Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laita talvirenkaita

Vierailija
22.10.2021 |

Talvirenkaat on hallitusten ja rengasteollisuuden juoni. Liukkaat tiet eivät ole kovin vaarallisia ja on minun perustuslaillinen oikeuteni ajaa kesärenkailla. Ketä se häiritsee? Suojellaanko tässä nyt talvirenkaiden käyttäjiä, joita joka tapauksessa kuolee joka talvi?

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräälle tutulle tuli käsi tosi kipeäksi renkaiden vaihdon jälkeen! Minä en ikinä vaihda talvirenkaita!

Miehelle nousi illalla autokuume ja sitten joutuu ostamaan yksityiseltä myös talvirenkaat. Onneksi oli vielä otettu sulamaan, vaihtoi samalla myös talvirenkaat. Nyt voi olla huoletta taas 6 kk, kun taas pitää vaihtaa renkaat.

Jos syntyy autokuume, se lämpö kannattaa ottaa talteen ja maailma pelastuu.

Vierailija
122/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata lakeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkea vertaus, rokotevuohottajilla argumentit vähissä?

Tehohoito täyttyy muutenkin jatkuvasti elämäntavoillaan sairastuneista eikä toisten rokottamattomuus häiritse muita.

ps. itse olen tuplarokotettu ja silti tunnen myötähäpeää rokotusten puolesta vuohottavia kohtaan

Vierailija
124/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on talvirenkaina 11 talvea ajetut vanhat kiinalaiset kitkarenkaat.

Ne varmaan toimii ihan hyvin, kun Kiinastahan se talvikin tulee.

Vierailija
125/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä nastarenkaita käyttävän täytyy liimata auton taakse punakeltainen kolmiotarra, jossa on nastarengasta tarkoittava kirjain, koska nastarenkailla auto pysähtyy nopeammin kuin normaali auto ja on siis muille ihmisille suuri riski.

Meilläkin pitäisi ottaa käyttöön kitkarengaspassi ja nastoja käyttäville vastaava varoitustarra.

Vierailija
126/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvirengastestejä ole ehditty tehdä huolella. Kuka korvaa, jos jotain sattuu?

Minä en kyllä mitään kokeellisia talvirenkaita autooni laita!

Vierailija
127/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIP, ap! Sinusta ei tosin niin väliä, mutta toivottavasti et tapa ketään muita. Itsesi voit päräyttää vaikka kallionkielekkeeseen. 

Vierailija
128/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on OIKEUS ajaa kesärenkailla. Poliisit ja asiantuntijat saatanat ei tiedä mitää.

Omaan lompakkoonsa saavat varmaan rahaa jokaisesta myydystä talvirenkaasta, hallitus seuraa talvirenkailla ajavia, se siru on kyylien koneilla näkyvissä.

Kesärenkailla ajan mannerheimintielle ja parkkeeraan siihen ja alan telttailemaan, koska MULLA ON OIKEUS.

Naapuri maksaa sakot.

Jeah!

Vierailija
129/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin nuori ja cool, en tartte talvirenkaita

Vierailija
130/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja sun oikeudet..kun sä sitte kerran liukastelet jonkun päälle suojatiellä niillä sun kesiksillä, ni muista että sä myös otat vastuun ja istut linnassa taposta.

Ajele vaan.

Vierailija
131/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsenkätinen, onko minulla oikeus ajaa vasenta kaistaa?

Vierailija
132/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvirengastestejä ole ehditty tehdä huolella. Kuka korvaa, jos jotain sattuu?

Minä en kyllä mitään kokeellisia talvirenkaita autooni laita!

Tekniikan maailmassa on renkaat testattu. Jos pelottaa osta 2 vuotta sitten testatut renkaat. Jos niissä on vikaa, on kuolintilastot jo julkaistu.

Vierailija
133/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla kuukautiset myöhässä renkaiden vaihdon jälkeen?

Nyt jo toista viikkoa myöhässä

Vaihdevuosioireeni pahenivat, kun ostin viikko sitten käytetyn auton ja sain vanhat talvirenkaat kaupan päälle.

Kuluneista nastoista ja rengaspinnoista varmaan irtosi jotain.

Vierailija
134/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvirenkaiden vaihto aiheuttaa miehelleni kestoseisokin. Ainakin viikon ajan kulkee jopo pystyssä motonetilla vertailemassa tunkkeja ja vääntimiä pulttien irroitukseen. Toivomme lasta ja itse mietin, että onko talvirenkaat varmasti tutkittu, ettei niistä vaan irtoa kumipölyä miehen stondikselle ja aiheuta mikromuovipintaa estäen raskauden?

Vierailija
135/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat vaihtaa. Bäääää lampaat 🐑🐑🐑🐑🐑🐑 bäääää. En vaihda vaikka olisi pakko. Kyllä siitä voi jotenkin kieltäytyä bääää.

Vierailija
136/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä nastarenkaita käyttävän täytyy liimata auton taakse punakeltainen kolmiotarra, jossa on nastarengasta tarkoittava kirjain, koska nastarenkailla auto pysähtyy nopeammin kuin normaali auto ja on siis muille ihmisille suuri riski.

Meilläkin pitäisi ottaa käyttöön kitkarengaspassi ja nastoja käyttäville vastaava varoitustarra.

Luopuivat joku vuosi sitten kun taisi sielläkin tulla talvirengas pakko pakko pakko pakko.

Vierailija
137/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu vaikuttaako talvirenkaat hedelmällisyyteen? Maissa, joissa talvirenkaita ei käytetä, kuten Intia ja Afrikan maat, on huomattavasti korkeampi syntyvyys kuin meillä Suomessa.

Vierailija
138/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ketjut, ihan hyvin pelittää. Olen kerran ajanut ketjuilla vuoristossa missä ne oli ainoa vaihtoehto silloin joskus. Ei toimineet lainkaan. Tasaisella maalla ok.

Vierailija
139/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pähkinäallergia, eli en voi terveydellisistä syistä vaihtaa talvirenkaita. Niistähän voi vaikka tulla reaktio.

Vierailija
140/171 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiet on jäässä niin koitapa pysäyttää auto kesärenkailla. Itse yhtenä vuonna loppusyksystä ajoin mopolla ja ihan helvettiä sillä oli ajella. Liukui, liukui ja liukui. Vaarallista se on kesärenkailla talvella ajella.

Tässä esimakua ap:n tulevasta talvesta:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi