Onko teillä muilla 5-kymppisillä vielä kuukautisia.
Itse täytän parin kk:n päästä 50, ja niin taas jouluaatoksi pukkasi kuukautisia, vaikka edellisistä oli vain reilut 3 viikkoa aikaa. On ne kuitenkin epäsäännöllistyneet ja välillä ollut 3-6 kk:n taukojakin, ja välillä tulee taas kuukauden välein. Muita vaihdevuosioireita ei ole.
Kommentit (47)
54 ja vielä vaan on kuukaitiset..sais kyllä jo loppua!
Minulta loppuivat, kun olin 54v. Oli aikakin, ihanan vapauttavaa, varsinkin kun loppuajasta tulivat miten sattui ja aika runsaina.
52-vuotias olen ja tänä vuonna on vielä ollut muutamat kuukautiset. Mutta tosi epäsäännölliset ne ovat olleet sekä tänä että viime vuonna, väliä on ollut jopa kuusi kuukautta ja sitten on taas tullut pari kertaa peräjälkeen.
En tiedä, olisivatko nyt loppuneet vai onko tämä taas välivaihe. Syyskuun jälkeen ei ole ollut vuotoja. Menen varmaan vuoden alussa gynikselle tarkistuttamaan tilanteen, ettei kohdussa ole limakalvoa, joka pääsisi paksuuntumaan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:24"]50v, ei kuukautisia kymmeneen vuoteen. Kohtu poistettu.
[/quote]
Onko sinulla muita vaihdevuosioireita? Minultakin on kohtu poistettu viitisen vuotta sitten ja jonkinlaista yöhikoilua olen havainnut. Olen 45-v.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:00"]
No kyllä on ja tasan säännölliset ja runsaat. Parin viikon kuluttua 50. Olisi kiva kun harvenisivat. Mulla ei ole hormoniehkäisyä niin ehkä sekin pitää ne runsaana. Tai tiedä häntä. Mites muilla?
[/quote]
Täytän tammikuussa 50 v. ja miulla on kanssa vielä säännölliset kellontarkat kuukautiset, eikä myöskään enää käytössä hormonaalista ehkäisyä kahteen vuoteen. Sitä ennen oli Mirena-kierukka, jonka otatin pois. Vuosi sitte oli kesken mennyt raskaus ja sen jälkeen menkat muuttui todella runsaiksi ja entisen neljän päivän sijasta ne kestää nyt lopputuhnutteluineen koko viikon.
47v. eikä mitään muutoksia vielä.
Meidän äiti kyselee samaa. Hän on ensi kuussa 55- vuotias ja kuukautiset yhä runsaat ja kivuliaat. Hänen serkulla kuitenkin tuli vaihdevuodet 45- vuotiaana. Eli sama homma yhä vain: Kaikki ollaan erilaisia, ei voi vertailla. Ja vielä sananen tähän loppuun: Tietääkseni tällä palstalla ei ole ikärajaa. Toivoisin, että aikuiset ihmiset voisivat keskustella asioista sivistyneesti keskenään, oli ikäero sitten minkälainen tahansa...
Sain esikoisen 49-vuotiaana...vittu miten sairasta...
olen 49, vuoden verran käyttössä hormonikierukka, mutta sitä ennen oli kuukautiset, aika runsaatkin
Äsken täytin 53 vuotta ja kuukautiset ovat säännölliset ja kierukkaa ei ole, eikä muutakaan hormonaalista ehkäisyä ole ollut käytössä enää 15 vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 18:12"]
Sain esikoisen 49-vuotiaana...vittu miten sairasta...
[/quote] Mikä on sairasta?
Mullakin viiskymppisellä menkat alkoi just tänään ja kierto on vielä ollut suht säännöllinen 30-35 pv.
Isoisoäitini sai vikan lapsensa 52-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:58"]Mitä ihmeen mummeleita täällä taas oikein pyörii!
[/quote]
Itse olet tuleva mummeli joten pientä kunnioitusta idiootti.