Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin sitten näköjään joululahjaksi herpeksen

Vierailija
26.12.2014 |

Mies huomasi tänään omituisia näppylöitä terskassaan. Viime viikolla huomasin pienen näpyn huulessani, mutta ajattelin että ei se ole herpestä kun ei ollut muita normaaleja oireita ja näppykin oli seuraavana päivänä jo hävinnyt. Mutta ei nuo miehen oireet voi olla muuta kuin sitä. Mies on tosi masentunut, joutuu odottamaan lääkäriä maanantaihin asti. Ei syyttänyt mua enkä mä mitään tahallani tehnyt mutta aivan hirveän paska olo silti :( Millähän saisin piristettyä miestäni?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:02"]Voit syyttää vain itseäsi. Jos ólet kärsinyt huuliherpeksestä jo pienestä pitäen, niin pitäisi osata tunnistaa huuliherpeksen oireet. Tykytys ja paineentunne huulessa, kutina ja jos ei kumpaakaan näistä niin ainakin rakkula. Sanoit ettet ollut varma mikä se rakkula oli-mikset pelannut varman päälle?

Olen itsekin kärsinyt huuliherpeksestä ihan pienestä tytöstä saakka ja todellakin osaan olla ottamatta suihin/suutelematta silloin kun herpes on aktiivivaiheessa.

T: sh
[/quote]

Siis luuletko sä oikeasti että ottaisin riskin tällaisen kanssa? Kun niitä oireita ei ollut ollenkaan, ei tykytystä, kutinaa eikä kipua, vaan pelkkä finnin tms. oloinen näppylä huulessa joka oli sanan vuorokauden aikana häipynyt, kun muuten mulla on aina ollut todella kipeät rakkulat joista ei todellakaan erehdy. Vittu teitä "sairaanhoitajia" joiden pitää ruveta aukomaan päätä.
Miehellä ei vieläkään ole tilanne muuttunut suuntaan tai toiseen. Alan kallistua sen puolelle että väärä hälytys oli, joskin pitää odottaa vielä ensi viikkoon.

Vierailija
42/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:02"]Voit syyttää vain itseäsi. Jos ólet kärsinyt huuliherpeksestä jo pienestä pitäen, niin pitäisi osata tunnistaa huuliherpeksen oireet. Tykytys ja paineentunne huulessa, kutina ja jos ei kumpaakaan näistä niin ainakin rakkula. Sanoit ettet ollut varma mikä se rakkula oli-mikset pelannut varman päälle? Olen itsekin kärsinyt huuliherpeksestä ihan pienestä tytöstä saakka ja todellakin osaan olla ottamatta suihin/suutelematta silloin kun herpes on aktiivivaiheessa. T: sh [/quote] Siis luuletko sä oikeasti että ottaisin riskin tällaisen kanssa? Kun niitä oireita ei ollut ollenkaan, ei tykytystä, kutinaa eikä kipua, vaan pelkkä finnin tms. oloinen näppylä huulessa joka oli sanan vuorokauden aikana häipynyt, kun muuten mulla on aina ollut todella kipeät rakkulat joista ei todellakaan erehdy. Vittu teitä "sairaanhoitajia" joiden pitää ruveta aukomaan päätä. Miehellä ei vieläkään ole tilanne muuttunut suuntaan tai toiseen. Alan kallistua sen puolelle että väärä hälytys oli, joskin pitää odottaa vielä ensi viikkoon.

[/quote]

No kyllä sä nyt näköjään riskin olet ottanut. Jos on altis aktiivivaiheen herpekselle, niin kaikkiin näppylöihin huulten alueella tulee suhtautua varautuvasti kunnes on varma siitä, mikä se on. Kyseessä on voinut olla herpes, mutta jos sun oloa yhtään helpottaa, niin en usko siihen jos kerran "näppylä" on ollut huulessa vain yhden vuorokauden ajan eikä alueella ole tuntunut mitään herpekseen liittyviä oireita.

Millaisia oireita miehelläsi on nyt ollut? Kutiaako rakkulat, puhkeileeko ne? Tuli vain mieleen, että saattaahan kyseessä olla jokin terskan alueen ihottuma mikä voi aiheuttaa "näppylän" näköistä jälkeä.

T: Se sama vittumainen sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkistystä kumpaa tyyppiä virus on 1 vai 2. Tarttuvat yhtälailla ja kumpaan päähän vaan, ja molemmat jäävät yhtälailla sinne kytemään ja nitä tosiaan levittää myös täysin oireettomana. Todella surullista, että joku sairaanhoitaja ei tiedä sen tarttuvan myös oireettomana. 

Ainut varma tapa tietää onko kyseinen näppylä juuri herpes on ottaa siitä itse näppylstä näyte, jota viljellään.

Verestä voi myös testata oletko minkä tyypin kantaja, mutta et mitenkään saa tietää missä päässä mikäkin tyyppi asustelee. 

Ja kyllä nyt on juuri tullut markkinoille jokin asikloviiri reseptivapaa tabletti. 

Vierailija
44/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 44: Hei varmaan sh tiesi että saattaa tarttua myös oireettomana. Hän tarkoitti varmaan, että rakkulavaiheessa tai juuri oireilun jälkeen on isompi riski levittää sitä toisen sukuelimiin ja siksi riski kannattaa minimoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi