Otin Panacodin särkyyn - myös ahdistus lähti!
Kommentit (52)
Miksihän tuollekin lääkkeelle ei saada luontaisempaa versiota synteettisen rinnalle? Luontaiskauppoihin vaikka. Vielä satavuotta sitten oopiumia sai itselääkintään tavallisesta kaupasta. Sillä hiljennettiin vauvojen koliikkia ja hammasärkyjä. Masennuksen hoidosta en tiedä.
Oopium-alkoholuute varmasti toimisi myös niille joiden maksa ei pilko kodeiinia syntax- muotoon.
Ehkä Eu:n säädettyä yhteinen huumaisainelainsäädäntö nykaikaiselle järkevälle tasolle, ihmiset saavat pian luontaiskauppoihin myös luontaisia särkylääkkeitä, kuten ennenvanhaan. Unikkouutteista kannabikseen asti. Siihen asti kipupotilaat ovat lääkefirmojen ja lääkäreiden armoilla :(
Kiva kun löytyy mieleisiä lääkkeitä millä saa nupin turvoksiin. Kiva, kiva
Panacodia on vaikea saada. Jokaisella kansalaisella pitäisi olla yksi listallinen kuukaudeksi omiin tarpeisiin.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:00"]
Eikös Panacodiin voi jäädä koukkuun?
[/quote]
Voi jäädä ihan kaikkeen koukkuun. Jos panacodin vaikutuksista ei pidä niin ei jää koukkuun.
Wikipefian mukaan kodeiinia käytetään huumausaineena. Ehkei ole sama asia kuinhuume .
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:54"]
Mulle annettiin kerran sairaalassa kipuun Oxynormia. Auttoi heti kipuun. Monta viikkoa olin kotona lääkkeiden kanssa. Kivut paranivat ja myös vuosia kestänyt ahdistus oli poissa. Vein terkkariin uusittavaksi, mutta lääkäri kieltäytyi määräämästä, koska murtuma oli parantunut. Kysymys kuuluu: miksei näin hyviä lääkkeitä käytetä myös ahdistukseen? Minulla on vuosien varrella kokeiltu yli 7 lääkettä vaikeaan ahdistukseen ja tuosta olisi apua, mutta sitä ei saa.
[/quote]
Oxynorm on vahva huume, johon voi jäädä koukkuun, varsinkin jos se ei tule kivun hoitoon. Huumeiden vaikutus myös tuppaa heikkenemään ja annosta vain tarttisi nostaa toleranssin synnyn myötä. Se aiheuttaa jatkuvaa ummetusta ja hengityslaman, jos annostelee liikaa. Eli kuolemanvaara on todellinen kun annokset rupeavat nousemaan. Kukaan ei hallitsis huumeiden valumista katukauppaan, jos niitä kaikille tai edes joka kolmannelle ahdistuneelle annettaisiin. Ikävä kyllä, ymmärrän mielipahasi hoidon puutteellisuudesta :(
Myö Tramal yms. toimivat joillekin mielialaa nostaen. Ovat sen verran maksatoksisia pidemmän päälle, et ei kannata avzistuksen hoitoon käyttää.
Sitä paitsi esim. Opamox ja Voxra ovat kokeilemisen arvoisia.
Itselläni traumaperäinen stressihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö johon varsinaisilla mielialalääkkeillä ei juurikaan tehoa. Huomasin jo ennen julkaistuja tutkimustuloksia sen, että nomi panadol 1g vaikutttaa psyykkiseen ahdistuneisuuteen sekä levottomuuteen paremmin kuin mikään lääkäreiden määräämä lääke. En siis yllättynyt tutkimustuloksesta. Panadol ei sisällä kodeiinia, joka on tuotenimellä panacod. Käytän sitä vaan äärimmäisessä tilanteessa, jossa oireet ovat menneet jo fyysiseksi(n.2-3krt.vk max 1g). Joku voisi sanoa, että placebo vaikutus, mutta ei, koska kokeiltavana on ollut psykiatrian käytössä olevat lääkkeet. Ensin on psyykkinen tuska, joka muuttuu fyysiseksi "repiväksi" jumitilaksi.
