolmea asiaa yksikään amk-uudistus ei voi minulta riistää. Olen lahjakas, opiskelen menestyksekkäästi alaa joka työllistää hyvin ja olen yliopistossa. AMK-väeltä puuttuu yleensä nuo kaikki.

Vierailija
22/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:28"]

Maisteri on maisteri, AMK:sta sellaisia ei tule.

[/quote]

Kyllä tulee t Master of Business Administration (MBA)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:13"]Ylempi ammattikorkeakoulututkinto on ylempi korkeakoulututkinto. (ammattikorkeakoululaki 564/2009 18§). Näin lukee juuri uunituoreessa tutkintotodistuksessa.

Harmittanee AP:ta hirveästi kun AMK tutkinto on korkeakoulututkinto eikä siitä pääse yli eikä ympäri. :D
[/quote]niin mutta yliopistotutkinto se ei silti ole eikä myöskään akateeminen loppututkinto

Vierailija
24/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntuu kiinnostavan. Aina voi koittaa hakea yliopistoon. AMK:hon pääsee kaikki.

Vierailija
25/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:13"]

Ylempi ammattikorkeakoulututkinto on ylempi korkeakoulututkinto. (ammattikorkeakoululaki 564/2009 18§). Näin lukee juuri uunituoreessa tutkintotodistuksessa.

[/quote]

Olen käynyt vuoden AMK:ta ja huonon tason takia vaihdoin yliopistoon. Jos sama meno jatkuu kolme vuotta kokopäiväisenä ja kaksi vuotta etänä niin lopputulos ei tasoltaan voi mitenkään vastata yhtään yliopistokoulutusta. Karsea ajatus jos tuolla pohjalla ja opiskelija-aineksella työllistytään johtaviin asemiin.

Kolmea asiaa yksikään amk-uudistus ei voi minulta riistää. Olen lahjakas, opiskelen menestyksekkäästi alaa joka työllistää hyvin ja olen yliopistossa. AMK-väeltä puuttuu yleensä nuo kaikki.
[/quote]

:DD No onpa sulla suuret luulot itsestäsi, onnea pääsi kanssa, sitä tulet tarvitsemaan. Suuruusharha ja muiden vähätteleminen kertoo yleensä huonosta itsetunnosta.

Vierailija
26/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:36"]Kyllä se tuntuu kiinnostavan. Aina voi koittaa hakea yliopistoon. AMK:hon pääsee kaikki.
[/quote]
no niin pääsee yliopistoonkin, jos on hyvä muistamaan kaiken ulkoa.

Vierailija
27/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:13"]Oikeesti ketä vittu kiinnostaa
[/quote]vittu kiinnostaa useimpia miehiä

Vierailija
28/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:13"]Ylempi ammattikorkeakoulututkinto on ylempi korkeakoulututkinto. (ammattikorkeakoululaki 564/2009 18§). Näin lukee juuri uunituoreessa tutkintotodistuksessa. Harmittanee AP:ta hirveästi kun AMK tutkinto on korkeakoulututkinto eikä siitä pääse yli eikä ympäri. :D [/quote]niin mutta yliopistotutkinto se ei silti ole eikä myöskään akateeminen loppututkinto

[/quote]

kyllä minä nyt itken itseni uneen :D 

Vierailija
29/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki olette sitten sitä mieltä että koska olette joskus aikoinanne rimaa hipoen "suorittaneet" jonkun tutkinnon niin palkkanne pitää olla ainakin se 10 000 kuukaudessa ja elämässä kaiken pitää mennä hyvin? Voi vittu nyt teidän kanssanne.

Vierailija
30/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:32"]

[/quote]

[/quote]

Ihan peruskoulu pohjalta voi työllistyä johtaviin asemiin.

t Datanomi, BBA, BSc, MBA and student of MSc

Vierailija
31/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi provojen provo...

Vierailija
33/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:36"]Kyllä se tuntuu kiinnostavan. Aina voi koittaa hakea yliopistoon. AMK:hon pääsee kaikki. [/quote] no niin pääsee yliopistoonkin, jos on hyvä muistamaan kaiken ulkoa.

[/quote]

Yliopistoon pääsee ilman pääsykokeitakin. t AMK papereilla erillishaussa sisäänpäässyt.

Vierailija
34/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kenelle todistelet yhtään mitään?

Vierailija
35/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:36"]

Kyllä se tuntuu kiinnostavan. Aina voi koittaa hakea yliopistoon. AMK:hon pääsee kaikki.

[/quote]

Ihan heittämällä pääsin sisälle yliopistoon AMK:n papereilla erillishaussa ja vielä ekalla kerralla.

Vierailija
36/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin tän akateemisuudella leijumisen jos elettäis yhteiskunnassa, jossa yliopistot olis maksullisia ja sitä kautta vähän harvinaisempaa ja ei kaikille mahdollista. Mutta kun tilanne tässä maassa on just päinvastanen, maistereita tulee joka tuutista ja töitä ei riitä kaikille. Toki AMK:sta valmistuneistakin on liikatarjontaa tällä hetkellä (tietyillä aloilla), mutta amk:set tuntuvat olevan vähemmän nirsoja duunien suhteen. Ja itsehän arvostan enemmän ihmistä joka on valmis tekemään duunia kuin duunia jos toimeentuleminen sitä edellyttää, niiden sijaan jotka istuu kotona ja kieltäytyy "paskaduuneista" vedoten maisterintutkintoonsa.

Vierailija
37/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:44"]

Mä ymmärtäisin tän akateemisuudella leijumisen jos elettäis yhteiskunnassa, jossa yliopistot olis maksullisia ja sitä kautta vähän harvinaisempaa ja ei kaikille mahdollista. Mutta kun tilanne tässä maassa on just päinvastanen, maistereita tulee joka tuutista ja töitä ei riitä kaikille. Toki AMK:sta valmistuneistakin on liikatarjontaa tällä hetkellä (tietyillä aloilla), mutta amk:set tuntuvat olevan vähemmän nirsoja duunien suhteen. Ja itsehän arvostan enemmän ihmistä joka on valmis tekemään duunia kuin duunia jos toimeentuleminen sitä edellyttää, niiden sijaan jotka istuu kotona ja kieltäytyy "paskaduuneista" vedoten maisterintutkintoonsa.

[/quote]

Aika provo tuokin teksti.

Vierailija
38/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kenelle todistelet yhtään mitään?

[/quote]

Vaikka sulle. ;) Olloss hyvä.

Vierailija
39/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/95 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän esim. Saksassa fachhochschulesta valmistuvat on mastereita?