Otin Panacodin särkyyn - myös ahdistus lähti!
Kommentit (52)
Kodeiinia sisältäviä lääkkeitä myydään monissa maissa käsikauppalääkkeinä. Esim. Virossakin kait.
Mulla panacod ei vaikuta mitenkään eri lailla verrattuna perusburanaan :(
Kas kummaa. Onhan kodeiini huumetta.
Viron lisäksi saa ilman reseptiä mm Englannista, Ranskasta ja Espanjasta. Maahantuontiin tarvitaan toki resepti.
Mikä ihme perustelu tuo on että myydään apteekeissa joissain maissa? Erittäin väärin käytetty lääke ja narkkien suosiossa.
No ei siitä kyllä narkki mitään iloa irti saa. Mieto on opiaatiksi.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:18"]
Kas kummaa. Onhan kodeiini huumetta.
[/quote]
Että oikein huuuumetta? On se pelottava sana, huume. Tiedätkö mitä se sana oikeasti tarkoittaa, ja missä yhteydessä sitä käytetään?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:16"]
Mulla panacod ei vaikuta mitenkään eri lailla verrattuna perusburanaan :(
[/quote]
Osalta ihmisistä puuttuu tietty maksaensyymi jolloin kodeiini ei pääse muuttumaan morfiiniksi, siksi esimerkiksi panacod ei toimi kaikilla toivotulla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:23"]No ei siitä kyllä narkki mitään iloa irti saa. Mieto on opiaatiksi.
[/quote]
Saa kun vetää koko paketin ja viinaa päälle :D
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:23"]No ei siitä kyllä narkki mitään iloa irti saa. Mieto on opiaatiksi. [/quote] Saa kun vetää koko paketin ja viinaa päälle :D
[/quote]
Maksan saa ainakin sököksi :D Tai kai tuollaisessa käytössä kodeiinia jo erotellaan parasetamolista.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:23"]No ei siitä kyllä narkki mitään iloa irti saa. Mieto on opiaatiksi. [/quote] Saa kun vetää koko paketin ja viinaa päälle :D
[/quote]
Maksan saa ainakin sököksi :D Tai kai tuollaisessa käytössä kodeiinia jo erotellaan parasetamolista.
[/quote]
Mitä sillä maksalla enää väliä, kun elämä on muutenkin perseellään. Paremman puutteessa panacodit ne menee ja sekaisin muiden lääkkeiden kanssa tai viinan.
Tilapäisessä käytössä pätevä ja vaaraton lääke.
Ei auta paskan vertaa. Kumpaankaan
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:15"]Kodeiinia sisältäviä lääkkeitä myydään monissa maissa käsikauppalääkkeinä. Esim. Virossakin kait.
[/quote] Virossa saa reseptittä co codamol lääkettä, jossa on kodeiiniä mutta vähemmän kuin Panacodissa.
Opiaatit tunnetusti auttaa ahdistukseen. Maksassa kodeiini metabolisoituu morfiiniksi mutta maksa ei pysty käsittelemään kuin 8 tabletin verran kerralla joka on kattoannostus. Tästä ylimenevä kodeiini poistuu virtsan mukana.
Mulle annettiin kerran sairaalassa kipuun Oxynormia. Auttoi heti kipuun. Monta viikkoa olin kotona lääkkeiden kanssa. Kivut paranivat ja myös vuosia kestänyt ahdistus oli poissa. Vein terkkariin uusittavaksi, mutta lääkäri kieltäytyi määräämästä, koska murtuma oli parantunut. Kysymys kuuluu: miksei näin hyviä lääkkeitä käytetä myös ahdistukseen? Minulla on vuosien varrella kokeiltu yli 7 lääkettä vaikeaan ahdistukseen ja tuosta olisi apua, mutta sitä ei saa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:48"]
Opiaatit tunnetusti auttaa ahdistukseen. Maksassa kodeiini metabolisoituu morfiiniksi mutta maksa ei pysty käsittelemään kuin 8 tabletin verran kerralla joka on kattoannostus. Tästä ylimenevä kodeiini poistuu virtsan mukana.
[/quote]
Toi kattoannostus 8 tablettia perustuu enemmän siihen, että suuremmalla annoksella parasetamolin määrä ylittää 4 grammaa, mitä pidetään vielä turvallisena päiväannoksena. Kodeiinin voi toki erotella parasetamolista jos haluaa isomman annoksen.
Eikös Panacodiin voi jäädä koukkuun?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:54"]Mulle annettiin kerran sairaalassa kipuun Oxynormia. Auttoi heti kipuun. Monta viikkoa olin kotona lääkkeiden kanssa. Kivut paranivat ja myös vuosia kestänyt ahdistus oli poissa. Vein terkkariin uusittavaksi, mutta lääkäri kieltäytyi määräämästä, koska murtuma oli parantunut. Kysymys kuuluu: miksei näin hyviä lääkkeitä käytetä myös ahdistukseen? Minulla on vuosien varrella kokeiltu yli 7 lääkettä vaikeaan ahdistukseen ja tuosta olisi apua, mutta sitä ei saa.
[/quote
Mitä ne yli 7 lääkettä ovat olleet? Tietenkään ei uusinut. Ei kuulu ahd.hoito tuon lääk.insikaatioihin.
Opiaatti