Narkkareita vauvapalsta täysi? Vai olisiko ihan sairaanhoitajia?
Vierailija kirjoitti:
Narkkareita vauvapalsta täysi? Vai olisiko ihan sairaanhoitajia?
Mikäs itse olet kun etsit tällaisen Panacod-aiheisen ketjun 8 vuoden takaa?
Osa jää pabacod koukkuun herkästi juuri sen hyvänolon tunteen vuoksi. Osalla ei vaikuta mihinkään. Oman elimistön toiminnasta riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla panacod ei vaikuta mitenkään eri lailla verrattuna perusburanaan :(
Vasta kaksi vuotta sitten kokeilin ekaa kertaa panacodia yhtään mihinkään, eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Yhtä tyhjän kanssa. Jäin miettimään kuuluunko siihen pieneen osaan ihmisiä, joihin kyseiset lääkeaineet eivät oikeasti vaikuta. Pillereitä on edelleen jäljellä puolison luunmurtuman jäljiltä kun ollaan säästelty "pahan päivän ison kivun varalle" vaan eipä niistä näytä iloa olevan.
Vetämällä tuollaisia ahdistukseen, lähinnä varmistaa ettei tulevaisuudessakaan tule sietämään ahdistusta ilman huumaavia aineita. Parasta ottaa itseään niskasta kiinni ja oppia sietämään. Helpottaa kovasti elämää jatkossa.
Mites selitätte sen, että ihan tavallinen Panadol toimii mulla yhtä hyvin?
Käytän Panacodia kipujen lisäksi astmaan liittyvän yskän hoitoon. Mikään ei rauhoita yskärefleksiä yhtä hyvin.
Minulla oli aiemmin ahdistusongelmia ja tein saman huomion kuin ap.
Panacodiin voi jäädä koukkuun mutta siitä seuraa kauhea tulppa perseeseen. Aiheuttaa siis ummetusta pitkäaikaisessa käytössä normaaleillakin annoksilla. Pari pitkää kuuria syöneenä en voisi kuvitellakaan, että tätä hupikäyttäisi edes mietoon rauhoittumiseen.
sinun elimistösi ilmeisesti muuntaa kodeiinin huumausaineeksi ja näin olit vain pilvessä. Minulle käy samoin. minulle panacod = hihityspileri
Vierailija kirjoitti:
sinun elimistösi ilmeisesti muuntaa kodeiinin huumausaineeksi ja näin olit vain pilvessä. Minulle käy samoin. minulle panacod = hihityspileri
joskus leikkauksen jälkeen jouduin syömään näitä vikon ajan säännöllisesti, en jäänyt koukkuun, vaikka pilvessä sen viikon olin. jälkitarkastuksessa sanoin tästä olotilasta lääkärilleni ja kysyin, että mikähän sen aiheutti ja lääkäri vastasi, että panacod. Ohjeisti tarkkailemaan, jos tulee pieniäkin vieroitusoireita, niin sitten takaisin vastaanotolle. Ei tullut mitään. Jatkossa olen aina pancod-reseptien kohdalla sanonut lääkärille, että jos voi jotain muuta, niin mieluummin sitten sitä muuta. vaikken ilmeisesti olekaan helposti koukuttuvaa laatua, niin en halua myöskään leikkiä sillä mahdollisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Panacodiin voi jäädä koukkuun?
Tuskin, jos käyttää reseptin mukaisesti. Itselläni oli keväällä useamman viikon kestänyt paha polvikipu, joka pakotti kävelemään kepeillä. Tuli käytyä röntgenissä ja magneettikuvauksessa, joista ei selvinnyt juuri mitään. Buranasta tai Panacolista ei ollut mitään apua. Panacod lievitti kipua jonkin verran. Lopetin sen käytön, kun kipu lähti. Ei mitään vieroitusoireita.
Kodeiini vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Minulle määrättiin sitä leikkauskipuihin. Minulla tuli kovat sivuoireet, oksensin mahan tyhjäksi, päässä heitti ja tasapaino meni totaalisesti. Soitin lääkärille, joka määräsi Panacodin tilalle tavallista Panadolia, joka sopi paremmin.