Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopullisen kyllästynyt ikuiseen työttömyyteen - Lähihoitajaksi?

Vierailija
22.10.2021 |

Ainoat työt mihin ikinä onnistun pääsemään on jotkut määräaikaiset ja osa-aikaiset siivoustyöt. Jos nyt lähtisin opiskelemaan, niin ainoa kriteeri on 100% varma työllistyminen valmistumisen jälkeen. Voiko tuota työtä siis tehdä siinä mielessä, että se on vain työtä, josta saa rahaa? Ja tiedetään, työttömänäkin saa rahaa, mutta itse en enää haluaa olla tälläinen kotona loisija. Siivous työllistäisi myös jos opiskelisi tutkinnon, mutta koen sen työn ihan tappavan tylsänä.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiäkkö jos nuo ainoat vaihtoehdot tuolla motivaatiolla nii.....

Vierailija
2/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse mieluummin laitoshuoltaja kuin lähihoitaja. Laikkari vaikuttaa mielekkäämmältä työltä kuin toimistosiivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laikkariksi. Palkka ei päätä huimaa, 2000e tai jopa vähä sen alle, mutta kiva työ ja sisältää muutakin kuin siivousta. Ja heistä on PULA. Työ itsenäistä, ei pomo läähätä niskassa.

Vierailija
4/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule sairaalassa laitoshuoltajan työ ole tylsää. Päinvastoin. Loma kohta ohi ja en oikeastaan jaksa odottaa, et pääsee taas takas. Kyllä ne hoitajatkin ihmettelee missä olen ollut. Ostin läjän keksiä töihin.

Vierailija
5/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työssä olet jatkuvasti vuorovaikutuksessa eri tavoin apua tarvitsevien ihmisten kanssa. Työssä jaksamisen kannalta sekä potilaiden ym. hyvinvoinnin takia olisi tärkeää pitää tällaisesta työstä.

Vierailija
6/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun päätös. Jos yksitoikkoinen työ kiinnostaa niin opiskele pois vaan.

Vierailija
7/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lähihoitaja ja inhoan mun työtä. Mietin itsekin et lähtisin opiskelen laikkariksi.

Vierailija
8/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule sairaalassa laitoshuoltajan työ ole tylsää. Päinvastoin. Loma kohta ohi ja en oikeastaan jaksa odottaa, et pääsee taas takas. Kyllä ne hoitajatkin ihmettelee missä olen ollut. Ostin läjän keksiä töihin.

Ai. Joku ei tykkää, et palaa mielellään takas töihin. 🤣

Vierailija
9/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala laikkariksi. Palkka ei päätä huimaa, 2000e tai jopa vähä sen alle, mutta kiva työ ja sisältää muutakin kuin siivousta. Ja heistä on PULA. Työ itsenäistä, ei pomo läähätä niskassa.

Mun peruspalkka on hieman yli 2200e ja lisät päälle. T. Laikkari

Vierailija
10/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajaksi suosittelen minäkin opiskelemaan. Palkka lähes sama kuin lähärillä, tuo 1000x kertaa hermoystävällisempää.

Sairaalan osastoilla työtä halutessasi kahdessa vuorossa vkonloput ja pyhät mukaanlukien, kerryttää lisiä ja palkka on näin ollen vähän parempi.

Vierailija
11/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuttua opiskeli lähihoitajiksi aikuisena, toisella just sama syy kuin sulla, Ap. Toinen on kotihoidossa, 2-vuorotyö ja töitä saa tehdä niin paljon kuin haluaa, pääsee ihan hyviin tienesteihin kun on ahkera.

Toinen on vanhainkodissa, sai vakipaikan heti kun valmistui.

Molemmat työhönsä tyytyväisiä, en näkisi lähihoitajaksi opiskelua ollenkaan huonona vaihtoehtona, työttömänä ei tarvitse olla.

Vierailija
12/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko lisät tekee tuohon päälle?

Vierailija
13/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lailkarin työhön kuuluu?

Vierailija
14/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkavat jaksetaan puhua että hoitotyö on kutsumustyö.

Sama tuntuu olevan asiakaspalvelussa kun usein saa lukea ja kuulla niitä "olet väärällä alalla" lauseita.

Jos joskus olen työtön ja jompaa kumpaa opiskelen tai päädyn töihin niin varmaan tulen kerrokaan joka asiakkaalle ettei työ tai he merkitse minulle muuta kuin rahaa.

En ymmärrä miksi minkään työn pitäisi olla muuta kuin rahanlähde.

Vierailija
15/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Hallitus aikoo leikata lähihoitajien palkkoja.

Vierailija
16/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiksenä työ rankkaa kun riippuu minne suuntautuu.Lääkelaskenta nykyään pitää suorittaa töis ollessakin.Koulutuksia.Aina muuttuvia koneita jne.Kyllä kun tuo toukok.lähtisin laikkariksi..itsenäinen työ.Jonka sä hallitset.

Vierailija
17/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko lisät tekee tuohon päälle?

3 vuorotyö. Vuosiansioista laskettu n. 3200e kk. Parhaana kuukautena tehty ylitöitä ja rahakkaimmat vuorot, niin on jäänyt käteenkin liki 3000e. Toki jos jossain kuussa taas ei niitä rahakkaita vuoroja, eikä paljoa öitä, jää käteen liki puolet vähemmän.

Saa tässä laskea jos edellisestä palkasta jotain jää, kannattaako säästää ja vähän katsoa tulevaa listaa, mitä sieltä jää käteen.

Vierailija
18/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota lähihoitajatyön aliarvostusta. Itse näen vanhustyössä, miten merkityksellinen ja tärkeä se on sekä hoidettaville että omaisille. Mielekästä hommaa ja vaihtelevaa. Saat sisältöä elämääsi, tietysti missä tahansa muussakin työssä. Kyllä työnteko kannattaa, kotona lojuminen ei.

Vierailija
19/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele normaalisti hoitoalaa kenellekään, mutta tässä tapauksessa kannattaa. Valmistumisen jälkeen kannattaa keikkailla niin on kevyempää.

Vierailija
20/73 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin itse mieluummin laitoshuoltaja kuin lähihoitaja. Laikkari vaikuttaa mielekkäämmältä työltä kuin toimistosiivous.

Luonnekysymys myös. Jos tykkää ihmisistä ja on tottunut läheisyyteen niin lh voi olla kivaakin.

Minusta moni lh on elementissään, työn määrä/tahti toki oma lukunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi