Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v:aan köyhin joulu ikinä kommentti :c

Vierailija
25.12.2014 |

No niin, oli sitten köyhin joulu ikinä..

Lapsen kanssa oltiin etukäteen sovittu, että saa itse valita joululahjansa. Ne ostettiin ja tilattiin jne. Tottakai ne tuli ennen joulua ja tyttö halusi ne heti itselleen ja saikin.

Ne oli ihan arvokkaita lahjoja, jopa joku meikki niin kallis, etten olisi ostanut, ilman että se nimenomaan tuli joululahjaksi.

Joulupukki toi sitten vaan ihan jotain pientä, suklaata ja sen tapaista, kunhan nyt oli paketteja.

Sitten tuli ilta ja tyttö itki ja kertoi, että kaverit ovat saaneet vaikka mitä joululahjoja ja kun häneltä kysytään mitä sai...hän sai suklaata.

Voi rähmä, tottakai tajuan ettei se ole kivaa, mutta vaikka selitin ja kertasin tytölle ne jo etukäteen saamansa lahjat, ei se helpota hänen pettymystään.

Ei mennyt sitten oikeen tämäkään, vaikka asia etukäteen hyväksi yhdessä sovittiin.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä aivan omituista ostaa läjäpäin kalliita joululahjoja, joita ei kuitenkaan malteta säästää jouluun. Miksei? Kaikkihan joutuu ostamaan lahjat etukäteen, kun aattona tuskin enää paljoa mitään saisi. Eikö kellekään teistä juolahtanut mieleen se, että aattona voi olla hiukka ankeeta lapsen/teinin istua ilman yhtään kunnon lahjaa. Muutko teillä sai paketit aattona? Kyllä minustakin teini on siinä tavallaan oikeassa, että joulu oli köyhä. Ei ne etukäteen saadut tavarat ole joululahjoja, jos joulua ei silloin vietetä vaan oikeana ajankohtana.

Vierailija
42/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat annetaan vasta joulun ja ne paketoidaan. Tilasin minäkin paljon lahjoja netistä mutta niitä ei anneta vaikka kuinka ruinaisivat ja ei mitään sopimuksia.

Vierailija
44/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:41"]

Joo, saatiin pikkusiskon (14-v) kummatkin kamerat joululahjaksi... No kamerat tuli jo lokakuun lopussa, tilattiin ja hankittiin tänä vuonna kaikki joululahjat ajoissa ja tottakai pikkusisko tahto kameran HETINYTHETI käyttöön ja sovittiin, että ok, mutta se on silti joululahja. Oli sen verran kallis järkkäri, että loput joululahjat olisi sitten konvehtirasia-karkkipussi-muutama pikkujuttu luokkaa ja sisko tiesi tämän. Itse halusin kamerani kanssa odottaa jouluun. Eilen sit jaettiin lahjat ja sain kamerani ja konvehtirasiani. Pikkusisko omat suklaat, karkit, päälle ripsarit ja (kalliiman) puuterin. Lahjat jaettiin ja avattiin, ja kun pikkusisko huomasi, ettei saanut mitään isompaa lahjaa, niin veti kunnon teiniangstangstit päälle... "te pilaatte mun elämän!!!1! Mitä vittua te oikein ajattelitte, mun kaverit sai ties mitä lahjaks ja minä vaan VITTU PELKKÄÄ SUKLAATA SAATANA byhyy *konvehtirasia seinään*". On uhkaillut eilisestä asti heittää mun kameran seinään, jos sekin ei saa uutta. Ja pikkusiskon kamera on ihan ok, ei mitään fyysistä vikaa. Pikkusisko "suostuisi" myös uusimpaan iPhoneen. Minä en edes toivonut kameraa, äiti päätti sit tilata minullekkin samalla... Toivoin konvehtirasian, ripsaria ja puuterin, sain konvehtirasian ja kameran - enkä valita. Sisko sai ylimääräisenä meikit ja sen puuterin ja on kiittämätön paska. Sisko on vaan niiiin teini just nyt, että huh huh... t. 16v

[/quote]

Kiitos tästä!! Meillä valui vain kyyneleet poskelle, kun kävin sanomassa hyvää yötä ja kertoi syyn. Eihän meillä sitten mennyt ollenkaan huonosti.

ap.

Vierailija
45/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 15v tyttö ja mun mielestä tyttäres käyttäytyy tosi lapsellisesti :D ite saan usein synttäri- ja joululahjat ennen sitä varsinaista päivää koska en malta odottaa eikä tulis mieleenkään pyytää MITÄÄN varsinaisena päivänä. Saatu mikä saatu, mitä väliä sillä on millon ne saa, samaa tavaraa sieltä paketista sinäkin päivänä tulis :D

Vierailija
46/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:41"]

Joo, saatiin pikkusiskon (14-v) kummatkin kamerat joululahjaksi... No kamerat tuli jo lokakuun lopussa, tilattiin ja hankittiin tänä vuonna kaikki joululahjat ajoissa ja tottakai pikkusisko tahto kameran HETINYTHETI käyttöön ja sovittiin, että ok, mutta se on silti joululahja. Oli sen verran kallis järkkäri, että loput joululahjat olisi sitten konvehtirasia-karkkipussi-muutama pikkujuttu luokkaa ja sisko tiesi tämän. Itse halusin kamerani kanssa odottaa jouluun. Eilen sit jaettiin lahjat ja sain kamerani ja konvehtirasiani. Pikkusisko omat suklaat, karkit, päälle ripsarit ja (kalliiman) puuterin. Lahjat jaettiin ja avattiin, ja kun pikkusisko huomasi, ettei saanut mitään isompaa lahjaa, niin veti kunnon teiniangstangstit päälle... "te pilaatte mun elämän!!!1! Mitä vittua te oikein ajattelitte, mun kaverit sai ties mitä lahjaks ja minä vaan VITTU PELKKÄÄ SUKLAATA SAATANA byhyy *konvehtirasia seinään*". On uhkaillut eilisestä asti heittää mun kameran seinään, jos sekin ei saa uutta. Ja pikkusiskon kamera on ihan ok, ei mitään fyysistä vikaa. Pikkusisko "suostuisi" myös uusimpaan iPhoneen. Minä en edes toivonut kameraa, äiti päätti sit tilata minullekkin samalla... Toivoin konvehtirasian, ripsaria ja puuterin, sain konvehtirasian ja kameran - enkä valita. Sisko sai ylimääräisenä meikit ja sen puuterin ja on kiittämätön paska. Sisko on vaan niiiin teini just nyt, että huh huh... t. 16v

[/quote]

Niin tuttua omasta teini- iästäni! 

Tuo menee onneksi ohi, tsemppejä kärsijäpuolille ja halaus kaikille teineille vaikkeivät sitä haluakaan. 

Vierailija
47/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:09"]

idiootti kersa kun ei osaa arvostaa noin hienoja lahjoja. Sinuna löisin laskelmat nenän eteen ja ystävällisesti selittäisin että äiti on käyttänyt mammanmussukkaan tänä jouluna 260 e. Jos ei riitä niin jo on kumma. Luomiväripaletti varmasti kelpaa äidillekin ja muut voi myydä pois.

[/quote]

Ok kiitos, happoa haavaan, minulle ja lapselle. Iloista joulua sinullekin.

ap.
[/quote]

Happoa haavaan?? Mitähän haavoja tässä ahne teini nyt on saanut? Onko sinusta muka ok. että lapsesi kehtaa valittaa köyhästä joulusta saatuaan noin hienoja ja kalliita lahjoja? Minkähän takia sinä et vanhempana ja viisaampana voisi pitää tytölle pientä puhuttelua rahan arvosta??

Vierailija
48/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsemme sai vain yhden ainoan korun? 260€ edestä lahjoja huhuh, koru maksoi sen alle 40€

Vierailija
50/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:32"]

Meidän 14v tiesi lähes jokaisen paketin sisällön etukäteen. Oli jopa mukana postissa hakemassa yhtä lahjaa - silti se käärittiin pakettiin ja sai kaine vasta jouluaattona.

[/quote]

Näin meilläkin tehtiin. Jopa 16v, joka tilasi tietokoneeseensa osia (minä siis maksoin, valitsi itse, jotta sai varmasti käypästä tavaraa), sai omansa vasta aattona kun muutkin. Ja ihan innoissaan odotti pari viikkoa. Samoin 13v tyttö tiesi jo etukäteen mitä tulee, mutta on kuitenkin jouluun saakka odotettu ennen kuin saa käyttöön.

Vierailija
51/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:37"]

Ok, olen siis epäonnistunut, tyhmä kasvattaja, lapseni on kiittämätön, kypsymätön, lapsellinen vähä-älyinen meikkaava kermaperse drama queen.  Mutta hieno juttu, kaikilla ei mene näin hyvin jouluna.

ap.

[/quote]

Älä suotta lue noita tyhmiä kommentteja. Palsta-ilkeilijöiden armeija on saapunut haaskalle. Älä suostu niiden uhriksi. Sinä tiedät, että toimit niinkuin parhaaksi näit ja se on hyvä. Elämä jatkuu.

[/quote]

Ei kukaan saanut "hienoja" lahjoja. Kaikille ihan samaa, itse sain äidiltäni pörrösukat,  tytöltä kauniin piirustuksen kehyksissäja siinä kaikki. Poika on jo kotoa pois, sai sukat ja karkkipussin, tarvittavia "lahjoja" ostetaan silloin kun tarve on.

Juttelin taas teinin kanssa, pyysi anteeksi ja itki, nyt siis paha mieli taas, kun asia meni näin ja minua harmittaa.... Tytöllä on kai lievää masennusta, asiat vaan itkettää.

ap.

Vierailija
52/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:37"]

Ok, olen siis epäonnistunut, tyhmä kasvattaja, lapseni on kiittämätön, kypsymätön, lapsellinen vähä-älyinen meikkaava kermaperse drama queen.  Mutta hieno juttu, kaikilla ei mene näin hyvin jouluna.

ap.

[/quote]

Älä suotta lue noita tyhmiä kommentteja. Palsta-ilkeilijöiden armeija on saapunut haaskalle. Älä suostu niiden uhriksi. Sinä tiedät, että toimit niinkuin parhaaksi näit ja se on hyvä. Elämä jatkuu.

[/quote]

Ei kukaan saanut "hienoja" lahjoja. Kaikille ihan samaa, itse sain äidiltäni pörrösukat,  tytöltä kauniin piirustuksen kehyksissäja siinä kaikki. Poika on jo kotoa pois, sai sukat ja karkkipussin, tarvittavia "lahjoja" ostetaan silloin kun tarve on.

Juttelin taas teinin kanssa, pyysi anteeksi ja itki, nyt siis paha mieli taas, kun asia meni näin ja minua harmittaa.... Tytöllä on kai lievää masennusta, asiat vaan itkettää.

ap.

[/quote]

Noin, ja lainaus piti olla tämä..

VIERAILIJA 25.12. klo 17:4341/51

Ylipäänsä aivan omituista ostaa läjäpäin kalliita joululahjoja, joita ei kuitenkaan malteta säästää jouluun. Miksei? Kaikkihan joutuu ostamaan lahjat etukäteen, kun aattona tuskin enää paljoa mitään saisi. Eikö kellekään teistä juolahtanut mieleen se, että aattona voi olla hiukka ankeeta lapsen/teinin istua ilman yhtään kunnon lahjaa. Muutko teillä sai paketit aattona? Kyllä minustakin teini on siinä tavallaan oikeassa, että joulu oli köyhä. Ei ne etukäteen saadut tavarat ole joululahjoja, jos joulua ei silloin vietetä vaan oikeana ajankohtana.

ap

Vierailija
53/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

[/quote]

Voi likkaa, hyvä kun saitte vähän juteltua. Teillä selvästi välitetään toinen toisitaan  :) Tehkää huomenna jotain kivaa yhdessä. 

Hyvää joulua!

Vierailija
54/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:03"]

ap.

[/quote]

Voi likkaa, hyvä kun saitte vähän juteltua. Teillä selvästi välitetään toinen toisitaan  :) Tehkää huomenna jotain kivaa yhdessä. 

Hyvää joulua!

[/quote]

Hyvää joulua sinullekin!

Tyttö lähtee juuri nyt kaverin luo, kyynel silmäkulmassa. Toivottavasti saa koko asian unohtumaan.

ap.

Vierailija
55/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin varmaan niin, että ostaisin uudeksi vuodeksi muuutaman kivan jutun ja laittaisin pakettiin ja sitten hänen huomaamatta iskisin kuusen alle. :) hän ei ymmärtänyt sitä, että "päälahjat" meni jo ja sitten harmittaa. Jotain teinien juttuja. Jos siis raaskit. Mutta! Noh minä tekisin niin. Jäisi hyvä mieli ja sitten yhdessä tuumiin sovittaisiin, että vaikka tietää, että itse valitut lahjoja, niin NIITÄ ei saa käyttöön kuin aaton kautta.

Vierailija
56/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö sanoi että paras joulu ikinä!

Vierailija
57/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miks ei jo nyt välipäivinä! ^

Vierailija
58/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Olen viiden lapsen (kolme jo aikuista) äiti ja meillä kävi vanhimman lapsen kanssa ihan samalla tavalla aikoinaan. Hän malttamattomana luonteena sai valitsemansa lahjat käyttöön jo etukäteen ja sitten jouluaattona oli myrtsinä, kun pikkusisarukset saivat paketteja.

Tuosta otin opikseni, enkä sen jälkeen antanut kellekään etukäteen lahjoja. Nyt meidän kuopuksemmekin on jo 13v, ja hän halusi joululahjaksi tietyn kirjan ja SIMS:iin lisäosia. Ostin ne, ja laitoin pakettiin, että on mitä avata aattona yhtäaikaa muiden kanssa.

Älä ap sure, kyllä tyttäresi tuosta toipuu ja ehkäpä ihan pikkasen oppii olemaan kärsivällinen tulevaisuudessa lahjojen suhteen, kun tietää kantapään kautta, miten siinä käy!

Vierailija
59/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teinin reaktio oli aika normaali teinin reaktio. Tuotahan se on, että tunteet heittelee ja välillä ollaan isoa, välillä pientä. Välillä omaa arvoa mitataan juuri lahjakasan koon kautta siinä hetkessä, välillä taas tajutaan ajatella loogisesti.

se mikä minua vähän hämää on, että lähdet äitinä tähän niin täysillä mukaan (ja moni vastaaja myös). toki ehkä minullekin käy niin, kun tuo leikki-ikäinen ihanuuteni on vähän isompi. ehkä sitä tosiaan suhtautuu niin tunteella. :) Nyt jotenkin ajattelisin, että ehkä aikuisena voisit keskustella asiasta ihan asiallisesti teinin kanssa (ihan heti se ei liene mahdollista) ja varmaan teinikin vähän toinnuttuaan taas tajuaa hölmöytensä. sinä sensijaan voit tajuta tilanteen hölmöyden aikuisena koko ajan ja suhtautua siihen vähän kevyemmin? (ettei tarvitse miettiä niitä paskaäiti-juttuja ja 'mitä teinkään väärin')

mutta ihan totta, lapsesi toimi lapsellisesti ja draamanhakuisesti (vähän kuten joku tuolla sanoi) mutta se hänelle sallittakoon! hänhän nimeenomaan on draamanhakuiässä oleva lapsi! elämää se vaan on.

Vierailija
60/81 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:25"]

Minusta teinin reaktio oli aika normaali teinin reaktio. Tuotahan se on, että tunteet heittelee ja välillä ollaan isoa, välillä pientä. Välillä omaa arvoa mitataan juuri lahjakasan koon kautta siinä hetkessä, välillä taas tajutaan ajatella loogisesti.

se mikä minua vähän hämää on, että lähdet äitinä tähän niin täysillä mukaan (ja moni vastaaja myös). toki ehkä minullekin käy niin, kun tuo leikki-ikäinen ihanuuteni on vähän isompi. ehkä sitä tosiaan suhtautuu niin tunteella. :) Nyt jotenkin ajattelisin, että ehkä aikuisena voisit keskustella asiasta ihan asiallisesti teinin kanssa (ihan heti se ei liene mahdollista) ja varmaan teinikin vähän toinnuttuaan taas tajuaa hölmöytensä. sinä sensijaan voit tajuta tilanteen hölmöyden aikuisena koko ajan ja suhtautua siihen vähän kevyemmin? (ettei tarvitse miettiä niitä paskaäiti-juttuja ja 'mitä teinkään väärin')

mutta ihan totta, lapsesi toimi lapsellisesti ja draamanhakuisesti (vähän kuten joku tuolla sanoi) mutta se hänelle sallittakoon! hänhän nimeenomaan on draamanhakuiässä oleva lapsi! elämää se vaan on.

[/quote]

Se draama kyllä syntyi muualla kuin meillä. Tilanne oli siis niin, että tytär oli sängyssä ja menin sanomaan hyvää yötä ja huomasin murheellisen katseen. Kun kysyin mikä ongelmana, sain vastaukseski sen mitä kerroin ja kyymel valui poskelle. Minusta tuo ei ole draamaa nähnytkään, mutta palstalla asiat muuttuu..

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi